Skyler:
'Wat ga jij dragen?'
Het is nu al twee dagen voor het Valentijnsfeest. Ik ben bij Kim thuis, en we praten een beetje over het feest.
'Ik weet niet. Jij?'
Ze haalt haar schouders op.
'We kunnen nu even kijken' stelt ze dan voor, en ik knik enthousiast. Ze staat op en loopt naar haar kast.'Deze is leuk' zeg ik, en ik pak een lichtblauw jurkje.
'Past goed bij je ogen'.
Ze kijkt er even naar, en schudt dan haar hoofd.
'Die is veel te kort. Komt ongeveer tot hier' zegt ze, en ze plaatst haar hand ergens net onder haar billen.
'Hm, heb je niet nog een andere in dezelfde kleur?' vraag ik dan. Ze schudt haar hoofd.
'Dan weet ik maar een oplossing...' murmer ik, en ik loop langzaam naar het raam.
'Bedoel je...'
'Jazeker'.
'Shoppen!' roept ze vrolijk en ze doet een rondedansje. Ik ben geen enorme shopfanaat, maar ik vind het leuk om kleding te kopen voor speciale gelegenheden. Kim is al haar spullen al aan het inpakken.'Kimberly?'
We lopen de woonkamer in.
'Ja mam?'
'Ik wilde even wat vragen over jullie verjaardag' zegt haar moeder.
'Doe maar later, wij gaan shoppen voor het Valentijnsfeest' zegt Kim vrolijk.
'Oké, en je moet ook nieuwe korfbalschoenen kopen'.
Ze zucht en schudt haar hoofd.
'Geen zin, doe ik later wel' zegt ze.
Haar moeder haalt haar schouders op en gaat verder met de krant lezen.
'Doei mevrouw Beek!' zeg ik. Ze glimlacht en zwaait.Als we in de stad zijn aangekomen, rent Kim meteen de primark in. Ik zucht en strompel achter haar aan. De hele reis heeft ze het alleen maar gehad over wat ze graag zou willen kopen. En begrijp me niet verkeerd, ze is geweldig en zo, maar ze praat wel erg veel en erg vaak over zichzelf.
'Skyyy?'
Ik kijk op, en Kim zwaait uitbundig naar me. Nieuwsgierig loop ik naar haar toe.
'Sky, je moet deze passen' zegt ze enthousiast. Ze houdt een mooi, donkergroen jurkje vast.
'Pleasee?'
Ik denk even na. 'Waarom wil je het zo graag?' vraag ik dan.
'Nou, ik vind donkergroen altijd superleuk staan bij rood haar. Dus plies plies plies plies plieessssss trek hem aan!'
Ik kijk haar even aan, maar dan knik ik.
'Oké, ik zal hem passen' zeg ik, en ze lacht vrolijk.
'Kan je nu mij helpen zoeken?' vraagt ze dan. Ik haal mijn schouders op en zeg: 'Oki'.
'Yay! Dank je!' Ze geeft me een miniknuffel en kijkt weer verder tussen alle stof. Ik glimlach een beetje in mezelf.Na een tijdje hebben we allebei onze mand vol, en gaan we naar de pashokjes. Ik probeer veel jurkjes, keur veel jurkjes en neem afscheid van veel jurkjes. Uiteindelijk pak ik de donkergroene en trek ik die aan.
Hij zit echt heel erg lekker. De stof is zacht en soepel, en het staat inderdaad heel leuk bij mijn haar.
'Kim?' vraag ik. Ze kijkt even om het hoekje van haar gordijn, en glimlacht dan breed.
'Die is echt leuk! Als ik jou was zou ik die nemen' zegt ze vrolijk. Dan stapt ze zelf vanachter het gordijn vandaan. Ze draagt een zwaaierig lichtblauw jurkje dat me doen denken aan wolken. Ik knik goedkeurend.
'Die is echt leuk. Leuker dan de rest'.
Ze lacht breed.
'Nou, dan hebben we besloten. Dit is wat we dragen!'Nadat we hebben afgerekend, fietsen we weer naar huis.
'Hey Sky, ben jij eigenlijk verliefd op iemand?' vraagt ze opeens. Ik kijk haar verbaasd aan.
'Weet je wel, Valentijnsdag en zo...'
Ik grinnik. 'Doen mensen ooit nog iets voor Valentijnsdag?' vraag ik dan.
'Hmm, nee. Je hebt gelijk. Maar nu ben ik nieuwsgierig!'
'Nee, iedereen is stom. Jij?'
Ze denkt even na.
'Nee, ik ook niet. En er is ook niemand op wie ik verliefd zou kunnen zijn, dus...'
'Darwin?' stel ik voor. Ze lacht heel hard.
'Nee' zegt ze dan. Ik grinnik.
'Nou, sinds vandaag ben ik opeens je vriendinnetje, dus...'
Ze lacht alweer, en ik voel me een beetje beledigd.
'Ja, sorry, ik schoot een beetje in paniekmodus. Anders was hij echt niet weggegaan. Sorry...'
'Geeft niet, maar wat nou als hij naar het feest komt? Moeten we dan ook nog steeds verliefd doen?'
Ze denkt na en bijt even op haar lip.
'Nee, hij weet nu dat ik homoseksualiteit accepteer, hij is denk ik wel boos genoeg'.
Ik haal mijn schouders op.'Dus je wist die hele tijd niet dat hij een homofoob was?' vraag ik dan.
Ze bijt even op haar lip.
'Volgens mij merkte ik het soms wel een beetje, maar was ik te verliefd om er aandacht aan te besteden'.
'En vertel me nog eens waarom' grinnik ik.
'Dat zei ik al, zijn haar' zegt ze nog een keer.
'Ik heb rood haar, je bent toch niet verliefd op mij?'
'Ja, maar ik val op jongens. Daarnaast heb ik geleerd om minder oppervlakkig te zijn'.
Ik glimlach naar haar, en zij glimlacht terug. Ik voel opeens weer iets vreemds in mijn buik ronddwarrelen, maar ik schud het weer van me af.~ 22-02-2018 ~
Yee, hoofdstuk vijf alweer :)
Ik ben van plan om bij hoofdstuk 9 veel crazy shit te laten gebeuren, en het volgende hoofdstuk is Toms POV :)
EN JA, DAN KOM JE TE WETEN WAT DUNCAN VROEG.
JE LEEST
Dark Green
Teen Fiction[Dit boek bevat LGBTQ+, als je daar tegen bent, lees dit dan alsjeblieft niet] Skyler Mason heeft een simpel leven. Samen met haar tweelingbroer Darwin gaat ze naar school, krijgt ze vrienden en leeft ze gewoon haar leven. Tot opeens een lid van ha...