Part 9

123 6 0
                                    

"Sayang! Sayang!"

"Woii Namjoon apa bising2 ni? Aku nak tidur pun tak senang." Bebel Yoongi yang sedang berbaring di sofa.

"Nampak sayang aku tak?" Namjoon tersengih.

"Nugu? Hyera ke?" Yoongi menyoal bodoh.

"Dahtu takkan Jin hyung pula." Namjoon menjawab dalam nada sarkastik.

"Apa sebut2 nama hyung ni?" Soal Seokjin yang kebetulan keluar dari dapur.

"Namjoon ni haa rindu kau hyung." Kata Yoongi selamba.

"Yah!"

"Elele Joonju rindu Jijin ke?" Seokjin mengelip ngelipkan matanya.

Tak semena satu bantal melayang ke muka Seokjin.

"Jijik aku dengar hyung." Yoongi mula menayangkan poker facenya.

Namjoon menggelengkan kepala melihat telatah hyung-hyungnya yang tidak matang.

"Okay korang berdua bermesralah ya. Aku caww dulu." Namjoon menolak tubuh Seokjin menyebabkan namja itu terjatuh ke atas Yoongi yang sedang berbaring.

"Kim Namjoon!" Suara jeritan Yoongi memenuhi villa tiga tingkat tersebut.

Namjoon cepat2 mengangkat kaki dari ruang tamu. Lebih baik dia mencari Hyera sebelum dibelasah oleh si gula swag tu.

"Hyera! Jung Hyera! Where are you?"

Sampai ke dapur Namjoon mencari yeochin tersayang. K muntah hijau.

"Namjoon boleh tak jangan jerit-jerit terkejut aku." Marah Mirae yang sedang memasak makan malam di dapur.

Kalau Seokjin tak memasak Miraelah yang ganti sebab yang lain semua pemalas. Makan nak tapi masak malas. Seokjin dan Mirae dah macam appa and omma yang perlu menjaga ramai anak hahaha.

"Mirae, nampak anak pakcik Jung tak?" Soal Namjoon.

"Hoseok ke?" Lagi seorang mahu mengenakan Namjoon.

"Haishhh dah kenapa semua orang malam ni. Kejadah apa aku cari Hoseok. Aku cari Hyeralah." Namjoon menggigit bibir geram.

"Lahh cakap biar terang. Dalam villa ni ada dua orang anak pakcik Jung." Mirae buat muka tak bersalah.

"Joonnie." Hoseok yang sedari tadi duduk di bawah meja tiba-tiba menjegulkan kepala membuatkan Namjoon terperanjat besar.

"Huwaaaaa hantu kuda!" Terjerit Namjoon dibuatnya.

"Sampai hati kau Joonnie tak sudi cari aku." Hoseok mula berdrama.

"Wehh yang kau duduk bawah meja ni dah kenapa? Terkejutlah pabo." Namjoon mengurut urut dadanya.

"Saja aku nak dengar kot-kot ada orang ngumpat aku. Terutamanya kau." Hoseok menunding jari tepat ke arah Namjoon.

"Blahlah kau. Ni Hyera mana Hyera? Penat tau tak cari dia. Haihh apesal lah ahjussi poyo tu bagi villa besar-besar macamni." Bebel Namjoon.

"Yah Namjoonnie tak baik kau panggil appa Yein macam tu." Mirae sudah bercekak pinggang.

"I dont care." Namjoon membalas selamba kerana sesungguhnya dia memang tidak berapa menyukai appa Yein Ae.

"Hyera ada kat belakang." Hoseok memuncungkan bibir ke arah taman bunga di belakang.

Namjoon terus menghalakan langkah ke arah taman bunga di halaman belakang villa. Kelihatan Hyera sedang duduk di bangku sambil memeluk lutut. Perlahan lahan Namjoon menghampiri gadis itu.

[H] Evil Mate •bts•Where stories live. Discover now