Kalau lupa jalan cerita, boleh baca chap sebelum ni.
+++
Dah kenapa budak-budak ni semua pandang aku macam nak telan ni? Dari tadi kot! Rimas pula aku.
"Wei, hebat la kau. Senyap-senyap je eh korang dua ni."
Aku pandang Mira pelik. Kenapa pulak ni?
"Kau merepek apa ni?"
"Untung la orang tu."
Eh eh si Mira ni. Aku tanya bukan nak jawab. Ketuk kepala tu karang.
"Malas la layan kau."
"Sejak bila do kau suka Aidil ni?"
Aku pandang Mira dengan pandangan blur tahap nak mampus. Aidil? Apa kena mengena dengan mamat tu?
"Aku tak faham la."
"Tak sangka la korang dua couple."
Okey. Asal aku setuju nak selfie dengan mamat tu semalam do? Patut la kemain budak-budak pandang aku.
"Oh yang tu. Hm baru je."
Baru je kitaorang fake couple.
"Maaf la. Aku tak dapat nak ship kau dengan dia. Aku ship kau dengan orang lain."
Apa kapal-kapal ni? Teringin nak naik kapal ke?
"Kau ship aku dengan siapa pula ni?"
"Aku ship kau dengan Safwan."
Pala bana kau la kapalkan aku dengan Safwan. Siapa nak si jambang tu? Orang lain mungkin nak. Tapi aku tak nak.
"Kelakar."
"Kalau kelakar, gelak la."
Aku buat apa yang Mira suruh. Ya, aku gelak. Tapi sumpah kekok gila nak mampus. Agagaga.
¤¤¤
Aku tunggu Mimi ni ibarat tunggu puteri kayangan turun masuk meminang pakjib.
Serius la minah ni. Dia buang air besar katanya. Agaknya ada emas sekali kot.
Dah setengah jam siak. Melangut aku tunggu minah ni. Dah aku nak blah. Tak tahan la bau jamban ni. Busuk!
Aku hirup udara segar lepas keluar dari tandas. Busuk betul tadi tu. Makcik cleaner tak buat kerja ke apa ni?
"Awak."
"Em."
Sambil tenyeh hidung aku pandang dia.
"Tak senonoh."
"Bukannya aku korek hidung."
Dia buat muka toya. Fikir aku kisah? Sikit pun tidak.
"Kau okey tak?"
"Okey? Apa yang okey?"
"Pasal kita dua. Ada tak orang serang kau?"
Pfft. Dia fikir dia artis? Dia fikir ramai sangat ke orang minat dia? Perasan sungguh.
Aku abaikan Aidil. Lantak la dia. Biar dia cakap sorang-sorang. Si Mimi ni pun satu. Apahal lama sangat ni?
"Pergh dating do!"
Aku pandang manusia di depan pintu tandas. Bapak selebet nak mampus. Aduh Mimi.
Macam mana Aidil boleh minat minah ni? Agagaga.
"Em awak, saya masuk kelas dulu. Jumpa nanti."
Euw. Euw. Euw.
Geli siak. Tengkorak le awak saya bagai ni.
YOU ARE READING
Love Scenario ✔
ComédiePreviously known as Pau Vs Babun N O T A K A K I Bukan seorang iKONIC tapi cuma minat lagu Love Scenario. "Aku suka yang situ, yang situ pulak buat-buat dungu. Yang sana boleh pulak terjatuh suka kat aku ni, aku pulak pergi tolak mentah-ment...