"Lambat kau Yoongi." Tegur Hyera kepada Yoongi yang baru masuk ke dalam bilik rahsia Evil Mate.
"Sorry geng." Yoongi tersengih seraya mengambil tempat di kepala meja.
"Dah biasa dah." Perli Namjoon selamba.
"Okay gaiss stop talking. Now, kita bincang pasal mission baru kita." Seokjin bertepuk tangan mengembalikan fokus chingu-chingunya. Jika dibiarkan bertekak sampai lusa pun belum tentu habis.
"So what is our new mission hyung?" Soal Hoseok kepada Yoongi yang sedang membelek laptop. Kesemua detail untuk mission-mission mereka disimpan Yoongi.
"Korang mesti excited dengan tugasan kita kali ni." Yoongi menjungkitkan kening.
"Apasal pula?" Soal Jimin pelik. Apa yang lainnya pula misi kali ini dari yang sebelum-sebelum?
"Kali ni tugas kita kena menyiasat."
"Pfttt. Pikir kita polis ke apa nak siasat-siasat ni." Hyorin tergelak-gelak.
"Siapa yang bagi mission ni duhh?" Soal Seokjin ingin tahu. Selalunya mereka perlu membunuh, menculik dan yang seangkatan dengannya. Tak pernah-pernah nak menyiasat.
"Someone yang kenal salah seorang ahli grup kita." Jawab Yoongi membuatkan semua yang berada di bilik itu bingung.
Yoongi tergelak kecil dengan reaksi yang diberi Evil Mate, masing-masing terlopong mendengar kata-katanya. Entah apa yang terkejut sangat pun tak taulah.
"Ohh ya kita ada special request dari client kali ni." Yoongi tiba-tiba baru teringat sesuatu maklumat penting. Maklumat yang bakal menambahkan efek kejutan di wajah Evil Mate.
"Apa dia?" Soal Mirae tak sabar ingin tahu.
"Dia nak jumpa dengan kita face to face untuk berbincang." Kata Yoongi selamba walaupun ketika mendapat tahu perkara itu dari Lee Yeojung tadi pun dia terkejut sakan.
"Mwo?!"
"Tak lawaklah gila."
"Kalau dia report kita kat polis macam mana?"
"Ini melanggar perjanjian kita dulu. Client tak boleh tahu identiti kita."
"Wooo calm down gaiss. Itu cuma permintaan dia. Kita ada hak untuk tolak." Yoongi menenangkan gengnya yang sedang membentak tak puas hati.
"Btw hyung, kau cakap dia kenal salah seorang dari kita. Nugu?" Soal Namjoon mencelah kekecohan yang berlaku di meja perbincangan mereka ketika itu.
"Jungkook." Yoongi menunjukkan Jungkook di hadapannya.
"Kook?" Jungkook sendiri terkejut apabilah namanya disebut.
Yoongi menunjukkan skrin laptop yang terpapar gambar seorang lelaki separuh umur kepada Jungkook.
"Kau kenal ke dia ni Jungkook?" Tanya Yoongi.
Membuntang mata Jungkook melihat wajah yang cukup familiar itu.
"Eung, itu Uncle Jae Chan."
"Jae Chan? Siapa dia."
"Dia orang yang besarkan Kook dulu." Beritahu Jungkook sambil matanya tak lepas menatap gambar Jae Chan.
"Dulu? That's mean sekarang dia dah tak jaga Kook?" Soal Taehyung pula inginkan kepastian.
"Haah. Dah 2 tahun dia pindah luar negara." Jelas Jungkook.
"So guyss, nak approve this case or not?" Yoongi inginkan keputusan daripada semua untuk menerima tugasan itu atau pun tidak.
♥♥♥
YOU ARE READING
[H] Evil Mate •bts•
Mystery / ThrillerEvil Mate, Mereka mempunyai kisah silam masing-masing. Kisah silam yang mendorong mereka melakukan kerja yang tidak pernah dibayangkan mereka selama ini. Kerja apa? Siapa mereka sebenarnya?