~Chapter 17~

407 19 0
                                    

POV. Hope

Pas na 3 keer reageer ik en loop snel naar de deur. Onderweg naar -weet-ik-veel-waarheen- schuurt zijn hand een paar keer langs de mijne. Als ik hartslag had ging die zo hard dat ik bang was dat hij het zo horen. Ik kijk hem aan maar zodra hij terug kijkt kijk ik naar de muur. Er hangt een schilderij die er zo te zien al lang hangt Het is grijs van het stof maar ik zie een vrouw in een bloedrode jurk. Met haar goudkleurige ogen lijkt ze bijna dwars door je ziel heen te gaan. Op een een of ander manier kan je je blik gewoon niet van haar afscheuren. "Dat is de belangrijkste vampier in de geschiedenis." "Hoe..." Ik kan mijn zin niet afmaken doordat er een vampier bovenop Jace springt. Ik gil maar en ook Jace laat een geschrokken geluid horen . Als ik een kneepje in mijn hand voel merk ik pas dat ik uit schrik zijn hand had vastgegrepen. Ik wil mijn hand terug trekken maar Jace verstrengeld zijn vingers door de mijne. Ik draai me om en zie... O shit hoe hete die gast ook al weer.. Raph! Dat was het.

"Serieus Raphael!" Ahh, zo heet hij dus. "had ik je niet gezegd daar mee op te houden"probeert JAce boos te zeggen.Op de nadruk Probeert. Even kijkt Raphael maar schieten ze allebei in de lach. "Whahaha, je had je eigen gezicht moeten zien!" lacht Raphael terwijl hij naar ons wijst. "Oke, oke. Zo kan die wel weer" zeg ik terwijl ik me weer omdraai naar het schilderij. Ik laat Jace zijn hand los en laat langzaam mijn vinger over de lijst gaan van het schilderij. De schone streep laat zien dat de lijst van goud is. Onder het schilderij hangt een bordje. Ik veeg er overheen en er komt een naam en jaartal te staan: Lucia Wayland, jaar 0. Daarnaast hang een schilderij van een doodgewone jongenman. Luke Wayland staat er onder. Jaar 2. Ik loop nog een stukje verder en daar hangt een schilderij van een redelijk jong meisje van rond de 17. Luceane Wayland, First newborn. Jaar 19

Zonder dat ik het merkte waren Jace en Raphael gestopt met praten en naar me toe gelopen.

"Dat is de eerste vampierenfamilie" weet Jace mij te vertellen. Plots hoor ik Raphael kreunen."Nee, Jace. Pleassee!! We gaan eerst naar de koning en dan mag je als ik weg ben het verhaal vertellen. Voor de 2365836ste x." Lachend antwoord Jace terug:"Ja sorry dat ik het zo'n leuk verhaal vind en dat  jij zo'n saai dood wezen bent." Geschrokken staar ik Jace aan. Sorry maar zelfs ik zou dat niet zo'n leuke opmerking vinden. Gelukkig lacht Raphael en slaat hij Jace vriendschappelijk. "Ik ben wel wat gewend hoor Hope." Blijkbaar had Raphael mij benauwd zien kijken.

Okey, eerst naar de koning dus.

Op weg er naar toe kwam ik nog meer schilderijen tegen maar ook standbeelden en mooie muurschilderingen. We zijn een paar andere vampieren tegengekomen maar niet zo heel veel. Toen ze vertelde dat we er bijna waren begon ik het toch spannend te vinden. Ze hadden het eerder namelijk over een inwijding. Wat zou ik dan ooit moeten doen! En wat als ik niet slaag? Kan je überhaupt slagen of zakken? Mensen, ik wind me weer eens veel te veel op. Raphael zegt dat hij nog wat moet doen en slaat een andere gang in. Nu weet ik helemaal niet meer wat ik moet doen. De spanning is te voelen tussen ons. Ik kijk onder mijn wimpers vandaan naar Jace. Mensen hij is gespierd. Mijn blik glijd van zijn mooie ogen naar zijn scherpe kaaklijn en zacht roze lippen. Zonder dat ik het doorheb glijd mijn blik naar zijn gespierde armen en strakke buik. Hij haalt een hand door zijn haar waardoor zijn t-shirt een beetje opkruipt. Ik hou mijn adem in,voor zo ver dat kan dan.... Een stukje van een tattoo komt tevoorschijn. Mijn blik glijd weer naar boven tot ik plots recht in de ogen van Jace kijk. "Kan je het zien Mi Amore?"

Ik ga weg.

Nee echt, voor ruim 4 weken ben ik op vakantie dus kan ik niks publiceren. Ik zal wel proberen te schrijven. Sorryyy

 En daarbij heb ik toetsweek dus eigenlijk hoorde ik dit hoofdstuk helemaal niet te schrijven nu maar met economie bezig te zijn. Maar mijn concentratie ligt ergens op de zeebodem van de diepste zee.

Gepubliceerd: 17/04/18

Nog niet gecontroleerd op fouten!

Different ~Deel 2 MFL Serie~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu