Když mířila ke svému stolu, povšimla si Jima opřeného o zeď, s rukou na čele.
„Děje se něco?" Otázala se opatrně.
„To nic, jen... Vzpomínka." Pousmál se detektiv.
„Valeska říkal, že vám zabil ženu. Je to pravda?" Až po vyřčení oné kousavé otázky si uvědomila, jak byla nevhodná.
„Ano, je. Teď ten zmetek má, co si zaslouží."
„Proč ji zabil? Jak?"
Jim se zhluboka nadechl. „Já a moje žena, Rachel, jsme měli službu. Zadrželi jsme Jeroma, když zavraždil několik pracovníků v malém obchodě na kraji města. Rachel jej měla dovést k autu, zatímco já se postaral o přeživší. Uprostřed cesty k autu se jí vysmekl a nožem, o kterém jsme nevěděli, ji ubodal... Poté ukradl policejní auto a ujel. Volal jsem posili, ale nenašli ho. Až dnes."
Jenna zamyšleně přikývla. Nevěděla, že zde sloužila určitá Rachel Gordonová. Moc dobře rozuměla Jamesově nenávisti, kterou choval k zrzkovi.
Při jejím přemýšlení si nevšimla, že u zdi již stojí sama. Uvědoměle se uchechtla, načež usedla ke svému stolu. Její myšlení pořád směřovalo k Jeromovi.
Po chvíli přemýšlení ze šuplíku vytáhla jeho náhradní složku. Pravdou bylo, že o něm moc nečetla. Pozornost věnovala jen tučně zvýrazněnému, nebo podtrženému. Nyní si chtěla jeho spisy prostudovat o něco důkladněji.
Složku otevřela. Vytáhla první pár sepnutých papírů a začala číst.
Jerome valeska, 18 let
Zavraždění matky sekerou, podpálení školního autobusu s 25 dětmi, unesení a následné mučení 16-leté dívky, zavraždění otce nožem, vyvraždění celé restaurace, vyloupení obchodu (5 mrtvých), zabití strážnice Rachel Gordonové nožem, bankovní loupež (2 mrtví), odpálení školy, pokus o podpálení 4 žen
Dívka žasla. Od zabití jeho matky uběhlo půl roku a seznam jeho činů nebyl malý. Kdyby byla dívka na stanici déle, než měsíc, setkala by se s Rachel. Papíry sklidila zpátky do složky. Chvíli na to vytáhla další sepnuté listy.
Dálkové posouzení policejního odborníka na chování
Dotyčný trpí závažnou poruchou osobnosti. Jeho psychopatie je smíchána s mánií a sadismem. Podezření na masochismus. Po jeho dopadení bude trestanec ihned převezen do Arkhamského ústavu.
Jenna se znepokojeně otřásla. Papíry uschovala zpátky do složky, kterou následně hodila zpátky do šuplíku. Chvíli nad chlapcem nehnutě přemýšlela, dokud jí nebyla přidělena práce na večer.
ČTEŠ
I'll show you slaughter (Jerome Valeska)
FanfictionDOČASNÁ PAUZA Gotham. Město, jež je naprosto protkáno zločinem. Tamní obyvatelé, usínajíc ve strachu, že se nedožijí zítřka, spoléhají na sílu v podobě mužů ve zbroji. Jako dítě měla Jenna velký sen: Stát se policistkou. Rodiče jí nikdy moc nevěřil...