POV Julia
Ik heb er echt de pest in vandaag. Wat een @#%$!%@ dag!
Ten eerste was het vanochtend vroeg. Vervolgens laat Jeroen me gewoon zitten zonder uitleg. Toen werd ik ook nog eens ongesteld. Daarna moest ik met mijn broer meerijden naar school, maar die moest pas het tweede uur beginnen dus was ik te laat en mag ik vanmiddag na gaan komen. En als klap op de vuurpijl vertelde Anouk me dat ze vanmorgen Jeroen uit de auto zag stappen met een of andere meid. En dat ze best intiem waren.
Dus hij heeft me laten zitten voor een of andere meid. Ik had al zo'n gevoel dat we veel te snel gingen en hij heeft het inderdaad bewezen. Het kan sowieso niet, een docent met een leerling, maar wie die meid is weet ik dan weer niet. Straks is dat ook een leerling en kickt hij daar juist op. Uggh. Ik draai door. Ik moet met hem gaan praten zo, anders ga ik me allemaal rare dingen in mijn hoofd halen.
Het is pauze en we zitten met zijn allen bij elkaar. Sven en Maud zitten tegenover elkaar en kijken heel de tijd naar elkaar. Milan stelt precies op de vraag waarvan ik het antwoord wil weten.
'Zo Svennieboy, hoe is het nu met je geheime lover?'
Sven kijkt verschrikt op en wordt rood.
'Dat is over, ze was toch niet zoo leuk.'
Hij kijkt naar Maud.
Ik kijk naar Milan en sein dat hij het moet laten rusten, die twee komen heus wel bij elkaar. Alleen op hun eigen tempo.
Anouk zit naast mij en port me in mijn zij. Ik kijk haar aan en ze knikt naar voren.
Daar loopt Jeroen met meneer van Leeuwen en een meid.
'Dat is ze' fluistert Anouk.
Ik ken haar ergens van. Komt ze weleens in 't Kuken? Gaat ze hier naar school?
Ze komen tot stilstand en ze draait zich om, haar lange blonde haren volgen haar bewegingen.
GODVERSODEJU! Dat is de chick van de club. Haar heb ik gezien die avond dat Jeroen en ik elkaar voor het eerst echt hebben gesproken.
Ik kijk naar Anouk en ze vraagt me wat er is.
De rest heeft het over het nieuwe huis van Milan, dus ik fluister naar haar;
'Dat is die chick van de club, toen Jeroen er ook was.'
'Neee!'
Ik knik.
Ze staan er nog steeds met zijn drieën. Eindelijk kijkt Jeroen op en kijkt hij me aan. Hij lijkt verward. Voelt hij zich schuldig? Of betrapt? Hij doet alsof er niets aan de hand is en gaat verder in het gesprek met de twee anderen.
Ik voel dat ik misselijk ben.
'Ik ga even naar de wc'
Ik kijk Anouk aan en ze loopt met me mee.
In de wc kots ik alles eruit. Ik voel dat ik moet huilen.
'Het is oke, laat het er maar uit schat.'
Ik snik.
'Gisteren was alles gewoon nog perfect. We hebben gelachen en zeiden dat we elkaar echt leuk vonden. En nu negeert hij me? Ontwijkt hij me? En is hij opeens met die chick? Wtf doet zij hier eigenlijk?'
Anouk kijkt me medelevend aan.
'Ik weet het niet schat, ik weet het echt niet. Dit is wel klootzakkengedrag, dat sowieso. Lieverd, je moet dit niet zomaar laten gebeuren, je gaat nu allemaal gekke dingen denken of verzinnen. Als je nou met hem gaat praten, na school? Dan kan je misschien vragen wat het allemaal te betekenen heeft? Dan heb je in ieder geval antwoorden. Is dat een idee?'
Ik knik en geef haar een knuffel.
Ik pak mijn telefoon en zie dat ik 3 gemiste gesprekken heb en een appje van Jeroen.
Jeroen: ik kan het allemaal uitleggen schat, het is niet wat je denkt. Echt niet.
Julia: kunnen we vanmiddag praten?
Jeroen: na je laatste les?
Julia: ik moet 1 uur nablijven vanmiddag, daarna doen?
Jeroen: Nablijven??
Jeroen: Is goed, mijn lokaal?
Julia: Ja, ben namelijk te laat gekomen vandaag, omdat iemand met niet heeft opgehaald. Jouw lokaal is prima, tot vanmiddag.
Jeroen: Juul, je doet afstandelijk. Ik kan het echt allemaal uitleggen. Sorry dat je na moet blijven. Tot vanmiddag. X.
JE LEEST
Damn teacher
RomanceJulia is een normaal meisje. Jeroen is een normale leerkracht. Oftewel the perfect match.