!PERGHHHH!! KEPALA HOTAK DIA wattpad boleh buat hal pulak!. akhirnya dapat jugak aku update. huwaaaa sorry!!!!
-----------------------------------------------
"Err..... suka? Dia suka siapa?". Iyin tenung muka aku dalam-dalam. "Haih... sebab ni lah aku tak bagitahu kau adik aku. Sebab dia suka kau. Eiish, geli betullah cakap pasal benda ni. Tak sangka pulak ada jugak orang nak kat kau ni". Haahkan? Ada pulak orang yang nak kat aku ni. Dah lah aku orang yang pernah belasah dia dulu. "Walaupun aku tak percaya, mana kau tahu dia suka aku?". "Dulu, masa sekolah, dia selalu cakap pasal kau. Mula-mula memang dia marah sebab kau belasah dia, tapi lama-lama aku rasa dia dah obses lah dengan kau sebab setiap kali kau lalu depan kitorang je dia akan pandang kau sampai kau hilang".
"Eii... psiko gila cerita kau ni. Dahlah, sebelum aku muntah baik kau berhenti". Iyin gelak je, lepas tu dia dah tak cerita lagi. Mungkin takut termuntah pula, yelah, aku yang dengar ni pun rasa nak muntak apalagi dia. Kitorang ni memang alergik sikit dengan benda sweet-sweet ni. "Oh, tapikan tadi dia cakp akat aku dia dah tak boleh jumpa aku lagi lepas ni". Tiba-tiba Iyin cakap. "Hah? Kenapa?". Iyin diam skejap macam nak ingat balik apa yang si Luth tu cakap. "Sebab dia nak pergi jauh dah. Tapi dia tak cakap nak pergi mana". Hah? Bukanlah aku ni kisah sangat pun. Tapi entahlah, aku tak tahu kenapa aku rasa.... Risau? . "Oh, lagi satu. Aku tak tahu kenapa. Tapi aku rasa macam ada something fishy lah". Fishy? Mamat tu psiko bila masa je tak fishy dengan dia?. "Sebab..." jeda seketika, Iyin tengah fikirkan sesuatu.
"Masa dia cakap dia ak pergi jauh tu, dia senyum, tapi muka dia nampak sedih. Sedih yang sangat-sangat". Hah? Apasal dia nak sedih pulak? Aish... apasal aku rasa tak sedap hati ni eh?
Hargkk!! Entah-entah....
"Iyin, jom! Kita pergi rumah dia sekarang jugak!". "Hah? Buat apa?". Dia tunjuk muka malas. "Cepatlah!!". Aku tengking dia kuat-kuat sampai dia berdiri. Haha lawak juga muka dia time ni. Ah, persetankan macam mana rupa dia skarang. I need to be fast.
Sementara itu....
Aku... hidup pun tak guna dah. Bukannya mak bapak aku heran pun kalau aku mati. Baik aku berhenti berjalan daripada aku tak ada arah nak tuju. Heh, cantiklah pulak view tingkat dua rumah aku ni. Tiba-tiba Luth ternampak rumah Hana dari tempat dia berdiri. Dia tersenyum hambar. "Hana..." nama itu meniti di bibirnya. "Maafkan aku, aku tak tahu kenapa aku buat macam tu. Okaylah tu, at least aku merasa jugak 'bergurau' dengan kau". Haihh... kesian dia, tak pasal-pasal kena culik. Salah faham je pun. Lagipun aku ada salah juga sebab tak bagi tahu time tu jugak. Kononnya nak tengoklah 'game' masa tu.
"Bye". Dia kini sedang berdiri di atas penghadang balkoni. Arghh! Apa aku nak buat ni? Betul ke apa yang aku buat ni? Heh, hahahaha. Dia tergelak sendirian. Memang taklah apa yang aku buat ni betul. Tapi, mungkin lepas ni aku akan dilahirkan semula? Atuk Kairi pernah cakap macam tu. Tapi sebagai apa aku dilahirkan semula? Orang yang tak guna ke? Hmph, lantaklah. Dia mengangkat sebelah kakinya tidak menjejak penghadang.
"Heh, tak dapat aku merasa bercinta kat dunia ni". Dia bercakap sendirian sambil memandang ke bawah. Tinggi, rumah aku ni tinggi. Heh, lagi bagus. Cepat sikit proses 'terbang'. Dia memberatkan badannya ke depan sambil menutup mata. Dia tersenyum. Mungkin tenang. Mungkin, dia sendiri tak tahu kenapa dia tersenyum. Lalu terjatuh lah tubuhnya bagai terbang di udara. Tapi ditarik graviti bumi yang tidak tahu mengasihani.
"Woi!!!". Di saat kejatuhan dia terdengar sesuatu. Cepat-cepat Luth membuka mata melihat ke bawah. Ada orang sedang berlari ke arahnya. Tapi dia tak pasti, pandangan kabur. Yang dia pasti, dia tak akan tahu siapa yang berlari itu.
"Bukk!". Terhempas sudah badannya ke tanah. Kuat bunyinya. Mungkin ada tulang yang patah. Sempat dia menangkap kelibat seseorang. Lelaki. Ah, lantaklah. Dah nazak dah pun. Owari, sayonara.
YOU ARE READING
Cinta Culik Aku?!
Romance"Aku buat apa doh kat kau?!", Hana. "..........", Bro Penculik. "Aduh! muka hensem dah, menculik reti, bisu rupa-rupanya", Hana. Hana, gadis Melayu yang sangat carefree. Diculik oleh seseorang yang tidak dikenalinya. Yalah, nama pun kena culik. Penc...