1

40 4 6
                                    

Skyler:
'WAKKER WORDEN!'
Met een kreun gooi ik mijn kussen naar Darwins hoofd, die hij snel ontwijkt.
'Kom op Sky, het is de eerste dag van de brugklas! Je wilt toch wel op tijd zijn?'
Ik zucht en ga rechtop zitten.
'Darwin, moeten we echt om kwart voor zeven opstaan?'
Hij knikt enthousiast.
'Meestal moeten we weg om kwart voor, dus dan hoeven we pas om zeven uur op te staan, maar vandaag moeten we iets eerder weg voor het geval dat we verdwalen' ratelt hij, terwijl ik vermoeid op sta en wat kleding bij elkaar pak. Wat zal ik dragen vandaag?
'...Misschien ontmoeten we wel nieuwe vrienden! En anders hebben we altijd nog elkaar...'
Die zwarte broek is leuk, maar nog iets te groot. Misschien gewoon een spijkerbroek?
'Ik hoop dat we niet al te veel moeilijke vakken hebben...'
Misschien moet ik die donkergroene blouse aantrekken. Die is leuk met die witte broek...
'...Ik denk dat wiskunde makkelijk gaat worden. Engels wordt wel moeilijk denk ik...'
Oki, ik heb een outfit. Snel even ondergoed pakken en mijn haarborstel meenemen.
'Dus waar heb jij het meeste zin in?'
'Uhh... Wat?'
Darwin grinnikt en rolt met zijn ogen. 'Van de nieuwe school. Waar heb jij zin in?'
Ik denk even na. 'Vroeg thuis zijn is chill'.

Ik trek de deur achter me dicht en loop de badkamer in. Ik bekijk mezelf in de spiegel en zucht. Stomme bruine ogen, ik wou dat ze een andere kleur waren. Maar ik lijk nou eenmaal in elk aspect op mijn moeder behalve de mooiste twee. Haar haar en haar ogen. Niks witblond en grijsblauw, ik ben een bruinogige ginger. Maar hé, het kan erger. Ik trek een borstel door mijn haar en kleed me aan. Snel wat deodorant opdoen, en geïrriteerd proberen mijn sproeten weg te wegen ook al lukt dat niet. Nu denk je waarschijnlijk: "Oh geweldig, weer zo'n onzeker persoon", maar ik verzeker je, dit is gewoon puur ochtendhumeur. Ik ben er best wel blij met hoe ik eruitzie. Ik ben dan misschien niet het prachtigste persoon op aarde, maar het kan een stuk erger. Daarnaast, ik ben nog maar 12 jaar oud. Ik kan altijd nog veranderen.

Na een kwartiertje ben ik klaar, en ik ren vrolijk naar beneden. Mijn vader zit er al, met een ochtendjas aan en zijn haar in de war drinkt hij een kop koffie.
'Hoi pap!' zeg ik vrolijk en ik geef hem een zoen op zijn wang.
'Hey liefje. Zin in school?'
Ik knik, en begin net zo erg te ratelen als Darwin soms doet over van alles en nog wat. Mijn moeder komt ook beneden, helemaal opgemaakt en aangekleed. Ze geeft mijn vader een zoen op zijn hoofd.

'Morgen schat, je moet je scheren' zegt ze, en dan geeft ze mij een knuffel.
'Je ziet er zo mooi uit liefje! Je moet wel je haar borstelen'.
'Heb ik al gedaan' roep ik verontwaardigd uit. Ze grinnikt. 'Weet ik toch, ik plaag je alleen maar'.
Ze kijkt even rond. 'Waar is je broer?' vraagt ze dan. Op dat moment komt Darwin naar beneden stormen, en hij zoekt wanhopig naar iets. 'Waar is de gel?' vraagt hij. Mijn vader mompelt iets als "kapstok", en Darwin rent de gang in.
'We hoeven pas over een halfuur weg jongen' lach ik, en ik maak wat ontbijt klaar voor mezelf. Darwin gromt geïrriteerd terwijl hij zijn haar doet. 'Wil je ook een tosti?' vraag ik aan hem. Hij knikt en zet de gel weer terug.

