"Jiminnie." Hyorin menegur Jimin yang sedang menonton televisyen di ruang tamu.
"Nae."
"Kau dah hantar email dekat jantan tu?" Soal Hyorin yang sedang bersandar di muka pintu bilik.
"Dah. Esok pukul 10 malam." Balas Jimin.
"Good then."
♥♥♥
Keesokkan hari, 10 pm, di sebuah gudang terbiar
"Jay." Yoongi memanggil Jungkook melakui earpiece yang tersarung di telinga mereka semua.
"Yes Suga hyung." Balas Jungkook.
"Ready?" Soal Yoongi.
"Yes." Jawab Jungkook yang sedang berada di atas bangunan bersama sniper kesayangannya.
"Yang lain?" Soal Yoongi inginkan kepastian dari gengnya.
"Ready!" Jawab kesemua mereka serentak.
Tepat pukul 10 malam, beberapa buah kereta mewah memasuki perkarangan gudang yang gelap.
"Han Tae Jun, nampaknya kau menepati waktu." Satu suara bergema memandangkan suasana sunyi.
"Siapa kau haaa?" Han Tae Jun tercari-cari suara tersebut.
Tiba-tiba lampu sportlight terbuka dan menerangi kawasan gudang tersebut. Dapat dilihat seorang gadis menghampiri Han Tae Jun dengan langkah yang tenang. Bodyguard-bodyguard Han Tae Jun pantas menghalakan pistol ke arah gadis itu namun dia langsung tidak gentar.
"Kau memang tak faham bahasa ya. Aku suruh datang seorang tapi kau angkut anak-anak buah kau sekali. Kau memang nak anak kau mati ke huh." Gadis itu berkata sinis.
"Mana anak aku sial?" Soal Han Tae Jun yang semakin gelisah memikirkan keadaan anaknya.
"Wooo relaxlah, cepat-cepat nak ke mana?" Gadis itu berkata selamba.
"Jangan sampai kepala kau pecah kena tembak." Ugut Han Tae Jun.
"Woahhh takutnya kita." Gadis itu masih mempermain-mainkan Han Tae Jun, seronok dia melihat muka gusar lelaki tua itu.
"Kau ingat aku tak berani ke haa?!" Han Tae Jun memberi isyarat kepada bodyguardnya yang seramai sepuluh orang itu menarik picu pistol.
Gadis itu melemparkan senyuman sinis, "jay, do your job."
"Roger that." Jungkook terus menghalakan sniper jenis Barrett M82 ke arah salah seorang bodyguard Han Tae Jun lalu menembaknya.
Satu-satu bodyguard Han Tae Jun tumbang ditembak Jungkook.
"Wuhuuu head shot." Jungkook menjerit suka apabila sasarannya mengena tepat ke arah kepala.
"Good job Jay." Puji Yoongi yang sedari tadi memerhati.
"So sekarang tinggal kau sorang. How?" Soal gadis yang masih berdiri tenang di hadapan Han Tae Jun.
"Kau siapa haaa bodoh?"
"Me? Nama aku Kim Hyorin." Jawab Hyorin.
YOU ARE READING
[H] Evil Mate •bts•
Mystery / ThrillerEvil Mate, Mereka mempunyai kisah silam masing-masing. Kisah silam yang mendorong mereka melakukan kerja yang tidak pernah dibayangkan mereka selama ini. Kerja apa? Siapa mereka sebenarnya?