"Ne! Mami!", zakÅ™iÄela Lavril s vytÅ™eÅ¡tÄ›nýma oÄima a tÄ›lem neschopným se vůbec pohnout. Jedno z tÄ›ch odporných stvoÅ™enà právÄ› totiž strhlo jejà matku k zemi a druhé se jà zákeÅ™nÄ› zakouslo hluboko do krku. PÅ™ihnala se tÅ™età stvůra a ohavné dÃlo pomohla dokonat. Lavrilina matka zakňuÄela bolestà a vrhla poslednà smÃÅ™ený pohled na svou dceru. Jejà matka umÃrala. Pod jejÃm tÄ›lem se rozlévala kaluž krve, která tekla ze smrtelných hlubokých ran po drápech a zubech. SlabÄ› si položila hlavu na pÅ™ednà tlapy a zavÅ™ela oÄi. Lavril vidÄ›la jejà smrt. VidÄ›la, jak ji zabili. A vidÄ›la, jak se jejà matka nebála. Byla smÃÅ™ená se svým osudem a vzala ho takový, jaký byl. Ale toho Lavril v tuhle chvÃli nebyla schopna. Nemohla tomu uvěřit - právÄ› ztratila toho jediného zbývajÃcÃho Älena rodiny, kterého mÄ›la. S nářekem zvedla hlavu a ublÞenÄ› zavyla. Potom hrozivÄ› zavrÄela, a s poslednÃm vypjetÃm sil se vrhla vpÅ™ed vstÅ™Ãc nepÅ™Ãteli. NevÄ›dÄ›la, kde vzala tolik náhlé sÃly. NetuÅ¡ila, jak dlouho bojovala. Bylo jà to jedno. Rvala se bezmyÅ¡lenkovitÄ›, Å¡lo jà o pomstu. Nic jiného ji nezajÃmalo. Ale nemÄ›la Å¡anci, bylo jich moc a jejà zbývajÃcà smeÄky málo. Jeden kojot se jà zákeÅ™nÄ› zakousl do zadnà nohy, Lavril vyjekla a ohnala se po nÄ›m - toho ale využil jejà druhý sok a sápal se jà po zádech. Lavril upadla bolestà a kojotovou váhou na zem, kde se k nà vrhli dalÅ¡i tÅ™i kojoti jako hejno supů. VlÄice se chvÃli bránila, ale nakonec se vzdala. Jsem k niÄemu. Můj život za nic už nestojÃ. Moje matka je mrtvá, moje smeÄka umÃrá. Nedokázala jsem ochránit ani matku, ani ostatnà Äleny smeÄky. Zabijà mÄ› kojoti a tÃm mÄ› vysvobodÃ. To je možná to, co chci. Svobodu. Už chci pryÄ. Můj život byl krátký a nic jsem nestihla... Ach, otÄe, proÄ jsi nás jen musel opustit? Ztratila jsem i to málo, co jsem mÄ›la...
V poslednÃm momentÄ› agonie se mladá vlÄice uvolnila a nakonec zavÅ™ela oÄi. SmÃÅ™ila se, aÄ nerada, se svým osudem.Probudilo ji mdlé svÄ›tlo procházejÃcà skrz jejà vÃÄka. Co to má být? Po smrti snad jeÅ¡tÄ› nÄ›co existuje? Nechápu... Pomalu otevÅ™ela oÄi a aÄkoliv svÄ›tlo nebylo ani trochu prudké, naopak tu bylo velice Å¡ero a temno, zamžourala bolestÃ. ZÃrala na Å¡edé stÄ›ny kamenů vÅ¡ude okolo sebe. Pomalu zvedla hlavu a rozhlédla se. Ležela na mÄ›kké podestýlce z trávy a jehliÄÃ. Poznala, že se nacházà v nÄ›jaké jeskyni, a že venku je Å¡ero a hustÄ› prÅ¡Ã. SlastnÄ› nasála vůni Äerstvého deÅ¡tÄ›. Pak zaznamenala dvÄ› hromádky chlupů, až po chvÃli si uvÄ›domila, že jsou to vlci. Pokusila se zvednout a jÃt zjistit, o koho se jedná, ale bolest, která jà projela nohou až do hlavy ji opÄ›t strhla k zemi. Ujelo jà tiché zakňuÄenÃ, kvůli kterému sebou jedna z hromádek chlupů trhla a zvedla hlavu. VlÄici probodávaly jasnÄ› modré oÄi, které hned poznala.