'We zijn gewoon een kwartier te vroeg man' grinnik ik. Darwin rolt met zijn ogen.
'Beter dan te laat. Nu kunnen we ons lokaal gaan zoeken'.
We dwalen een beetje rond de school, totdat we aankomen. Er staan al twee mensen voor de deur. Een meisje en een jongen, en ze lijken op elkaar. Darwin loopt er meteen op af.
'Hoi! Zitten jullie ook in HA1F?' vraagt hij vrolijk. Het meisje kijkt op en lacht vrolijk. Ze heeft donkerbruin haar, felblauwe ogen en ook sproetjes, maar bij haar staat het heel leuk. Ze heeft een brede lach met stralend witte tanden.
'Hoi! Ik ben Kimberly, en dit is Tommy'.
'Tom' verbetert de jongen. Hij lijkt precies op haar, maar met iets minder sproeten. 'We zijn een drieling'.
'Waar is... deel drie?' vraag ik. Ze kijken elkaar even kort aan, met een twijfelende blik.
'Demi is overleden in een auto ongeluk' zegt Kimberly dan zacht.
'Oh' zeg ik een beetje ongemakkelijk. 'Mooi dat jullie jezelf nog steeds een drieling noemen'.
Ze glimlacht weer. 'Dank je wel!'.
'Onze vader had ook ooit een zus die was aangereden' zegt Darwin net iets te vrolijk, waardoor ik in de lach schiet. Tom en Kim kijken hem vreemd aan, en hij realiseert dat het een beetje vreemd klonk. Hij grinnikt nerveus. 'Het was wel een stuk of dertig jaar geleden...'

We blijven nog een beetje praten, en uiteindelijk komen er nog wat mensen langs. Er is ook een jongen met gitzwart haar bij, en Tom staart hem aan en wordt een beetje rood.
'Dat is Duncan, hij zat vorig jaar ook bij ons in groep acht. Volgens mij heeft hij een crush op hem' fluistert Kimberly in mijn oor.
'Bedoel je dat hij...'
Ze kijkt me schattend aan.
'Ja, hij is homoseksueel. Is dat erg?'
Ik schrik een beetje door haar scherpe toon.
'Nee, nee, dat is prima, ik wilde gewoon geen miscommunicaties of zoiets...'
'Ooooh, oké. Sorry, hij werd in groep acht best wel gepest'.
Ik rol met mijn ogen en zucht. 'Zo idioot. Er is toch niks mis mee' zeg ik, en ze knikt enthousiast.

Na een tijdje gaat de bel. We lopen naar binnen, en Kimberly gaat meteen naast me zitten.
'Kimberly, zijn wij nu vriendinnen?' vraag ik voorzichtig. 'Ja! Is goed! Geweldig! Dan zijn Tommy en Darwin dus ook vrienden' constateert ze. Ze horen het, halen hun schouders op en beginnen te praten.
'En noem mij maar gewoon Kim. Kimberly is voor vreemden en volwassenen'.

Aan het einde van de dag voel ik me heel erg opgelucht dat we vrienden hebben gevonden. Thuis praten we er enthousiast over met onze ouders, die vrolijk meepraten over hun eerste schooldag en hun eerste beste vrienden, na elkaar natuurlijk. Zo schattig, zo'n beste vrienden-romantiek. Als ik 's avonds in bed lig, voel ik me vrolijk. Ik heb echt zin in morgen. Ik hou van school.

~ 16-02-2018 ~

WOEHOE nieuw boek. Ik kom net uit een periode waar ik me verveelde omdat ik geen boek kon schrijven, en nu heb ik opeens weer een idee en zo :)

Nouuuuu, veel plezier met het lezen van dit boek. Ik ga het drie keer per week updaten, maar heel soms skip ik misschien een week als ik daar een goede reden voor heb. Maar dat gebeurt waarschijnlijk niet heel veel. Aan het einde van elk hoofdstuk zet ik de datum dat ik het hoofdstuk af heb erbij :)

Also, shoutout naar FantasticPirateNeri omdat ze mij heeft geholpen met dit boek en me gestimuleerd heeft om een GxG boek te maken! Lees haar boek The Trauma Twins ook, want die is heel leuk, en tja, dan moet je eerst ook haar boek Unicorntrauma lezen, want die komt er voor en is net zo leuk ❤

Alsooooo kijk even vlug bij het hoofdstuk personages helemaal aan het einde :) Er is een persoon die later pas komt maar verder is het wel erg handig.

En onthoud: het magische woord is Wereldvrede.

Ik moet maar eens gaan, bye!

~ Jony Pippin 🐐

Dark GreenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu