Ik loop de trap op. Naar de zolder. Ik ben nog nooit op de zolder geweest. Ik had er nooit behoefde aan. De trap kraakt. Met een zaklamp in mijn hand kom ik boven aan. Ik schijn rond met de zaklamp. De zolder is groot. Rommelig. Ik zie kasten volgepropt met boeken. Met een stoel. Midden in de kamer. Er ligt een briefje op.
Veel lees plezier met lezen en ontdekken!
Liefs opa en oma
Opnieuw beginnen de tranen te prikken. Ik moet me sterk houden. Ze zouden bij me blijven. En me beschermen...
Ze zijn niet weg. Ze zijn ergens anders.
Afscheid nemen bestaan niet...
Ik loop naar het bureau dat ergens in de hoek staat. Ik zie het bruine boek liggen. Het magische boek waar ik al mijn informatie vanaf weet.
Ik leg mijn hand er kalm op. De rust in mijn hoofd is te overheersend.
Een paar seconde later gaat het boek open.
Er vormt een tekening van een hand.
Een hand. Vol betekenis. Vol leven. Vol informatie.
Op de pols van de hand wordt een tekentje gevormd. Het zijn 3 pijlen na elkaar.
Mijn mond valt open als ik zie dat ik precies hetzelfde teken op mijn pols heb staan.
De tekst verschijnt.
Het herkenningspunt van alle mensen die strijden voor het evenwicht.
De bladzijde slaat om.
Op het blad van het boek ontstaat een klok.
Weer verschijnen de woorden een voor een op het papier.
De kracht van de tijd is een van de grootste krachten ooit. Toch kan de beschermer van de lucht de tijd kunnen stoppen. Maar alleen als het noodzakelijk is mag dit worden uitgevoerd.
De bladzijde slaat weer om.
Er bestaat zoiets als een eigen gedachte. Een eigen wil...
Er ontstaat een tekening van het brein.
Niet lang daarna verschijnen de woorden opnieuw op het papier.
De beschermer van aarde zal gedachtes kunnen lezen. Dit kan aan en uitgezet worden. De knop zal je zelf vinden.
Het papier vliegt om.
Er ontstaat een een tekening van iemand die zijn hand voorzichtig vooruit steekt.
De kracht van de beschermer van water en van vuur is iemands zijn gedachtes veranderen door enkel een aanraking. Alleen als het noodzakelijk is.
Iemands gedachtes veranderen... Maar hoe dan?
Ik kijk naar mijn pols. Het teken... Op mijn pols. Van dat boek...
Het boek slaat ineens hard dicht.
Mijn zaklamp valt op hetzelfde moment uit. Ik schrik.
Het is duister donker. Ik zie niks... Ik voel een koude wind voorbij me gaan. Dit is niet best...
JE LEEST
Wonderful (HERSCHRIJVEND)
ParanormaleIedereen zegt dat je gek bent. "Geesten bestaan niet Dream." Soms hoor je ze alleen... Soms zie je ze alleen... Niemand weet dat ze er zijn, maar ze bestaan. Maar niet alles wat je niet ziet, is er niet... Mensen denken alleen aan feiten. Wat i...