"Nat... Natillo?" zakoktala se.
"Lavril! Ty jsi vzhůru! Už jsem si myslela, že se neprobudÃÅ¡!" vyjekla bÃlá vlÄice, zvedla se, a pÅ™istoupila k nÃ. Lavril se snažila postavit a pÅ™ivÃtat se s nÃ, ale Natilla ji uzemnila drobnou, ale silnou tlapkou.
"Ani se o to nepokouÅ¡ej, jsi slabá. Jak ti je?" Lavril se zamyslela. PořádnÄ› si ani neuvÄ›domovala, jak jà je. Jen ji pÅ™ÃÅ¡ernÄ› bolela rána na tlapÄ› a trochu i hlava. Svěřila se Natille.
"Už se lepÅ¡ÃÅ¡, to je dobÅ™e. ÄŒtyÅ™i dny v kuse jsi spala, mÄ›la jsi horeÄky a neprojevovala jsi žádné známky zlepÅ¡enÃ, už jsem si myslela, že mi umÅ™eÅ¡." poslednà Äást vÄ›ty Natilla zaÅ¡eptala. Doufala jsem, že zemÅ™u, pomyslela si Lavril. Možná se to ale nemÄ›lo stát.
"Kdo je to?" zeptala se a kývla hlavou k poslednÃmu spÃcÃmu vlku. Jindy by byla schopna urÄit identitu podle pachu, teÄ si ale nebyla jistá, v jeskyni byly cÃtit Natilliny léÄivé byliny a vÅ¡echno hlavnÄ› pÅ™ebila silná vůnÄ› deÅ¡tÄ›.
"To je Darow. MÄ›la dost vážné zranÄ›nà krku. Jsem ráda, že se mi ji podaÅ™ilo vÄas zachránit. Ale nebyla to jen moje zásluha, ale hlavnÄ› jejÃ. Je silná, a proto pÅ™ežila. StejnÄ› jako ty." Lavril padla na jazyk otázka, kterou si kladla už od probuzenÃ. Ale byla moc vyděšená ji vyslovit. Nakonec se ale pÅ™emohla. I tak na to muselo nÄ›kdy pÅ™ijÃt.
"Jsme jediné, kdo pÅ™ežil?" vyslovila potichu. Natilla hned neodpovÄ›dÄ›la. Sklopila zrak a zahrabala tlapkou v pÃsku.
"Ano," Å™ekla koneÄnÄ›. Lavril musela odvrátit hlavu, aby Natilla nevidÄ›la, jak moc ji to ranilo. ChvÃli jen ležely vedle sebe a pÅ™emýšlely.
"Lavril, vÃm, nad ÄÃm teÄ pÅ™emýšlÃÅ¡. Věř mi ale, nedávej si za vinu smrt vÅ¡ech ostatnÃch. Nemohla jsi zachránit vÅ¡echny - to nikdo z nás. TÄ›ch kojotů bylo patnáct. Nás bylo Å¡est. Byli v obrovské pÅ™evaze." Lavril sklonila hlavu a žalostnÄ› zakňuÄela.
"Nedokázala jsem ochránit maminku, Natillo. A ona byla poslednà z mé rodiny. A já ji ztratila" zaÅ¡tkala. Natilla chvÃli provinile mlÄela.
ČTEŠ
Midnight Moon Pack [CZ]
FantasyNa malou smečku vlků zaútočí mnohem početnější skupina zákeřných kojotů a většinu vlků povraždí. Přežijí jen čtyři mladé vlčice, které se rozhodnou špatné vzpomínky opustit a jít hledat nový život. Postupně potkávají více a více vlků, někteří se při...