25

23 2 22
                                    

Skyler:
Zachtjes duw ik de deur open. De ziekenhuisgeur dringt mijn neus binnen, maar ik ben er wel aan gewend. Voorzichtig loop ik naar binnen, en ik kom op een zaal met allemaal bedden. Hier en daar is een groepje mensen bij een persoon in een bed, en ergens staan een paar ziekenhuisapparaten. Mijn ogen speuren de bedden af, en uiteindelijk zie ik Darwin.

Vrolijk huppel ik naar hem toe en geef ik hem een knuffel.
'Yay, Darwin!' fluister ik, bang dat er mensen slapen.
'Oh... Hey' zegt hij een beetje verward. Pas dan realiseer ik dat hij in gesprek is met het meisje in het bed naast hem.
'Oh, oeps. Sorry' grinnik ik, en ik draai me naar haar toe.
'Ik ben Skyler, de tweelingzus' stel ik me voor.
'Chloë, degene die Darwin helpt tegen verveling' zegt ze terug.

Haar haren zijn rood, maar niet hetzelfde als dat van mij. Het is meer kersenrood, heel donker. Haar ogen zijn lichtgroen, en ze staan vrolijk. Ik kijk Darwin even kort aan, maar die kijkt alleen maar met zijn typische glimlachje terug.
'Leuk om je te ontmoeten. Dus, zijn jullie officieel bevriend of is dit het allereerste gesprek dat ik nu onderbreek?'
Ze lacht en schudt haar hoofd.
'We praten nu al een week of zoiets. Ik denk dat we wel vrienden zijn nu'.
'Nou, een vriend van Darwin is een vriend van mij' zeg ik vrolijk.

De rest van de middag blijven we met zijn drieën praten over van alles en nog wat, en ik vertel Darwin over de verjaardag van Kim en Tom.
'Ze moeten echt nog een keer langskomen, samen met Duncan' zegt hij een beetje verdrietig. 'Ik heb echt lang niks van ze gehoord'.
'Hij praat veel over jullie' zegt Chloë, met een hint van nieuwsgierigheid in haar stem.
'Ja, we zijn bevriend sinds de brugklas...'
'Behalve Duncan, die is er een paar weken geleden bij gekomen. Ik ken het verhaal. Ze lijken me aardig'. Ik knik. 'Geweldig'.

Na een tijdje wordt ze opgehaald.
'Oh, ik moet nieuwe medicijnen krijgen. Tot later!' zegt ze, en we zwaaien haar uit.
'Wat heeft ze?' vraag ik.
'Hetzelfde. We moeten zo nu en dan wat antibiotica krijgen'.
'Aha'.
We zeggen even niks.
'Dus... Chloë?'
Hij zucht en rolt met zijn ogen.
'We zijn alleen vrienden Sky. Niet alles hoeft meteen romantiek te zijn' zucht hij.
'Oké, oké. Is goed. In ieder geval, morgen mag je weer naar huis!'
Hij knikt nu vrolijk.
'Jaa, inderdaad! Ik heb er echt zin in. Hoe leuk het ook is om constant eten te krijgen, ik mis thuis toch wel'.
Ik grinnik en geef hem nog een knuffel.
'Ik moet weg. Tot morgen!'

Op de gang kom ik Chloë nog tegen. Ik glimlach kort naar haar, en ze zwaait vrolijk. Ik zwaai terug en loop verder. En in die korte communicatie realiseer ik dat we waarschijnlijk erg goede vriendinnen zouden kunnen worden.

Als ik thuis kom, zijn mijn ouders al beginnen met eten.
'Hoi liefje. Wordt dat we al zijn begonnen, we dachten gewoon dat het langer zou duren' zegt mijn moeder.
'Geeft niet. Wat eten we?'
'Aardappelkroketjes met sla en kip. Kom zitten' zegt mijn vader, die op de stoel naast hem klopt. Ik glimlach en ga zitten.
'Lekker!'
We praten over allemaal dingen, onder andere over Darwin, en aan het einde ook over Chloë.

'Nou, mooi dat hij vrienden maakt in zijn omstandigheden. Houdt hij contact met haar als hij thuiskomt?'
Ik haal mijn schouders op.
'Ik weet niet. Ik hoop het, ze lijkt erg aardig'.
Mijn moeder glimlacht nog een keer, en dan zijn we klaar met eten.

Verveeld lig ik op mijn bed. Ik pak mijn telefoon, en stuur dan een bericht naar Kim.

U:
Hey :)

En nu wachten tot ze reageert. Ik verveel me zo hard nu. Ik vraag me af of Tom nog iets heeft meegemaakt sinds zijn verjaardag... Nee, waarschijnlijk niet. Ik kan niet bedenken dat er in een dag echt iets gebeurd kan zijn. Na een kwartier op mijn bed liggen hoor ik een melding. Ik voel een vreemd dingetje rondstuiteren in mijn buik en ik kijk haastig wat er staat.

Kim 💙🐓🎊:
Hjellow :)
Hoe ging het met Darwin?

U:
Wel goed
Morgen gaat hij naar huis :D
En hij heeft een nieuwe vriendin

Kim 💙🐓🎊:
Oeeeh 😏

U:
I know right!
Hij zegt dat ze alleen vrienden zijn
Ze heet Chloë

Kim 💙🐓🎊:
Is ze een beetje aardig?

U:
Ja ze is best leuk
Maybe straks nog een nieuwe toevoeging aan onze vriendengroep

Kim 💙🐓🎊:
Haha

En ze is weg. Vreemd. Normaal gaat ze niet zomaar weg. Maar ja, misschien is ze druk bezig. Of misschien is ze boos op me? Wat nou als ze jaloers is dat ik nog meer vrienden maak...
Skyler, doe normaal.
Liefde maakt me een idioot.

Nou ja, morgen dus weer naar school. Ik mag eerder naar huis om Darwin op te halen, dus dat is leuk. Ik vraag me af of er deze week nog iets gaat gebeuren.
Maar waarschijnlijk niet.
Misschien moet ik gewoon gaan slapen.

~ 25-03-2018 ~

SORRY VOOR DE LATE UPDATEEE
Maar technisch gezien alsnog op tijd want het is nog steeds dinsdag :)

Dark GreenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu