11.

4.6K 70 41
                                    

POV Julia

Pauze. Eindelijk.

Maud en ik lopen naar de hal.

'Hoe gaat het nu met je, Maudje?'

Ik hoop zo dat het goed met haar gaat, omdat het een hartstikke goed vriendin is, en het is gewoon een leuke, lieve meid!

'Het gaat wel weer hoor. Ik heb het een beetje een plaatsje kunnen geven. Als Sven mij niet leuk vindt, maar een ander meisje wel, dan is dat oke. Ik ga niet meer wachten totdat hij eindelijk naar mij toekomt, er zijn genoeg koeien in de wei.'

'Zo fijn dat te horen Maud! En je hebt helemaal gelijk!'

Ik geef haar een knuffel.

Ik heb me zo'n zorgen om haar gemaakt afgelopen twee dagen, omdat ze Sven al zo lang leuk vindt. Vond. Gelukkig maakt ze nu een nieuwe start. Ik ben zo onwijs trots op haar!

Als we aankomen bij onze pauzeplek zien we dat iedereen er al staat. Anouk eet crackers en probeert op charmante manier niet teveel kruimels te laten vallen. Milan kijkt mensen. En Sven zit een beetje voor zich uit te staren.

'Hee guyss.'

'Hee girlss'

'Hebben jullie het al gehoord?' zegt Milan alsof er brand is uitgebroken en we allemaal moeten vluchten uit het land.

'Huh? Nee? Wat?' zeg ik.

'Nou, meneer van Leeuwen en mevrouw IJzers hadden ruzie man! Gewoon midden in de gang.'

Meneer van Leeuwen en mevrouw IJzers hebben een relatie en wonen samen.

'Waar ging het over?' vraagt Maud.

'Dat is nog het ergste!' zegt Sven.

'Nou,' gaat Milan verder, 'de geruchten gaan dat meneer van Leeuwen iets met een leerling had.'

'Gadverdamme' zegt Maud.

'Hoe bedoel je gehad? Relatie, gezoend of seks?' vraagt Anouk, die het kennelijk ook nog niet wist.

'Dat is de vraag, maar ik zou uitgaan van het ergste' antwoord Milan.

'Vies he? Een docent met een leerling, dat kan echt niet!' zegt Sven.

Ik voel dat er tranen bij me opkomen. Een docent met een leerling kan niet. Zo denken mijn eigen vrienden erover, laat staan hoe de rest van de school erover na zou denken als er iets gebeurt tussen Jeroen en mij.

Ik verzin een smoes dat mijn lens niet goed zit en loop naar de wc. Ik laat de tranen gaan. Ik hoor mezelf huilen. En waarom? Omdat mijn vrienden het raar en zelfs vies vinden als een docent iets met een leerling doet. Hoe had ik het anders gedacht? Dat ze het normaal zouden vinden? Dat ze ja en amen zouden zeggen en weer door zouden gaan naar een ander onderwerp? Het kan niet. Een docent met een leerling kan gewoon niet. En ik was oh zo dom om te denken dat het wel zou kunnen.

'Gaat het Juul?'

Anouk is binnengekomen.

Ik knik ja.

Ik schud nee.

'Agh kom hier lieverd.'

Ze trek me in een knuffel.

Als ik wat meer tot rust ben gekomen vraagt ze wat er nou aan de hand is.

'Ik wist niet dat Milan, Sven en Maud zo denken over een relatie tussen docent en leerling. En natuurlijk zouden ze het niet supernormaal vinden, maar ze vonden het vies. Vies! Ze vinden iets waarnaar ik verlang gewoon vies. En dat is zo'n ontzettend rot gevoel!'

'Tuurlijk is dat rot Juul! Maar ten eerste is het een heel ander geval. Meneer van Leeuwen is in de 50 en Jeroen is in de 20, dus qua leeftijd is het veel normaler al. En ten tweede, de jongens en Maud weten niet dat jij Jeroen leuk vindt he? Ze kunnen nergens rekening mee houden, omdat ze het niet weten. Sorry dat ik het zeg Juul, maar dat kan je ze niet echt kwalijk nemen.'

Doe ik dat? Neem ik het ze kwalijk?

Nee. Tuurlijk niet. Ze kunnen er ook gewoon niets aan doen, want ze weten van niets.

Ik glimlach, 'Thanks Anouk'

'Altijd, mafkees'

Ik lach en samen lopen we naar de volgende les. Geschiedenis om precies te zijn.

Als we bij het lokaal aankomen, is Jeroen er nog niet. De deur staat wel open dus we lopen gewoon naar binnen.

Anouk, Maud, Sven en ik praten nog een beetje, totdat de deur wordt dichtgeslagen. Sven en Maud draaien zich om richting het bord.

'Damn' fluistert Anouk.

'Halleluja' fluister ik.

Jeroen, mijn aangename docent, heeft een wit overhemd aan, waarvan de mouwen zijn opgestroopt. De bovenste knoopjes zijn los, waardoor je de mooie, zachte huid van zijn hals kan bewonderen. Geloof me, het is het waard om te bewonderen.

Het staat hem perfect. Hij ziet er jong uit, maar volwassen tegelijkertijd. Hij ziet er slim uit, niet per se als een leerkracht, maar gewoon slim. En het is ongelooflijk sexy. Van mij mag hij er elke dag zo uit zien.

'Het is omdat jij je zinnen al op hem heb gezet en je mijn beste vriendin bent, anders had ik het wel geweten.' fluistert Anouk.

Ik wordt langzaam rood, glimlach en knik naar Anouk.

Ja, ik heb mijn zinnen op hem gezet. Op Jeroen. Ik weet het nu zeker. Ik word rood bij alles wat met hem te maken heeft. Ik kan mijn ogen niet van hem af houden. Ik word zenuwachtig bij hem, maar dan op een goede manier.

Ik vind hem leuk.

Leuk-leuk.


------------------------------------


Heeyyy, Femke hier, de schrijfster van dit boek 🙈

Ik vroeg me af of jullie het een beetje een leuk verhaal vinden, of het te volgen is enzo😅

Verder even ter info: ik ben van plan minimaal 1x per week een hoofdstuk te uploaden. Soms meerdere keren, ligt eraan hoe het uitkomt. Maar sowieso dus 1x per week!

Dat jullie het even weten😛

xxF.

Damn teacherWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu