We rijden door. Simon zit naast me en kijkt me aandachtig aan. Alec kijkt nieuwsgierig achterom. De vrouw rijdt door.
De radio maakt geluid. False Confidence van Noah Kahan luidt. En dit liedje brengt mijn woorden precies op juiste hoogte. Ik zing mee.
"Don't take yourself so seriously.
Look at you all dressed up for someone you never see.
You're here for a reason but you don't know why.
You're split and uneven your hands to the sky.
Surrender yourself.
And I wonder why I tear myself down.
To be built back up again.
Oh I hope somehow, I'll wake up young again.
All that's left of myselfHoles in my false confidence.
And now I lay myself down, and hope I wake up young again.""Snappen jullie het dan niet?"
Stilte.
"We moeten mensen niet bewust maken of waterbewakers van ze maken, we moeten mensen liefde geven."
We rijden naar Alecs huis. Simon en ALec zeggen niets. Wat is er mis?
Bij zijn huis stappen we uit. De vrouw rijdt alleen verder. Het lijkt alsof iedereen gefrustreerd is.
"Is er iets mis?" vraag ik als we in de woonkamer staan?
"Nee, we zijn gewoon moe." zegt Simon. Ik geloof hem niet.
"Het is allemaal gewoon zo kloten. Bij het meer was alles mislukt. Jij was weg. En nu..." Hij zwaait met zijn armen. Ik doe een stap naar achteren, maar daarna weer naar voren.
"Kijk me aan." zeg ik hem.
"Laadt je niet leiden door negativiteit."
"Dream je snapt het niet! Het gaat ons niet lukken! Het vuur is te ver en te groot!"
Ik pak zijn hand, kijk in zijn ogen en zie een traan vallen.
Voorzichtig beweeg ik naar zijn lippen.
Hij beantwoordt mijn doen. Zijn lippen waren zacht. Zijn lichaamsenergie maakt me rustig. Het voelt veilig.
We laten elkaar los. Simon zit als bevroren op de bank. Ow, wacht, de tijd.
"Ik ben gewoon onzeker. Als het vuur ons..."
"Sssstttt...."
Ik sta dichtbij hem. Daarmee had ik meer kracht met mijn woorden.
"Onzekerheid is niet erg, je moet er alleen voor zorgen dat het veranderd naar zekerheid." Ik knipoog naar hem.
"Mijn plan is om mensen weer met elkaar in echt contact te laten komen. Dat mensen zich goed voelen en dat we elkaar helpen. En dat wil ik doen met dit." ik houd een briefje omhoog. "Gecombineerd met een doorgeef boodschap en een compliment."
Alec wilt iets zeggen, maar ik loop naar het raam.
"Denk je dat dit de wereld redt?" zegt hij.
"Het gaat om de kleine dingen."
Ik kijk naar buiten. Het is al donker. Ik kan door het raam de Poolster zien. De ster is een stuk minder fel.
Volg de Poolster
Wat als ze het niet bedoelde als in bewegen maar als doen.
De Poolster was minder fel...
Volg de...
Liefde!
Breng ze bij elkaar.
"Alec, hebben jullie een printer? We moeten veel kaartjes maken."
"Ga je dit echt doorzetten?" vraagt hij.
"Denk je dat het niet zal werken?"
"Ik ben niet zeker."
"Dan moeten we het toch eerst uittesten."
JE LEEST
Wonderful (HERSCHRIJVEND)
ParanormalIedereen zegt dat je gek bent. "Geesten bestaan niet Dream." Soms hoor je ze alleen... Soms zie je ze alleen... Niemand weet dat ze er zijn, maar ze bestaan. Maar niet alles wat je niet ziet, is er niet... Mensen denken alleen aan feiten. Wat i...