"Kita nak buat apa sekarang Kook?" Soal Seokjin setelah mereka selesai mendengar rakaman siasatan Jeon Jaehyuk.
Jungkook meraup kasar wajahnya. Taehyung yang melihat wajah kusut Jungkook menepuk perlahan bahu namja itu bagi menyalurkan semangat.
"Kook nak noona uruskan semua yang terlibat tu?" Soal Hyorin pula, geram hatinya apabila seorang yang tidak bersalah dituduh sebegitu rupa.
"Ani." Pantas Jungkook menggeleng.
"Habistu Kook nak buat apa?" Soal Namjoon.
"Kook nak bersihkan nama abeoji." Tekad Jungkook.
"Macam mana?" Soal Mirae berkerut dahi.
"Yein Ae noona." Panggil Jungkook.
"Nae?"
"Kook perlukan bantuan Yo Hwan hyung." Kata Jungkook.
Semua yang berada di situ berpandangan sesama sendiri apabila Jungkook menyebut nama oppa Yein Ae.
♥♥♥
Ting tong~
Yein Ae terus menekan remote untuk membuka pintu pagar apabila melihat kedatangan Yo Hwan. Kereta mewah Yo Hwan masuk ke dalam garaj.
"Kajja oppa." Kata Yein Ae yang membuka pintu kereta untuk abangnya.
"Wae Kook suruh oppa datang ni?" Soal Yo Hwan yang tertanya-tanya dari semalam selepas menerima panggilan daripada Jungkook.
"Molla, Yein pun tak tahu." Balas Yein Ae yang tidak dapat meneka perancangan Jungkook.
Yein Ae membawa Yo Hwan ke arah swimming pool di mana ahli Evil Mate sedang berehat.
"Yo Hwan hyung!" Jerit Hoseok yang sedang berenang di dalam swimming pool bersama-sama Jimin dan Taehyung.
Yo Hwan membalas sapaan Hoseok dengan mengangkat tangan sebelum kakinya mengarah mendekati Jungkook yang sedang termenung di kerusi rehat.
"Jungkook." Yo Hwan menepuk lembut bahu Jungkook bagi menyedarkan remaja itu dari lamunannya.
"Ehh Hwan hyung, bila sampai?" Soal Jungkook.
"Baru je." Balas Yo Hwan sambil mengambil tempat di kerusi bersebelahan Jungkook.
"Hyung, i need your help." Kata Jungkook tanpa membuang masa.
"Bantuan apa?" Soal Yo Hwan pelik.
"Hyung kerja kat KBC News kan?" Soal Jungkook inginkan kepastian.
Yo Hwan mengangguk mengiyakan pertanyaan Jungkook.
"Kook nak minta hyung dedahkan satu rahsia besar supaya semua orang tahu kebenaran sebenar." Kata Jungkook bersungguh.
"Nae?" Yo Hwan terpinga-pinga tidak memahami apa yang cuba disampaikan Jungkook.
Jungkook kemudiannya menghulurkan sebuah fail hitam kepada Yo Hwan.
"Take a look." Arah Jungkook.
Yo Hwan memandang Jungkook seketika sebelum membuka fail tersebut. Terkandung di dalamnya keratan-keratan surat khabar beberapa tahun dulu berkenaan Jeon Jaehyuk. Setiap satu keratan akhbar itu dibaca dengan teliti oleh Yo Hwan. Selepas Yo Hwan habis membaca Jungkook menghulurkan pula tape rakaman siasatan Jeon Jaehyuk membuatkan Yo Hwan terkejut.
"Kook nak minta tolong hyung buat liputan berita pasal ni." Pinta Jungkook.
Yo Hwan seakan-akan berfikir sebelum mengangguk setuju. Berita tersebut boleh dijadikan 'Exclusive News' dan pastinya bosnya suka kerana dapat menaikkan lagi rating KBC News.
"Gomawo hyung." Kata Jungkook terharu.
"No prob." Yo Hwan tersengih.
"Ohh ya. Kook juga nak dedahkan dalang sebenar di sebalik semua ni." Tutur Jungkook.
"Nugu?"
"Elder."
"Ehh Kook dah tau ke identiti Elder tu?" Sampuk Yoongi yang sedari tadi mendengar bualan Jungkook dan Yo Hwan.
"Belum."
"Then how?" Soal Namjoon pula.
"Kook percaya Kook boleh tahu siapa Elder tu sebenarnya dan bersemuka dengan dia."
"Macam mana? Sedangkan Jimin pun tak dapat cari maklumat pasal Elder tu." Komen Seokjin dan mendapat persetujuan dari yang lain.
Jungkook memandang rakan-rakannya sebelum tersenyum penuh makna.
YOU ARE READING
[H] Evil Mate •bts•
Mystery / ThrillerEvil Mate, Mereka mempunyai kisah silam masing-masing. Kisah silam yang mendorong mereka melakukan kerja yang tidak pernah dibayangkan mereka selama ini. Kerja apa? Siapa mereka sebenarnya?