7

434 23 0
                                    

'Ik werp een blik naar mijn wekker. 03h17. Ik geef het op. Ik sla de dekens van me af en ga naar het raam. Dit is iets wat ik altijd automatisch doe als ik boos, verdrietig of blij ben. Het kijken naar de donkere hemel en het voelen van de zachte wind brengt mij tot rust. '

Ik staar naar buiten. Het is pikdonker, ik zie niets of niemand. Na 5 minuten zie ik een man aankomen lopen en wachten. Hij ziet er niet uit. Heeft gescheurde kleding en geen schoenen aan. Enkel sokken. Junk, hij staat waarschijnlijk te wachten op een dealer. Ik woon in een achterbuurt dus zo'n dingen zie ik wel vaker. Een paar tellen later rijdt een zwarte Mercedes de straat binnen, stapt zijn auto uit en stapt op hem af. Ik voel de koude tegels onder mijn voeten en moet dringend naar de wc maar ik ben te nieuwsgierig dus ik blijf wel even staan, ookal weet ik wat er al gaat gebeuren. Hij geeft hem een pakketje even groot als een pak boter uit de lidl en nog wat paar zakjes weed. In elk zakje zat er een wit klein briefje in. Hmm waarschijnlijk zijn telefoonnummer voor als ie meer wilt. In ruil daarvoor krijgt hij zijn geld in een envelop. Ik kan zijn gezicht niet zien door zijn kap en sjaal dat heel zijn gezicht verbergt. Hij loopt terug naar zijn auto en scheurt de straat uit. Hmm snel geld

Het licht van een lantaarnpaal schijnt precies op de junk dus ik kan percies zien wat ie doet. In plaats van gelijk weg te gaan gaat hij nog rustig zitten op een trapje vlakbij het appartement over mijn kamer. Hij heeft een glimlach van oor tot oor, rolt het een sigaret op met het weed dat hij kreeg, neemt er een trekje van, staat op en wandelt de straat uit. Het zakje liet hij liggen. Oh God damn zou ik? Zonder te twijfelen doe ik snel mijn slippers aan, pak een vest vanuit mijn kast en baan me een weg naar beneden. Als me ouders me pakken dat ik om dit tijdstip naar buiten ga, dan ben ik er geweest. Ik besluit om via de achterdeur te gaan. Voorzichtig, heel voorzichtig doe ik de deur van de tuin open en laat die op een kier want heb geen sleutel bij me. Oh shit de achterdeur is op slot. Ah fuck it, mijn been zwaait over het hek en zo klim ik naar beneden. Eenmaal buiten zet ik snel mijn kap op because heb geen hoofddoek en moet ook wel undercover blijven voordat de buren me zien ofso. Ik zet het op lopen en wanneer ik daar aankom zie ik dat het zakje weg is. Hue? Watefok 2sec geleden was het hier nog !!? OH PUTAI.. voordat ik kon beginnen met schelden en vloeken zie ik het een paar meter voor me ik stap er sneller naar toe maar hoe dichter ik kom hoe verder het mee gaat met de wind. Hahaha ik lach in me zelf, dit is echt een grappig zicht. Wanneer ik het eindelijk te pakken krijg ren ik gelijk terug naar huis , zonder er zelfs naar te kijken.

Héhé tegen de tijd dat ik terug in mijn kamer ben is het al 03h47. Ben kapot. Ik sla het nummer snel op, op mijn gsm en ik val als een blok in slaap.


ONDERWERELD.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu