- Cafetaria 9h57
"Je weet toch dat da hayeck gevaarlijk is als je apendix ontploft, kan zelfs leiden tot de dood als je te laat naar het ziekenhuis gaat. Sinds wanneer heeft hij al pijn?" zegt hij en kijkt me fronsend aan. "Sinds gister-avond zei me zusje" hij maakt een 'O' met zijn mond en zegt verder niks. Ik heb geen behoefte aan eten en pak wat mee voor Nouar.
De lift gaat open en ik zie Dunya daarbinnen. "Hé wtf doe jij hier?" vraag ik en ze kijkt me aan met een blik zo van ik kan nu niet praten waar deze gast bij is. Hij begrijpt het en drukt op de 'lift open' knop en zegt dat ie boven wacht en ik geef hem het eten voor Nouar. Hehe echt een schatje.
"Ik ben zwanger en nu ben ik hier om Abortus te plegen." zegt ze en slaat haar blik neer.
"Jij bent hier om wat?" vraag ik geschokt. "Je hebt gehoord wat ik zei" en loopt langs me heen wanneer de lift open gaat. Ik volg haar, pak der arm stevig vast en duw haar tegen de muur. "Jij gaat nu nu langs me die lift terug naar beneden nemen en naar huis gaan. Jij vertelt alles aan je ouders en als ze je buitenshotten dan betaal ik je hotel voor een paar nachten tot we een oplossing hebben gevonden, yelah" zeg ik met mijn kaken op elkaar geklemd.
"Neee Firdaouss nee alsjeblieft laat me dit kind gewoon weghalen, dat maakt het probleem vele minder, alsjeblieft" smeekt ze. Is ze wel goed in haar hoofd, dit meisje?
"Ey hallo, weet je wel wat je gaat doen of niet? JE. GAAT. EEN. FUCKING. BABY. VERMOORDEN! Vermoorden, hoor je me? V-E-R-M-O-O-R-D-E-N. Wil je dat op je geweten hebben?" begin ik nu te schreeuwen en mensen blijven ons aankijken. 'Ey kowed wesh denken jullie cinema ouleh wat blijven jullie kijken ga weg man stelletje mongolen' schreeuw ik en ze stappen gelijk verder.
Ik zie Soufiane naar ons toe lopen en aan zijn gezichtsuitdrukking weet ik dat hij niet zo erg blij is. "Wat is er?" vraag ik verward.
"Inna lilahi wa inna ilayhi raadji3oen, (Wij behoren tot Hem en tot Hem keren we allen terug) Allahyra7mo." antwoord hij en kijkt me medelijdend aan.
Zijn woorden weergalmen in mijn hoofd. Inna lilaahi wa inna ilayhi raadji3oen.
JE LEEST
ONDERWERELD.
Teen FictionFirdaouss, een 16 jarig meisje dat zoals alle meiden van haar leeftijd naar school gaat. Maar al snel heeft ze door dat zitten achter een schoolbank niks voor haar is en komt ze per toeval in aanraking met drugs. Ze vergeet alles om haar heen en is...