11

365 24 0
                                    


"Goede-ochtend jongens en meisjes, haal alle boeken maar weg van jullie bank. Ik deel de toetsen nu uit, wie ik één woord hoor zeggen krijgt een nul."

Hm laat maar komen denk ik bij mezelf, heb voldoende gestudeerd.

Ik krijg de toets voor me en ik begin gelijk van alles op te schrijven, tot dat ik me beltoon hoor afgaan. Ik schenk er niet veel aandacht aan, ik ben druk bezig met schrijven. "Ping" een bericht. "Van wie is die gsm die iedereen zit te storen? Schakel het toestel uit of anders pak ik 'm af voor heel de dag." en ze kijkt de klas rond. Ugh.

Ik zet mijn gsm op stil en werp een snelle blik op mijn scherm. Me hart begint sneller te kloppen als ik de naam "Abdel" (Farid) zie verschijnen. Oh God. Niet nu, tijdens deze belangrijke toets. "Snack Sifrès. Over 10 min. Pakket wegbrengen." lees ik af.

Nee. Niet nu. Mijn toets. Hoe de fuck geraak ik hier weg? En zal ik uberhaüt wel weggaan? "Mevrouw op hoeveel punten staat deze toets?" . "Euhm. Even kijken. Op 120 punten."

Oh God damn. Dat is kk veel.  Als ik ga krijg ik een nul en daardoor kan ik zakken voor dit schooljaar.   Maar aan de andere kant krijg ik wel geld. Veel geld. Heb et hier niet over een paar honderd euro.

Hmm...

Doen of niet?


ONDERWERELD.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu