Návrat do služby

306 27 11
                                    

Hlavou opřena o mříž záchytné cely tiše stála a vyčkávala na rozsudek. Přes malá okna do místnosti prostupovaly paprsky poledního slunce a osvěcovaly dívčinu tvář.

Když zaslechla kroky mířící přímo k ní, vzhlédla, aby postavě stojící před ní viděla do tváře.

„Tak..." Vydechl rozhodně James Gordon. „Tahle obchodní loupež by tě stála pár let v Blackgateu, ale protože tě už pár týdnů znám, vím, že bys tohohle nebyla schopna."

„Samozřejmě, že nebyla!" Vyhrkla podrážděně. „To ta ženská, která mě srazila a povalila na zem!"

„Jak ta žena vypadala?" Otázal se.

Jenna si promnula oči. „Nevím. Byla jsem opilá. Vím jen, že to byla blondýna."

Když už se chystal odpovědět, objevila se vedle něj žena tmavé pleti. „Dostali jsme se ke kamerovým záznamům. Jason udělal chybu. Po pravé pachatelce vyhlásíme pátrání a vy, Jenno..." Odmlčela se, chvíli na to ale s úsměvem pokračovala: „Při poslední akci jsme ztratili celkem dobrého strážníka. Vítejte ve službě!"

Blondýnka na komisaře překvapeně pohlédla. „Sním, nebo právě holce, která má kocovinu a je zavřená za loupež, říkáte, že se vrací do služby?"

Sarah se od srdce zasmála. „Jsem si celkem jistá, že nespíte."

Jenna se protáhla v zádech a energicky pokývla na mlčícího Jamese. „Otevřete to, detektive! Musím se jít připravit!"

Plavovlasý muž celu otevřel.

Když vycházela, hraně zasalutovala, načež zamířila do šaten.

„Nazdárek, Harvey!" Ušklíbla se, když spatřila postaršího muže oblékajícího si čistě bílou košili.

„Myslel jsem, že teď sloužíš v Arkhamu." Zasmál se.

„Bejvávalo." Mávla nad tím rukou. Přistoupila ke skříňce se svým jménem a bez sebemenších problémů ji odemkla. Uvnitř visela modrá uniforma s čepicí stejně modré barvy. Na poličce ležela dívčina služební pistole a hned vedle ní nepříjemně vyhlížející taser.

„Hele, co se vlastně v Arkhamu stalo? Prej vám zdrhl Valeska."

Pohled upřela do země. Téměř okamžitě ale vzhlédla, aby muži viděla do tváře. „Jo. Nejspíš se mu nějak podařilo utéct z cely. Kdybys jen viděl, jak kvůli jednomu pošahanýmu magorovi všichni šíleli." Uchechtla se.

V Harveyho obličeji se náhle zračil vztek. „Magorovi, kterej nám zabil poldu! Kterej unesl šestnáctiletou holku, mučil ji a pobláznil tak, že se ho nakonec ještě zastávala! Magorovi, kterej zabil desítky lidí jen tak z plezíru! Neber Valesku na lehkou váhu, Jenno. I přes svůj mladý věk je nebezpečnější, než většina Gothamskejch kriminálníků. Jakoby byl Ďáblova pravá ruka."

Dívka byla mužovou reakcí mírně zaskočena. Nedala to však najevo. „Harvey, já s ním mluvila. Stála jsem přímo vedle něj. Dívala se mu do očí. A věz, že ten kluk je jen člověk." Po celou dobu konverzace z detektiva nespustila oči. Do pravé ruky uchopila svou zbraň, zavřela skříňku a sebejistým krokem se rozešla ke dveřím místnosti.

I'll show you slaughter (Jerome Valeska)Kde žijí příběhy. Začni objevovat