Chap kalini aku fokus kat Safwan
+++
"Asal pandang aku macam tu?"
"Aku tetamu. Tak akan kau hidang maggie cup je?"
Aku pandang Amir. Masalah betul manusia ni. Selama ni bukan main rumah aku ni buat macam rumah sendiri.
"Kira okey la aku jamu kau makanan. Belajar bersyukur sikit bro."
Aku tepuk bahu kiri dia.
"Jangan sentuh aku la sibat!"
"Sibat? Apa tu?" Aku kerut kening. Apa benda budak ni mencarut do?
"Sibat tu engkau. Dah la, aku nak makan ni. Jangan kacau aku."
Aku terus pandang dia tak puas hati.
¤¤¤
Aku yang sibuk bermain sudoku dekat telefon rasa terganggu bila terasa ada sesuatu bergerak dekat kaki.
"Oh mak!"
"Hahahahahahaahahahah."
Aku jeling manusia yang berhaha haha tu. Tak guna betul.
"Kau dah kenapa?"
Lipas mainan milik Amir itu aku pijak semahunya. Aku lompat sekali. Biar nampak over asalkan aku puas.
"Dah la tu. Tak payah la pijak. Aku nak guna lagi benda alah ni."
Dia tolak aku ke kerusi. Cis. Tak guna punya sepupu.
"Mana kau dapat lipas ni?"
"Awek aku bagi hadiah birthday."
Aku ingat dia ni je yang pelik. Rupanya awek dia pun pelik jugak. Bagus la pasangan pelik ni. Asal diaorang dua tak dapat award?
"Lantak la kau Mir. Malas nak layan kau."
Aku sambung main sudoku dekat telefon. Aku baru je nak pecahkan rekod sendiri. Tapi tak menjadi bila mamat sorang tu campak lipas tu kat aku.
"Wei Wan, macam mana dengan perempuan tu?"
"Perempuan mana pula ni?"
Aku dah kerut kening. Tiba-tiba keluar isu perempuan.
"Yang kau call aku tiap malam ngadu pasal perempuan tu. Tak ingat?"
Bila dia mention tang ngadu tiap malam tu baru aku teringat.
"Oh dia ke? Dia sihat je."
"Kau tak try ayat dia ke?"
"Gila ke? Dia dah berpunya la."
Nak ngayat awek orang? Sorry itu bukan aku. Tak mungkin aku buat kerja gila macam tu.
"The best man win, bruh."
"Aku-"
"Tak payah nak beralasan sangat. Kau try bagi ayat kat dia."
"Aku-"
"Esok kau mulakan misi ni."
"Bagi la aku cakap habis dulu!"
"Cakap la."
"Aku sakit perut. Caw dulu. Jangan kau roger aku tengah membuang pulak. Karang tarbantut tahi aku nak keluar."
"Pergi sekarang! Tak senonoh!"
Aku ketawa dalam hati. Dari tadi perut aku meragam. Rasanya maggie cup tadi tu dah expired.
Siap kau tokeh. Aku nak minta ganti rugi!
¤¤¤
"Syafiqah, tunggu!"
Aku menjerit nama budak baru itu. Pekak betul minah ni. Dari tadi aku panggil, dia buat tak tahu je.
Dia yang berpaling memandang aku dengan penuh dramatik itu aku jeling sekejap. Kau pikir kau retis?
"Apa kau nak?"
Minah ni sejak bercinta dengan Aidil makin garang siak.
"Aku nak minta maaf. Sorry pasal semalam. Kali ni aku ikhlas minta maaf."
Semalam aku dah fikir masak-masak semalam. Serba salah rasanya kenakan dia semalam. Sampai tahi aku pun malu-malu nak keluar. Aku sembelit semalam!
"Oh, ha okey."
Dia terus pergi lepas Aidil lambai pada dia. Cis. Pikir korang dua je ke yang bercinta kat sekolah ni? Korang pikir korang sweet?
"Wei Jiha, kejap. Lajunya kau."
Jiha yang lari lari anak itu aku tahan. Dengan gaya tangan didepakan. Bukan main kelam kabut ni dah kenapa?
"Oh kau ke? Aku pikir budak junior mana yang tahan aku tadi. Apa kau nak?"
"Nak pergi mana?"
"Nizam dah tunggu lama ni. Wei, apa-apa jumpa kat kelas."
Ni lagi sorang. Bercinta kat sekolah. Pelik aku budak-budak zaman sekarang ni.
Aku pergi ke kantin seorang diri. Kawan-kawan semua hilang. Kena culik bunian agaknya.
"Woi!"
"Perlu ke jerit?"
"Aku risau kau tak dengar ahahahah."
Aku pandang Amir yang tengah ketawa tu. Kat rumah muka dia. Kat sekolah muka dia. Tak ada muka lain ke?
"Amacam dengan perempuan tu? Aku nampak korang dua sembang tadi."
"Dia tanya 'apa kau nak' kat aku. Kau rasa? Tak ke kecik hati aku ni dengar soalan dia."
"Rileks bruh. Ada banyak cara lagi."
Dia pegang bahu aku sambil kenyit mata. Dia ni memang tak kesah ke kalau orang anggap dia gay?
Maaf typo jika ada.
YOU ARE READING
Love Scenario ✔
HumorPreviously known as Pau Vs Babun N O T A K A K I Bukan seorang iKONIC tapi cuma minat lagu Love Scenario. "Aku suka yang situ, yang situ pulak buat-buat dungu. Yang sana boleh pulak terjatuh suka kat aku ni, aku pulak pergi tolak mentah-ment...