10.

4.8K 64 28
                                    

POV Julia

PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP

Kutwekker.

Ik druk automatisch de snooze-knop in. Dan bedenk ik me dat ik dat volgens mij al een paar keer heb gedaan en ben ik opeens wakker. 

08:01

Shit.

Ik moet over een half uur op school zijn, en dus over tien minuten vertrekken.

Ik sta op en loop naar mijn kledingkast. Ik pak een jeans en een trui. En ondergoed of course. Verder pak ik happy socks.

Ik loop naar de douche om me op te frissen.

'WE WILL WE WILL ROCK YOU ROCK YOU'

'NIEEEEEEKKK KOM UIT DIE DOUCHE!'

'WAAATT?'

'KOM UIT DIE DOUU-OUCHE'

'NEE'

Waarom moet mijn broer nou altijd die douche in beslag nemen als ik hem nodig heb?

Ik ren naar beneden en ga naar de wc, waar ik me gelijk probeer om te kleden. En geloof, me dat gaat niet zo makkelijk als je denkt, die ruimte is pittig klein.  

Daarna loop ik naar de keuken om me op te kunnen frissen.

Heel even twijfel ik om warm water te pakken, zodat mijn broer een koude douche krijgt. Maar dan denk ik eraan dat ik met hem mee wil rijden naar school. En als ik hem boos maak, mag ik sowieso niet meerijden. 

'BUDDY YOU'RE AN OLD MAN POOR MAN 
PLEADIN' WITH YOUR EYES GONNA MAKE...'

Ik ren naar boven. 

'Niehiekjee?'

Mijn broer zucht.

'Wat heb je van me nodig?'

'Wil je me even af zetten op school?'

'Haha ben je weer eens te laat?'

*rolt met ogen*

'Oke zusje van me, ik zal wel weer voor je zorgen. Alleen als je over 5 minuten klaar staat.'

Ik knik en snelwandel naar mijn kamer. Rennen zou namelijk overdreven zijn, en lopen zou dom zijn want ik heb heftig veel haast.

Oke, eerst boeken pakken, haren in een staart, schoenen aan, tanden poetsen, jas aan en telefoon mee. 

'Ga je mee Juul?'

'JAHA'


'Thanks he broertje van me'

'Ja daahaag'

Ik sla de deur dicht en loop naar de ingang van school. 

08:28 

Keurig op tijd, al zeg ik het zelf. 

Ugh.

Engels.

Daar heb ik nou net géén zin in.

'Goodmorning miss Braafhorst' zegt mevrouw Wilson.

'Hello miss Wilson'

Ik loop langs haar en zie dat Anouks plekje leeg is. Die vond haar bedje waarschijnlijk ook nog lekker liggen.

'We are going to talk today guys, because we have to prepare for our speaking exam. So, go and sit in couples, please.'

Damn teacherWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu