Kring~
"Yeayy rehat!" Jerit Jimin kuat.
"Hoii pekaklah telinga aku." Marah Taehyung yang berada di sebelah Jimin.
Jimin tersengih sebelum dia merangkul leher Taehyung, "kajja pergi kantin."
"Gaisss gaisss." Hoseok datang ke meja dalam keadaan termengah-mengah.
"Kenapa kau ni Seok?" Yein Ae memandang pelik ke arah Hoseok yang sudah mengambil tempat di hadapannya.
"Aku ada berita terkini." Kata Hoseok bersemangat.
"Kau ni datang-datang bawa gosip." Mirae menggelengkan kepalanya.
"Ntahnya. Aku nak makan pun tak senang." Sokong Hyera sambil mulutnya mengunyah kentang goreng.
"Kfine." Hoseok berpeluk tubuh tanda merajuk.
"Kau fikir kau merajuk macam tu ada orang nak pujuk." Seokjin berkata selamba sebelum sambung menikmati makanannya.
"Alaa hyung ceritalah cepat." Gesa Jungkook. Dia curious dengan apa yang hendak diperkatakan oleh Hoseok.
"Yang lain taknak dengarlah Kook." Hoseok berwajah sedih.
"Hish kalau sehari tak berdrama memang tak sah. Haa ceritalah cepat kitaorang dengar. Haa cepatlah tadi kemain semangat." Yoongi berkata dalam nada meluat.
"Sabarlah hyung, aku nak ceritalah ni. Ehemm ehemm...okay macamni selain si Tae ni, hari ni kita ada budak baru satu lagi." Jelas Hoseok yang kembali bersemangat.
"Yeoja or namja?" Soal Hyorin yang sedari tadi mendengar.
"Yeoja." Hoseok tersengih.
"Bolehlah buli nanti." Itu respons yang diberi Yoongi.
"Acahlah kau Yoongi. Buli orang pun tak pernah." Seokjin berkata jengkel.
Mereka sedia maklum dengan Yoongi yang tidak pernah sekalipun membuli pelajar-pelajar di situ, itu memang peraturan yang ditetapkan oleh Yoongi untuk kumpulan mereka. Entah mengapa dia membuat peraturan sebegitu masing-masing tidak tahu sebabnya.
"Aku bukan apa, karang aku buli mati pula budak tu." Dan inilah jawapan yang diberi Yoongi bila ditanya mengapa dia tidak suka membuli orang.
Namjoon yang tadinya tunduk memandang phone mula mengangkat wajah ke arah Yoongi.
"Yang kau pandang Yoongi macam tu kenapa Joon?" Soal Mirae yang perasan pandangan Namjoon yang lain.
"Takda apa apa." Namjoon menggelengkan kepala perlahan sebelum kembali menghadap phone.
"Btw hyung yeoja tu cantik tak?" Jimin mencuit pinggang Hoseok.
"Not badlah. Apasal?"
"Bolehlah aku ngorat." Jimin sudah tersengih.
"Hyung dengan perangai playboy tu memang tak berubah." Bebel Jungkook yang sudah mengenali Jimin agak lama.
"Ehh itu pun budak baru tu." Hoseok menunjuk ke pintu masuk kantin.
Serentak sepuluh pasang mata memandang ke arah pintu. Yoongi yang terpandang gerangan pelajar baru itu terus bulat matanya yang sepet itu.
"Damn." Carutnya perlahan.
"Ehh kau nak ke mana Yoongs?" Soal Hyorin apabila melihat Yoongi tiba-tiba bangun.
Tanpa membalas pertanyaan Hyorin, Yoongi terus angkat kaki keluar dari kantin menggunakan pintu lagi satu. Evil Mate berpandangan sesama sendiri dengan wajah bingung.
YOU ARE READING
[H] Evil Mate •bts•
Mystery / ThrillerEvil Mate, Mereka mempunyai kisah silam masing-masing. Kisah silam yang mendorong mereka melakukan kerja yang tidak pernah dibayangkan mereka selama ini. Kerja apa? Siapa mereka sebenarnya?