15

376 19 0
                                    

"Hé naar waar gaan we het ziekenhuis is die richting uit hoor" en ze wijst naar de rechterkant van de weg. "Ja weet ik ook wel, maar ik ga je echt niet naar het ziekenhuis brengen, daar halen ze de politie bij omdat er met een geweer is geschoten. Ik haal de kogel er zelf wel uit en verzorg je wel." antwoord ik. "Hé. Ik denk niet dat er een kogel in mij schouder zit hoor, het scheurde er gewoon langs, want ik voel niet eens veel pijn."

Firdaouss

Hij parkeert de auto in de garage en helpt me met uitstappen. Ik kijk om me heen en zie allemaal verschillende automerken. Wauw. Van Porches tot Lamborgini's tot Range's , Ferrari's tot een skere opel Corsa. We gaan via een deur in de garage naar binnen die naar de hal leidt. Ik zie een mega grote spiegel met allemaal diamantjes staan die waarschijnlijk meer dan heel mijn kledingkast kost. Ik ga er voor staan en poseer zwaar alsof ik een foto wil trekken. Ik zie Farid me aankijken met een glimlach en geeft zich zelf een face palm. Ik stap verder en heb twee mogelijkheden: of de keuken of de woonkamer. Ik loop de keuken in en mijn ogen komen bijna van hun plaats. Wauw zo een grote mooi ingerichte keuken heb ik nooit gezien. Ik krijg opeens zin om te gaan koken. Tot ik mezelf stoot tegen een of andere lamp. Auw mijn schouder. Door mijn verbazing van het mooie huis was ik mijn pijn helemaal vergeten. Mijn vest is al helemaal doorweekt van het bloed. Al snel zie ik Farid aankomen met een verzorgingsdoos. Ik schenk hem een warme glimlach en laat hem het werk doen. Ik doe m'n vest uit en blijf achter met enkel een strak t-shirt waar mijn bovenlichaam goed te zien is. Ik zie hem staren en doe snel de overgebleven laag van mijn hoofddoek er om heen, waarna hij zijn blik afwendt maar me dan weer aankijkt. Ik voel me wangen rood worden en we kijken tegelijk weg. Akward.

Hij gaat voorzichtig te werk alsof hij een iets breekbaars vast heeft dat niet stuk mag gaan. Geconcentreerd op mijn schouder maakt hij het schoon met een doekje waar ontsmetting inzit en vraagt me om de seconde of het wel gaat en of het pijn doet. Hij is erg dicht bij me en nu dat ik hem van dichtbij zie merk ik dat hij eigenlijk best wel knap is; een getrimd baardje, zijn haar die helemaal door elkaar is komt tot net onder zijn nek, hij heeft wallen onder zijn ogen,... Hij draait zich half om en betrapt me op het staren naar hem en wendt mijn blik snel af. "Hahaha ik heb je wel zien kijken hoor" Ow shit akward en hij is zo dicht bij me. Ga weg. Ik bedoel. Blijf. Nee wat zeg ik. Ga weg. Wtf gebeurt er met me .Zwijg. Okay Firdaouss focus.

Na een kwartier sluit hij mijn schouder af met verband en volg ik hem naar zijn kamer om mij een vest te geven. Wauw ook deze kamer is zo groot. En het verbaast me dat het hier zo schoon en proper is. Zoiets verwacht je niet direct haha. "Ey Iman ik ga douchen, daar is mijn kledingkast en pak er maar een vest of trui uit en ga maar naar de woonkamer. Snoep en chips staan in de keuken. Doe maar alsof je thuis bent."


ONDERWERELD.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu