32

17 2 12
                                    

Darwin:
We zitten met zijn vieren op mijn kamer. Skyler en Kim zitten tegenover mij en Chloë. Ik vraag me af of het nu weer helemaal goed is tussen ze. Het lijkt wel zo, want ze kijken elkaar af en toe even kort aan, maar aan de andere kant zitten ze minstens tien centimeter van elkaar af. Maar ja, wat weet ik nou. Mensen zijn verwarrend.

Chloë zit vrolijk te praten over haar operatie, en hoe ze echt duizend cadeaus kreeg van haar oma. Ik luister half mee, want ik zit naar Sky te staren, in de hoop dat ze opkijkt en me een of ander teken geeft. Maar ze zit gefascineerd naar Chloë te luisteren, en de enige persoon waar ze af en toe naar kijkt is Kim.

Na een tijdje is Chloë uitgepraat.
'Hee, misschien kunnen we Duncan en Tom ook uitnodigen?' stelt Skyler dan voor.
'Oh, ja, als zij ook kunnen'.
Chloë kijkt even nadenkend naar het plafond. 'Duncan en Tom... Niks zeggen, dit weet ik nog. Tom was jou tweelingbroer...' zegt ze, en ze wijst naar Kim. 'En Duncan is zijn crush'.
'Vriend' verbeter ik haar.
'Oh, als ik vriendelijke vriend of...'
'Nee, ze hebben verkering'.
'Oh, cool'.

Dus we bellen hun ook op, en na een tijdje is het erg vol in mijn kamer.
'Dus toen werd ik ontslagen uit het ziekenhuis' concludeert Chloë voor de tweede keer haar verhaal. Tom begint vrolijk met haar te praten, en Duncan heeft een gesprek met Kim over Rusland. Sky zit er naast een beetje aan haar rode haar te frunniken, en kijkt af en toe op naar Kim. Na een tijdje kijkt ze eindelijk naar mij, en we staren elkaar een seconde aan. Dan krijgt ze een klein glimlachje op haar gezicht en steekt ze subtiel haar duim op. Ik glimlach opgelucht terug. Ik wil niet egoïstisch klinken, maar een ruzie was inderdaad ook erg onhandig voor de rest van de groep geweest.

'Willen jullie wat drinken?' vraagt Skyler na een tijdje. Iedereen knikt en zegt wat ze willen.
'Oki, goed, maar er zijn nu zes mensen die drinken willen, dus er moeten drie naar beneden'.
Tom en Kim staan tegelijk op, en met zijn drieën lopen ze naar beneden.

'Darwin...' begint Chloë voorzichtig. Ik kijk haar vragend aan.
'Kim en Skyler... Zijn zij vriendinnen, of, zeg maar, vriendin en vriendin?' vraagt ze dan. Ik kijk haar even aan, en dan kijk ik Duncan aan.
'Om heel eerlijk te zijn... Ik weet het niet. Ze hadden en uur geleden nog ruzie, of zoiets. Niet echt ruzie, meer onduidelijkheden. Maar nu lijkt het weer helemaal goed te zijn'.
'Aha. Oké'.
Ik weet niet of ik Chloë moet vertellen dat Skyler Kim leuk vindt, want ze kennen haar allebei nog niet heel goed, dus ik hou mijn mond dicht.

Na een tijdje komen ze weer terug met ons drinken, en we praten verder. Ik zie Skyler iets in Kims oor fluisteren, en Kim denkt even na, en knikt dan. Dus Sky gaat recht zitten, en zegt dan: 'Ik en Kim hebben verkering!'
Meteen erna zucht ze opgelucht, waarschijnlijk omdat ze het zo makkelijk zegt. Iedereen kijkt ze aan, en zegt dan iets als 'Cool!' en praat verder.

Natuurlijk is dit geweldig nieuws, maar Skyler houdt niet heel veel van aandacht, dus ik hou mijn reactie subtiel. Sky gaat tegen Kims schouder liggen, en kijkt met een brede glimlach naar haar schoot, terwijl Kim lichtelijk blozend naar Sky blijft staren.

'Jammer dat Valentijnsdag al voorbij is' zeg ik grappend, maar Kim kijkt me net grote ogen aan.
'Ja... Inderdaad... Laten we onze eigen maken!'
Verbaasd kijken we haar aan.
'Nou, kijk. Mijn Valentijnsdag was nogal hard verpest door een roodharige die we niet gaan noemen vandaag, en nee, het is niet Chloë of Sky. Chloë, ik vertel jou straks wel wat er gebeurd is. In ieder geval, als we nou gewoon weer naar het strandhuis van mijn ouders gaan, en daar met zijn allen rond blijven hangen'.
Ze heeft kleine lichtjes in haar ogen, en een brede glimlach op haar gezicht.
'Ik vind het een leuk idee' zegt Sky, en Tom en Duncan knikken en stemmen in.

'Dan voel ik me wel een beetje buitengesloten hoor' zeg ik nep beledigd. Kim grinnikt en zegt met een ondeugende grijns: 'Jij kan met Chloë komen'.
'Om de liefde van vriendschap te vieren!' roept Sky er snel achteraan, en ze stoot Kim waarschuwend in haar zij. Ik kijk even naar Chloë, en die haalt haar schouders op en knikt.
'Oki, dat kan. Wanneer gaan we het doen?'

De rest van de middag blijven we onze eigen Valentijnsdag plannen, en het gaat deze zaterdag gebeuren. We moeten allemaal iets te eten of drinken meenemen, en dan gaan we met de trein naar het strandhuis van de ouders van Kim en Tom. Ik heb er best veel zin in. Onze groep kennende gaan we toch niet de hele dag romantische dingen doen.

Als ik en Sky moeten eten, gaat iedereen naar huis. Skyler rent nog snel naar Duncan toe en geeft hem een knuffel. Ze praten nog even vrolijk, en dan gaat hij weg. Kim geeft Skyler ook een knuffel, maar die is een stuk langer. Niet vreemd natuurlijk. Al met al was dit een leuke middag.

~ 02-04-2018 ~

Hjellowwww ik sta op het punt om naar Frankrijk te gaan :D Ik kom zondag weer terug, maar ik heb daar wifi dus ik kan comments blijven lezen. Also, mijn telefoon is kapot, maar ik heb nog steeds mijn laptop :)

Dark GreenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu