POV. Hope
Het is na zijn verhaal stil tussen ons. Maar zoals altijd verbreek ik de stiltes: "Okeee ik word dus eigenlijk al de hele tijd gestalkt. En je hebt mijn maaltijd verjaagt"
Hij is even stil en kijkt naar de grond. "Sorry" zegt hij dan terwijl opkijkt van de grond. "Voor wat?" vraag ik hem oprecht nieuwsgierig "voor het stalken of voor het wegjagen van mijn maaltijd?"
"Voor alles. Trouwens dat was ook mijn lunch. Eigenlijk hebben we elkaars eten verjaagd"
Great.
"Heb je verder nog eten?" vraag ik hem terwijl ik naar zijn tas wijs. Hij knikt en haalt er een brood uit. Teleurgesteld kijk ik hem aan. "Geen vlees ofzo?"
Wow ik zit hier gewoon te praten met iemand die samen met andere mij gestalkt hebben. Hij schudt zijn hoofd. "Ik heb wel een pijl en boog, daar mee wou ik het hert doden. maar ja jij jaagde hem weg"
Ik rol even met mijn ogen maar spring dan op. "Nou kom dan gaan we hem toch opnieuw proberen te doden. Ik heb mijn goeie neus dus weet waar hij is. Vervolgens zal ik hem jouw richting in jagen. Dan kan jij hem neerschieten. Als je tenminste een beetje kan richten.." Ik kijk hem aan en hij kijkt verontwaardigd terug. "Anders had ik hem toch ook niet mee"
Achteloos haal ik mijn schouders op. "Je weet maar nooit. Wou het gewoon even zeker weten"Ik kijk hem even aan "wil namelijk niet weer een maaltijd mislopen." Zonder op zijn reactie te wachten draai ik me op en volg de heerlijke geur van het hert. Zonder om te kijken of hij eigenlijk wel volgt zeg ik: " Ik zal zo wel aangeven waar je moet gaan staan. Al het hert langs komt zal ik aangeven wanneer je moet schieten. Dan weet ik namelijk zeker dat je hem raakt." Ik hoor dat hij is gestopt met lopen en kijk achterom. Met een boos gezicht kijkt hij me aan en zegt: "Pff je hebt ook niet echt veel vertrouwen in mij zeg." Ik reageer er niet op en draai me weer om. Ik weet dat ik bazig doe maar ik ken hem niet. Wat moet ik anders. Hij kan net zo goed mij willen neerschieten. De rest van de 'wandeling is het stil. Dit soort momenten zijn niet goed voor mij. Dan ga ik vaak nadenken over denken. Bijvoorbeeld Rhys die weer in mijn gedachten boven komt. Wat zou hij nu aan het doen zijn? Plots komt er een nare gedachten in mijn hoofd op. Nu ik een vampier ben ben ik onsterfelijk geworden maar hij niet. Ik word niet ouder, hij wel. Hij gaat dood. En ik moet verder met het leven. Dat zou ik niet aan kunnen. Dan blijf ik namelijk alleen achter.
POV. Rhys
Mijn gevoelens zijn... Tja niet echt uit te leggen. De ene keer ben ik woedend. Woedend op Hope omdat ze me verlaten heeft. Woedend op mijzelf omdat ik niet doorhad dat ze zich hier niet thuis voelde. En woedend op de vampieren die me al zoveel narigheid hebben aan gedaan.Mijn moeder, mijn vader en nu mijn mate. Maar dan komen plots de tranen op. Het gevoel dat ik verscheurd wordt van binnen van verdriet. Dat is vooral Shane die zijn mate moet missen. Oke ik ook maar ik ben zo iemand die dan heel boos word en hij kan heel verdrietig worden. Dat geeft hij dan over aan mij. Dan heb ik zin om me op te sluiten in mijn kamer, de gordijnen dicht te doen en te gaan janken in een hoekje tot ze weer terug komt. Maar dat doe ik niet. Ik moet sterk zijn voor de roedel. En voor haar. Laten zien dat ik geen klein kind meer ben dat niks meer kan zodra zijn naasten hem verlaten. Zoals altijd als ik dit soort moment heb ga ik naar de sportschool. Mijn gedachtes er uit trainen. Meestal train ik dan te veel maar dan hoef ik tenminste nergens anders aan te denken. Na een uurtje intensief sporten spring ik onder de douche.Terwijl het water over mijn rug stroomt beginnen mijn spieren weer te ontspannen onder de warme stralen. Ik doe mijn ogen genietend dicht en plots komt er een plan in mijn hoofd. Mijn gebied uitbreiden.. Vroeger deed mijn vader dat eens in de zoveel tijd. "We kunnen ook naar een ander land gaan en daar een gebied veroveren. Ben je gelijk even weg van deze plek. Er zijn hier te veel dingen gebeurt. Je bèta let zolang wel op de pack" oppert Shane op.
"Wat zou ik toch zonder jou moeten?"
"Niks"reageert hij arrogant.. Gelach vult de lege badkamer.
Gepubliceerd 31/01/18
JE LEEST
Different ~Deel 2 MFL Serie~
VampireAlles lijkt het goed te gaan tussen Rhys en Hope. Tot er iets gebeurt wat hun hele leven zal veranderen. Blijven ze bij elkaar of zullen ze allebei voor een andere partij kiezen? Zal de liefde sterker zijn dan de oneindige roep van de andere kant? O...