POV Julia
Ik knipper mijn ogen terwijl ik wakker word. 07.00. Veel te vroeg.
Ik heb slecht geslapen vannacht, gisteravond hebben Jeroen en ik een deal gemaakt. Slechtste beslissing van mijn leven. Wie als eerst de ander zoent heeft verloren, wie dat heeft verzonnen moeten ze voorgoed opsluiten..
Gisteravond heeft Jeroen me naar huis gebracht, omdat ik slapen in een bed samen nog een te grote stap vond. Hij begreep dat gelukkig wel. Hij zou onze wedstrijd trouwens vannacht al verloren hebben en ik wil hem natuurlijk wel een eerlijke kans geven.
Een voordeel is wel dat ik hem vandaag weer ga zien, ik heb geen les van hem vandaag, maar mijn fiets staat nog op school, dus moet hij me ophalen. Nadeel is dan wel dat ik hem niet eens mag kussen.
Rustig ga ik me klaarmaken voor het ontbijt, ik moet goed gegeten hebben, anders ben ik slap voor onze wedstrijd.
POV Jeroen
07.15 word ik wakker. Ik spring snel onder de douche en maak me klaar om Juul op te gaan halen, wat ben ik blij dat ik haar weer mag zien vandaag. Alleen mag ik haar niet kussen of ik verlies.
Terwijl ik me aan het aankleden ben hoor ik de deurbel. Wie kan dat in vredesnaam zijn in de morgen.
Ik doe de deur open en voor ik wat kan roepen loopt ze langs me heen.
'GOEDEMORGEN JEROENTJEEEEEEEUHHHH HOEIST SCHAAATT?????'
Cindy.
'Goedemorgen Cindy, wat doe je hier in vredesnaam?'
'Ik ben je nieuwe collega schat, heb je het nog niet gehoord? Ik ga de brugklassers begeleiding geven met alle veranderingen van de basisschool naar de middelbare school. Ik dacht, als collega's kunnen we vast carpoolen? Afgelopen keer hebben we het volgens mij heel gezellig gehad' zegt ze met een knipoog.
'Wacht, je word mijn collega?'
'Ja.'
Ik snap er niets van.
'Maar, waarom moeten we carpoolen dan? En hoe heb je deze baan plots gekregen? Ik wist niet dat je aan begeleiding deed van pubers?'
'Haha, Jeroentje toch. Carpoolen is toch kei gezellig, en goed voor het milieu, hihi.'
Ze knipoogt.
'Ach deze baan is op mijn pas gekomen, ik wilde wat nieuws en ik heb ooit iets gehad met de directeur. 1 en 1 is 2, haha.'
'Kut'
Ik denk aan Julia. Ik kan haar niet ophalen met Cindy in mijn auto. En dan weet Cindy van onze relatie, en dan weet de hele school het. Dat kan ik Julia niet aandoen.
'Wat is er babe? We moeten wel zo gaan rijden, het is al 07.45. Ik wil niet te laat op mijn eerste schooldag komen hoor!'
'Ik maak me snel klaar, wacht hier.'
Ik loop naar mijn badkamer en app Julia dat ik haar helaas niet kan ophalen en dat ik het op school goed ga maken.
Als ik mijn spullen heb gepakt loop ik naar de hal waar Cindy staat te wachten. Als ik de deur voor haar open wil doen staat ze in de weg. Ze legt een hand op mijn borst.
'Je ziet er goed uit, Jeroen.'
'Kom, we moeten gaan.'
JE LEEST
Damn teacher
RomanceJulia is een normaal meisje. Jeroen is een normale leerkracht. Oftewel the perfect match.