Het boek is bruin. De letters staan er goud op. Het glinstert in het licht. Het namaak licht van de lamp. Buiten is het donker.
Mijn opa is er bij gaan zitten. Ik voel me ongemakkelijk. Heb ik iets verkeerds gezegd of gedaan?
"Leg je hand op het boek." zegt mijn opa neutraal.
Ik doe wat hij zegt. Een paar seconde later beweegt het boek. Ik haal mijn hand weg. Het boek slaat open op een bladzijde.
Van schrik adem ik luid. Ik laat mijn ademhaling.
Wanneer ik me focus op het boek zie ik dat de bladzijde leeg is.
Op dat moment begint het boek de tekst te tonen. Woord voor woord verschijnt op het blad.
Iedereen in deze wereld. Heeft 4 geesten om zich heen. De wereld is in 4 delen gesplitst. Water. Aarde. Lucht. Vuur. Wanneer een mens overlijdt wordt het toegewezen naar een nieuw mens. En wordt ingedeeld in 1 van die geesten waaraan het zich in het leven heeft bewezen.
De bladzijde wordt omgeslagen.
Er verschijnt een tekening van een meisje die in het water kijkt. Haar handen vangen het water op.
Water. Staat voor liefde en blijheid. Deze geest zorgt voor het hormoon dopamine. Het kan het aan en uitzetten. Dit element is iets dat zich onbewust toegeeft aan het bewuste.
Weer slaat er een afbeelding om.
Er ontstaat weer een tekening.
Een jongen. Zijn handen staan met vuisten om de grond. 1 knie staan omhoog. De andere staat op de grond. Dezelfde knieën positie wanneer iemand het huwelijk aanvraagt. Zij hoofd staat omhoog.
Aarde. Staat voor de wil van het ziel zelf.
Weer wordt de geelachtige bladzijde omgeslagen.
Je ziet weer een jongen in de tekening verschijnen. Zijn haar staat naar achter en zijn kleren lijken net met de wind mee te willen waaien. Zijn armen staan alsof hij een vliegtuig na doet. Zijn hoofd staat naar boven.
Lucht. Deze geest heeft veel invloed. Aangezien de lucht overal is. Het bepaald het geluk en de pech.
De bladzijde slaat om.
Er komt een tekening van een meisje tevoorschijn. Ze houdt een fakkel vast met als uit punt een vlam vuur. Haar benen staan een beetje uit elkaar en steekt de fakkel recht voor zicht uit.
Vuur. Staat voor de haat en angst.
De bladzijde slaat weer om.
Er ontstaat een tekening van een persoon met alle tekeningen door elkaar.
De arm staat recht vooruit als bij de tekening van vuur. De andere arm staat alsof het iets wil opvangen. Van water. Een been is ingetrokken en zweeft in de lucht. De andere staan stevig voor het evenwicht.
Er bestaan mensen. Mensen die zijn uitgekozen om de wereld te beschermen. Wanneer 1 van de ouders de kracht heeft wordt het doorgegeven aan het eerste kind. Deze mensen zullen in hun minderjarige jaren veel last hebben. Omdat ze niet weten. De ouders zullen hun kind het vertellen wanneer de geesten aangeven wat de persoon wil en is. Dit wordt geactiveerd als het water heeft besloten wie.
Ik haal diep adem van de schrik. Wie dan? Alec? Nee toch? Ow god...
Weer slaat de bladzijde om.
Deze mensen, met de gave mogen emoties niet laten leiden. Alleen de persoon die de water geest kiest zal het mogen zien. Je mag niet voor een kant kiezen. Goed en slecht is even goed. Het geeft evenwicht. En het doel van de mensen is het in evenwicht houden van de 4 geesten.
JE LEEST
Wonderful (HERSCHRIJVEND)
ParanormalIedereen zegt dat je gek bent. "Geesten bestaan niet Dream." Soms hoor je ze alleen... Soms zie je ze alleen... Niemand weet dat ze er zijn, maar ze bestaan. Maar niet alles wat je niet ziet, is er niet... Mensen denken alleen aan feiten. Wat i...