28. < Malli >

314 35 12
                                    

Aaron

Time skip kuukausi

Istun matikan kokeessa tylsistyneenä ja tuijottelen ikkunasta ulos. Lukion toinen vuosi päättyisi kahden viikon päästä ja sitten pääsisi kesälomalle. Olen alkanut jo vähän miettiä minne haluaisin mennä viimeisen vuoden jälkeen, mutta sitä on onneksi aikaa ajatella. Nickillä on muistaakseni menossa liikunta tunti. Itse pääsen kuvataide tunnille tämän jälkeen. Nick on onneksi suostunut mallikseni aika usein ja pakko myöntää, että kaikista luonnoksista on tullut hienoja.

"Kerään nyt kokeenne, toivon mukaan teitte parhaanne" opettajamme sanoo ja alkaa kerätä papereita. Hänen otettuaan minun paperini lähden luokasta kohti toista kerrosta.

Saavun puoliksi täynnä olevaan kuvataide luokkaan odottamaan opettajaa. Otan puhelimen taskusta kuluttaakseni aikaa ja nappaan muutaman Hassun kuvan itsestäni.

"Huomenta kaikille" opettaja aloittaa tullessaan luokkaan. "Kuten varmasti huomaatte vuosi alkaa taas lähestyä loppuuaan ja haluan teidän tekevän lopputyönne" innostun heti kuullessani tämän ja odotan hänen kertovan aiheen. "Teidän pitää maalata kankaalle jokin teille erittäin tärkeä asia, joka saa teidät iloiseksi tai onnelliseksi" hän kertoo ohjeen ja päätän heti maalaavani komean poikaystäväni.

Kuulen kuinka muut kuiskailevat toisilleen kysyen mitä he voisivat tai aikovat tehdä.

"Tulkaa nyt hakemaan kankaat niin voitte aloittaa ja muistakaa tehdä näitä myös kotona" opettajamme muistuttaa ja lähden hakemaan 80x80 olevaa kangasta. Sen jälkeen alan selata puhelintani ja yritän etsiä hänestä loistavaa kuvaa, mutta mikään ei vastaa odotuksiani.

"Voiko työn tehdä elämästä mallista?" Kysyn ja saan kaikkien katseet itseeni.  "Miten niin elävästä mallista?". "Silleen, että se olisi eräs tuttuni" kerron ja hän sanoo sen käyvän, jos vain saan henkilön tulemaan paikalle. Lähden heti kohti nurmikenttää, joka sijaitsee koulun pihalla.

"Aaron mitä sinä täällä teet, eikö sulla ole tuntia?" Nick kysyy päästessäni hänen luokseen. "On, mutta tarvitsen Sun apua" selitän ja hän nyökkää. "Okei mennään kysymään, jos pääsisin tulemaan sinne" hän ehdottaa ja menemme hänen liikunnanopettajan luokse.

"Hei, voisinko mennä Aaronin tunnille, koska hän tarvitsisi apuani siellä?" Nick kysyy saapuessamme hänen opettajansa luokse. "Mitä tämä asia oikein koskee?". "Tarvitsisin Nickin mallikseni lopputyöhöni" selitän ja hän kohottaa kulmiaan. "No tämän kerran, mutta siitä pitää sitten tulla hieno" hän vaatii ja jokaisen helpotuksesta. Lähdemme kävelemään takaisin kohti kuvataide luokkaa.

"Onko hän sinun mallisi?" Opettaja kysyy heti meidän kävellessä sisälle. "On" vastaan ja menen asettelemaan välineitäni valmiiksi.

"Seiso nyt juuri siinä ja ota asento niin, että sulla on kädet ylhäällä niskan takana ja rintakehä edessä" ohjeistan ja hän siirtyy seisomaan juuri niin. "Hyvä ja sitten pysyt vain siinä asennossa". Jatkoimme näin koko tunnin, mutta aina välillä pitäen taukoja. Lopulta tunti päättyi ja lähdimme kävelemään kohti ruokalaa.

"Minne sä oikein katosit?" Christian kysyy istuessamme samaan pöytään heidän kanssaan.

"Mä muutuin malliksi" Nick kertoo ja saa kummastuneen katseen Christianilta. "Aaronilla on kuvataiteessa nämä lopputöiden tekemiset ja se halusi tehdä lopputyökseen minut" Nick selittää tarkemmin ja saa vastaukseksi nyökkäyksen. Juttelimme myös muista kouluun liittyvistä asioista kunnes kaikkien piti lähteä omille tunneilleen. Lähdin vastahakoisesti kohti seuraavan tuntini luokkaa, koska minun piti erkaantua Nickistä.

"Ottakaa kirjanne esille ja avatkaa sivulta 111" tuntimme alkaa ja vaivun jo silloin omaan ajatusmaailmaani. Ajattelen kaikkea mitä voimme tehdä kesälomalla kahdestaan ja minne aiomme kumpikin hakea collegeen ensi vuonna. Sitten minulla kolahtaa, me emme välttämättä hae samaan collegeen. Minä en todellakaan ole valmis erkaantumaan hänestä, en vain kestäisi sitä. Alan melkein ajattelemaan asiaa syvällisemmin, kun kellot soivat tunnin ja koulupäivän päättymisen merkiksi.

Saavun koulunpihalle ja näen siellä Nickin puhumassa puhelimessa innostunut ilme kasvoillaan. "Okei kiitos aivan älyttömästi ja kyllä nähdään huomenna ehdottomasti" hän sanoo ja lopettaa puhelun. "Kuka sinulle soitti?" Kysyn uteliaana.

"Muistatko, kun silloin olin siellä Talentissa, mutta en päässyt jatkoon?" Hän aloittaa kysyen ja nyökkään. "No nyt eräs todella kuuluisa levy-yhtiö otti minuun yhteyttä"

Word Count: 587

A/N

Heiii Te kauniit ihmiset! Tässä teille uusi luku ja kuten lupasin se tuli tällä viikolla.
Kiitos ihan älyttömästi tässä on 6K lukukertoja!!!!!! Te olette aivan ihania!

Se olisi kuitenkin nyt seuraavaan lukuun!

-OONA

When You Are With Me The Sky Is BrightWhere stories live. Discover now