POV Julia
'Goedenavond, wilt u wat bestel... oh hallo meneer van Dijk.'
'Hee Julia, we treffen elkaar wel vaak deze week.'
Ik kijk in 2 prachtige bruine kijkers. 2 bruine ogen die me vragend aankijken. Oh ja, nu is het mijn beurt wat te zeggen.
'Wilt u wat bestellen?'
Goed zo Juul. Een correcte, Nederlandse vraagzin. Je leert het nog wel.
Hij glimlacht en kijkt naar beneden, dan kijkt hij me aan en zegt; 'Zeg alsjeblieft 'je' buiten school, ik voel me anders zo oud'
Ik knik.
'Dat is goed meneer. Wil je wat bestellen?'
'En alsjeblieft geen meneer, ik heb ook gewoon een naam!'
Ik knik.
Hij lacht.
'Je weet natuurlijk niet hoe ik heet. Ik ben Jeroen' zegt hij en steekt zijn hand uit om de mijne te schudden. Automatisch steek ik ook mijn hand uit. Zodra onze handen elkaar raken voel ik weer die verrekte schok. Ik kijk hem in een reflex aan en zie dat hij dezelfde schok ervaart. Hij trekt zijn hand weer terug en ik doe hetzelfde.
Ik besluit initiatief te nemen.
'Goed Jeroen, wil je wat bestellen?'
'Nou nee, eigenlijk niet. Ik wacht op iemand' zegt hij glimlachend.
Ik wil weg lopen, maar dan hoor ik nog een vraag.
'Wat is er met je pols gebeurd?'
'Oh, uhm, niks hoor. Gewoon van de trap gevallen.'
Hij knikt.
Ik knik en loop weg.
Ik zie Daniël koffie inschenken aan de bar.
'Hee Daan'
'Hee Juul, had je een lastige klant? Je bleef zolang staan.'
Ik glimlach.
'Nee het was geen lastige klant. Integendeel.'
Hij knikt.
Ik hoor het belletje van de deur wat betekent dat er iemand is binnengekomen. Ik zie dat het dezelfde vrouw is als gisteren, de zus van meneer van Dijk. De zus van Jeroen.
Ze kijkt me aan en zwaait. Ik glimlach. Dan geeft ze een seintje dat ik moet komen. Here we go again.
'Wilt u wat bestellen?'
'JULIA!' roept Jeroen.
'Oh ja. Sorry. Wil je wat bestellen?'
Ik zie dat de zus van Jeroen een beetje raar naar hem kijkt.
Jeroen lacht.
'Ja ik wil wat bestellen ja. Heb je warme chocolademelk?'
'Met slagroom?'
'Met slagroom.'
'En wat wilt u?'
'Oh tegen mij mag je ook wel je zeggen hoor. Ik wil graag een Old Fashioned Whiskey'
'Marije!' wordt haar toegesproken door haar broer.
'Oke oke oke. Dan in plaats van whiskey graag een groene thee.'
Ik knik.
'Komt eraan.'
Ik loop naar de bar en zet de apparaten voor de warme choco en de thee aan. Om een of andere reden vind ik het café serveren vandaag leuker dan anders.
JE LEEST
Damn teacher
RomanceJulia is een normaal meisje. Jeroen is een normale leerkracht. Oftewel the perfect match.