68

299 14 0
                                    

Twee maanden later

TRING TRINGG

Ik word wakker gebeld door Dunya

'Allô?' zeg ik slaperig.

'Hewaaa nifooo opstaan, ik rij over een halfuur je straat in, eerste schooldag vandaag!!' schreeuwt ze in de hoorn.

'E Dunya wolah school hoeft ni voor mij, geen zin wola..' ze onderbreekt me midden in me zin

'Jij hebt niets te beslissen, over een halfuur sta je klaar ale challas' en ze hangt op.

Lachend schud ik m'n hoofd en sla de dekens van me af.

Door deze twee maanden kan ik haar echt wel een beste vriendin noemen, ook al zei ik altijd dat ik geen vrienden nodig heb. Farid trouwens ook, we zijn echt naar elkaar toe gegroeid. Hij heeft me geen één keer in de steek gelaten sinds we mijn ouders en Anouar hebben begraven in Marokko. Allah y r7amhoum.

Nour Eddine en Youssef hebben ook veel voor me gedaan, iets dat ik niet zal vergeten. De rest kan de hoogste boom in, fuck y'all.

Ik kleed me aan in een rode PSG trinna en doe een zwarte hoofddoek om. Ik poets nog snel me tanden tot ik getoeter hoor buiten. Het beloofd vandaag een zonnige dag te worden dus zet nog snel m'n zonnebril op en ga de deur uit.

'Ewaaaa nifooo' groet ik Dunya als ik in haar gloednieuwe bmw instap die ze van haar broer heeft gekregen. Soms denk ik aan hoe het zou zijn als ik ook een grote broer zou hebben.. So nicee. Maar tja dat heb ik niet, maar cava maakt niet uit. Je hoort Riffi superluid door de speakers en we rappen gek mee. Besef het is nog maar 9h 's morgens, maar actief dat zijn we zeker! 'Heb je het koud, ik breng je vuur als je bevriest daar. Plus ik laat je winnen als ik zie dat je verliest daar. Ben nog op de plek waar ik was, ik ben precies daar. Zoeken naar geluk alleen we weten niet precies waar. 7awer met die chikies voor je het weet, je verliest haar. Scheelde maar een haartje, minder stress en je verliest haar. Ze gaat je verlaten, ik weet niet voor wie ze kiest daar...'

Lachend parkeren we de auto en stappen we uit. Boze blikken langs alle kanten, zeker van de klasgenoten van vorig jaar, niet verwacht he? Fuck y'all.

'Heey meiden, tss jullie gaan dik e, kifesh watzz gebeurd haha' vraagt een of ander oude klasgenoot. Hahah. We steken middelvinger naar haar op en stappen door. Nu opeens willen hangen omdat we geld hebben e.

                                                                                              ***

We komen de klas binnen en alle ogen zijn op ons gericht, weet niet eens waarom maar goed. Dunya begint gelijk ruzie te maken met iemand die op haar plaats zit, van vorig jaar. Hahaha zo ken ik haar. Ik liep naar me plaats van achter in een hoek, gooi me benen op tafel en doe me oortjes in. 'Madame El Boujdanii, denk je dat je thuis in de zetel ligt? Wil je misschien een kopje koffie en koekjes?'  vraagt die leerkracht. 'Juah dat mag, maar heb het liefst thee als het kan' zeg ik en haal me schouders op. 'HAAL JE BENEN VAN DE TAFEL NU!' schreeuwt ze. Ik kan er zo niet tegen als mensen tegen me gaan lopen schreeuwen. 'Ey hou je kk bek dicht wat loop je tegen me te schreeuwen denk je ik ben je dochter ouleh' zeg ik nog best rustig. Ik ga mezelf niet boos maken om iets kleins, fuck it. 'Oké dan mag nu vertrekken, de deur is achter je, ga je maar melden.' zegt ze nu ook rustig. 'Nee. Ik kom naar school om de les te volgen en niet om bij het secretariaat m'n tijd zitten verspillen, kon ik evengoed uitslapen.' ga ik de discussie aan. 'E Firdaouss de leerkracht heeft echt wel gelijk, wie denk je dat je bent dat je zomaar je benen op tafel gooit, geen opvoeding gekregen van je ouders ofwat??' roept een of ander wijf van voor in de klas. 'EY JE KANKERMOEDER E KANKERHOER OVER M'N OUDERS MOET JE JE KK BEK DICHTHOUDEN, JE BENT TEGEN DE VERKEERDE BEZIG' schreeuw ik al lopend naar haar toe, wat niet zo soepel gaat aangezien de andere fake ass hoertjes me tegen proberen houden. Ik zie zwart voor m'n ogen, de eerste de beste persoon die ik voor me zie geef ik een boks, tot ik bij haar kom. Zet me verstand op nul en ik blijf slaan, ik hoor kabaal op de achtergrond maar ben er met m'n hoofd niet echt bij. Ik blijf slaan tot ze knock out op de grond valt en alsnog blijf ik verder doen.

'Ey Firdaouss, Firdaouss rustig!!!' hoor ik Dunya naast me. Als zij niet oplet krijgt ze nu ook nog een elleboog 'FIRDAOUSS!!!' en ze geeft me een lap om me 'wakker te schudden'.

Ze trekt me naar buiten en laat me afkoelen.


wordt vervolgd


ONDERWERELD.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu