POV Julia
'Juuull, omg Juul wordt wakker'
Ik hoor mijn broer Niek schreeuwen. Welke dag is het? Oh ja perfect. Maandag. De maandag na de kerstvakantie. Een topdag dus om je te verslapen.
'IK KOOOMMMM' Schreeuw ik naar Niek.
Ik kijk op mijn telefoon en zie 36 appjes en 3 gemiste oproepen van Anouk, mijn beste vriendin. Ik app haar dat ik me heb verslapen en dat ik niet kan samen fietsen. Dat laatste heeft ze waarschijnlijk al door, aangezien ik 5 minuten geleden al op school moest zijn.
Ik strompel naar beneden en pak een broodje uit de kast. Mijn ouders zijn niet thuis, ze zijn op zakenreis, as always.
'He Niek, kan je me niet ff brengen naar school?' Niek heeft tegenwoordig een rijbewijs en een auto.
'Sorry Sis, maar ik moet werken'. Hij werkt in het cafe van de stad, als bartender.
'Geeft niet, succes' Kut! Nou moet ik heel dat eind zelf gaan fietsen. Oke oke, het is maar 15 minuten, maar toch. Het is ijs- en ijskoud buiten!
Mijn telefoon trilt en ik zie dat ik een appje heb teruggekregen van Anouk.
A: maakt niet uit, je hebt niets gemist xoxo
J: haha mooi zo x
A: k zou als ik jou was wel asap naar school komen
J: want?
A: we hebben een nieuwe geschiedenisleraar
J: dus?
A: het is een hottie
J: haha droom lekker verder, ik ben er om 10 uur tot zo xo
A: i will xx
Anouk is iemand die altijd een crush heeft, whatever.
Vorig jaar had ze 2 crushes op 2 jongens, en omdat het beste vrienden waren had ze voorgesteld om iets te gaan doen met z'n drieën. Gewoon voor fun. Achteraf dachten de jongens dat ze een trio had voorgesteld, wat uiteraard niet zo was. Creeps.
Ik pak mijn tas, roep naar Niek dat ik ga en pak mijn fiets.
'Fucking kou, gvd, kutzooi' Ik scheld terwijl ik mijn handschoenen ben vergeten. En dat terwijl het en vriest, en glad is.
Door mijn oortjes klinkt het liedje Zombie van The Cranberries.
Na 15 minuten in de zeer nare kou gefietst te hebben loop ik eindelijk mijn school binnen. Man oh man wat heb ik deze plek niet gemist zeg.
Ik loop naar mijn kluisje en zie dat er niemand in de kluisjeshal is en vraag me af waar iedereen is.
Misschien in de klas?
Oh ja hehe. Ik was te laat natuurlijk.
Ik pak mijn boeken uit mijn kluisje, uiteraard vallen ze. Aangezien ik zo'n lompe kluns ben.
'Gaat het?'
'Ja hoor' zeg ik.
Als ik op kijk, kijk ik recht in twee prachtige bruine ogen, bijna zwart.
Hij geeft me de gevallen boeken aan.
'Uuhm ja dankje' mompel ik. Wtf Juul, kan je niet gewoon praten?
'Tuurlijk' glimlacht hij en hij loopt weg.
Oke. Dat was weird.
De bel gaat en ik loop maar gewoon naar mijn klas. Uugh Engels. En dan ook nog een blokuur. Met dat rotmens dat iedereen haat. Zij haat iedereen en geloof me, iedereen haat haar ook.
JE LEEST
Damn teacher
RomanceJulia is een normaal meisje. Jeroen is een normale leerkracht. Oftewel the perfect match.