019 : Jauhi Aidil
Lol. Apakah?
Syafiqah : Siapa ni?
Manusia mana pula ni yang suruh aku jauhi bank bergerak aku? Kalau aku jauhi Aidil, siapa nak topupkan aku?
019 : I warned you girl
Okey. Aku syak ni mesti peminat Aidil. Ngeh psiko sia. Seram aku.
Aku terus chat Aidil. Huhu nak ngadu pasal benda ni.
Syafiqah : Aidil
Syafiqah : OiAidil si Kacak : Apa
Nama contact tu dia yang setkan sendiri. Dah kantoi aku hodohkan dia :')
Syafiqah : Kau tak cakap pun peminat kau ni psiko
Aidil si Kacak : Aku ada peminat?
Aidil si Kacak : Srs la?
Aidil si Kacak : Tak ku sangka ada yang minat akuAku bluetickkan dia. Maaf la aku menyampah dengan dia ni :')
¤¤¤
"Sorry la lambat. Nah."
Aku ambil air kotak itu. Fuh sedap. Lagi-lagi bukan guna duit aku huhu.
"Kau dari mana?"
Peluh semacam budak Aidil ni. Kena kejar anjing ke? Tak pun amoi tua ngorat dia? Seram.
"Aku jogging."
"Tipu."
Budak ni jogging? Merentas desa dulu pun dia berjalan.
"Memang tipu pun. Hahaha."
Tak kelakar. Harap maaf.
"Dah tu apahal peluh semacam?"
"Motor aku rosak. Sekarang okey dah."
"Kau baiki macam mana?"
"Tak payah tanya. Bukan kau faham pun kalau aku cerita."
Aku hanya tayang sengih. Entah entah bila dia buka mulut, aku dah lena.
Kau cerita Isyraf Danish, aku pasti seratus peratus mata aku segar bugar.
Bae aku tu. Gila apa nak mengantuk.
"Asal kau nak jumpa aku?"
"Kita dah couple empat bulan,"
Aku terkejut. Tak sangka dah lama. Pejam celik dah 4 bulan.
"Hebat."
"Kau rasa Mimi cemburu tak?"
"Entah. Dia tak tunjuk apa-apa reaksi. So, aku tak pasti perasaan dia macam mana."
Aidil diam. Aku pun diam. Mesti mamat ni sedih kan? Sian dia.
Tak apa nanti aku jodohkan dia dengan Gayah. Gayah ni comel siak. Putih mulus bulunya. Baikkan aku?
Oh ya, Gayah tu kucing aku. Kucing betina.
Nanti bolehlah suruh mamat ni jaga anak-anak si Gayah tu. Gayah bunting. Entah siapa la yang tak bertanggungjawab sangat tu.
"Apa kata, kita tunggu lagi dua minggu. Then, kalau Mimi still tak tunjuk apa-apa reaksi, kita break up. Okey?"
Aku angguk kepala. Sedih pula aku. Bank bergerak aku!
"Apa pun terima kasih la sebab tolong aku."
"Hal kecil je la."
"Hal kecil untuk kau. Kat aku pula, hal besar. Berapa banyak aku labur kat kau ni."
Labur sia. Kali ni sumpah aku berdekah. Sampai pakcik sebelah tutup telinga.
¤¤¤
"Dengar cerita semalam dating kat taman." - Rina
"Harom." - Mimi
"Pahal tak ajak aku?" - Hani
"Lupa kawan terus." - Tia
"Jangan cakap dengan aku." - Huda
"Nanti aku bluetickkan ws kau." - Mira
"Takpa Syaf, aku ada." - paling comel, Siti
Aku dah tayang muka pasrah. Cepatnya tersebar berita. Siapa la yang rajin stalk aku dengan Aidil ni?
Aku syak ni mesti si psiko tu.
Siap kau! Aku jumpa kau, aku tolak masuk jamban.
Sibuk sungguh jaga singlet aku. Pergi jaga singlet sendiri la!
Manusia-manusia itu aku abaikan. Lantak diaorang la. Baik aku siapkan kerja sekolah aku ni.
Aku lupa bawa balik buku ni semalam. Tertinggal bawah meja.
Oh Sivik dan Kewarganegaraanku.
Benda ni bukan main-main. Kalau kau tak siap kerja, cikgu ni akan denda kau.
Denda paling bongok sekali. Cuci tandas budak lelaki.
Dah la hancing. Uish kemain hancing tu. Lepas tu, vandalisme sungguh.
Kat dinding tandas punya banyak contengan. Faham faham je la kalau tandas budak lelaki ada conteng apa.
So, lebih baik siapkan. Cukuplah sekali aku jejak tandas tu. Aku tak nak buat lagi sekali.
Dan nasib la waktu tu Aidil cover aku. Aidil halang budak lelaki dari masuk.
Such a gentleman.
Maaf typo jika ada.
YOU ARE READING
Love Scenario ✔
HumorPreviously known as Pau Vs Babun N O T A K A K I Bukan seorang iKONIC tapi cuma minat lagu Love Scenario. "Aku suka yang situ, yang situ pulak buat-buat dungu. Yang sana boleh pulak terjatuh suka kat aku ni, aku pulak pergi tolak mentah-ment...