15

22 1 4
                                    

Duncan:
Vind ik Tom leuk?
Sinds gisteren zit ik al met die vraag in mijn hoofd. Dankjewel Skyler. En nu lig ik dus in bed, negen uur 's ochtends en aan het doen alsof ik slaap. Gisteravond heeft mijn oudere zus me een compleet verhaal gestuurd op whatsapp over de bijbel en hoe homoseksueel zijn slecht is, bla bla bla, en daarna heeft ze me geblokkeerd toen ik zei dat ik het niet snapte. Dat ik niet snapte waarom ze boos is, dat ik niet snapte waarom mijn vader boos is, dat ik niet snapte waarom de wereld boos is. En nu ben ik in de war en nerveus. Tom ligt in het bed dat naast me staat, en ik lig op een luchtbed in een slaapzak. Gisteren vertelde ik hem en Kim wat er gebeurd was, en Tom deed precies wat ik dacht dat hij zou doen. De schuld op zichzelf nemen en duizend keer sorry zeggen. Ik heb het maar gewoon weggewuifd. Kim reageerde heel vreemd. Ze kijk me eerst heel geïnteresseerd aan, totdat ik zei dat mijn vader me ging slaan. Toen deed ze meteen bezorgd, en heel lief. Vreemd meisje, maar ze is wel erg aardig.

Ik draai me voorzichtig om. Tom is nog diep in slaap, en er valt een straaltje zonlicht op zijn gezicht. Zijn haar zit in de war, en zijn sproetjes steken licht af tegen zijn huid. Ik laat mijn ogen verder door zijn kamer glijden, naar de foto op zijn bureau. Van hem, Kim, en een derde meisje. Dat zal Demi dan wel zijn, Tom heeft al over haar verteld. Ze lijkt ook precies op de overige twee. Iets minder sproetjes dan Kim, maar meer dan Tom. Ze heeft grappig genoeg ook een haarlengte die precies tussen die van Tom en Kim zit. Een beetje hetzelfde haar als Skyler, maar dan donkerbruin.

Tom kreunt zachtjes, en draait een beetje in zijn bed. Ik kijk hem even aan, en hij doet langzaam zijn ogen open en glimlacht zwakjes naar me. Ik glimlach terug en ga dan rechtop zitten.
'Morning' mompel ik, en ik wrijf in mijn ogen.
'Goedemorgen. Lekker geslapen?'
'Ja, prima'.
Nee. Amper. Ik heb alleen maar gedacht aan mijn zus en mijn vader. En aan Tom. En aan Skyler, Darwin en Kim. En ik heb geen idee hoe ik me nu precies voel.
'Mooi zo' verstoort Tom mijn gedachtegang, en hij staat op en loopt naar de badkamer. Ik volg hem met mijn ogen, en frunnik een beetje aan mijn neuspiercing. Misschien moet ik eens stoppen met nadenken.

Als ik beneden kom, is Tom ontbijt aan het maken en ligt Kim ondersteboven op de bank.
'Hey' zegt ze vrolijk.
'Hoi' zeg ik terug, en ik ga naast haar zitten.
'Lekker geslapen? Sorry als het luchtbed niet lekker lag, ik heb hem een keertje kapotgemaakt, waardoor hij langzaam leegloopt als je er een hele nacht op ligt' zegt ze.
'Hij was wel wat platter toen ik wakker werd, maar verder lag het prima, dank je'.
'Mooooooi zo. En was het gezellig?'
Ze kijkt me ondersteboven aan met een soort sprankeling in haar ogen.
'Met Tom? Oh, ja hoor. We hebben nog wat gepraat over van alles en nog wat' zeg ik, en mijn hoofd wordt een beetje warmer. Ze kijkt me weer aan met dezelfde interesse als eerst, maar dan glimlacht ze weer en laat ze haar hoofd weer naar beneden hangen.
'Mooi zo. En wanneer ga je weer naar huis? Niet dat ik dat heel graag wil of zo, maar...'
Ik lach en denk even na.
'Mijn moeder komt morgen thuis, dus ik blijf nog een nachtje'.
'Yay! Gezellig!' zegt ze vrolijk, en ze draait zich weer om, zodat ze weer normaal zit. Haar hoofd is helemaal rood.
'Ja, het is erg leuk hier' zeg ik dan vrolijk. Ze glimlacht breed, en staat dan op.
'Tommyyyyy, is het ontbijt bijna klaar?'
Ik grinnik. Ze kijkt me even vragend aan.
'Tommy' grinnik ik zacht, en ze schiet in de lach.
'Drielingrechten, woehoe!' roept ze vrolijk.

We zijn uit school. Tom maakt kippensoep als lunch, en Kim en ik praten over de toets die we morgen hebben. Na een tijdje gaat de bel. Voor de deur staat Darwin.
'Hey! Ik dacht, we komen even langs. Skyler komt nog, maar volgens mij is die... Oh, ze is gevallen'.
Hij gniffelt zacht.
'Darwin! Sadist! Ik ga haar helpen'.
Kim glipt langs Darwin naar buiten, en Darwin stapt naar binnen.
'Heuyy, Darwin. Wil je kippensoep?' roept Tom vanuit de kamer.
'Ik ben vegetarisch idioot!'
'Ohja' grinnikt Tom.
'Vanaf wanneer ben je vegetarisch dan?' vraag ik.
'Drie jaar lang' zucht Darwin. Ik grinnik.
'En nog steeds weet hij het niet?'
'Volgens mij pest hij me nu gewoon'.
Hij ploft naast me neer en zucht.
'Dus, hoe heb je geslapen?'
'Eh, wel oké'.
'Hmja, Kim heeft het luchtbed gesloopt, ik heb hier ook een keer geslapen. Verder nog iets gehoord van je vader?'
'Neh, mijn zus heeft een preek gestuurd en me geblokt'.
'Hm, sucks' zegt hij, en hij kijkt me met een sympathieke glimlach aan.
'Jup. Maar ik kan er mee leven. Ze is altijd wel mijn vaders favoriet geweest'.
'Sky is ook mijn vaders favoriet, maar dat valt denk ik niet echt te vergelijken...'
Ik lach en schudt mijn hoofd.
'Wel goede opvrolijkpoging though'.
'Thanks. Was er erg trots op'.

Het is vreemd hoe ik deze mensen maar drie weken ken, maar me ontzettend op mijn gemak bij ze voel. Kim zit op dit moment over me heen gebogen duizend vragen over een neuspiercing te stellen, en ik voel me geen greintje ongemakkelijk.
'Deed het pijn?' vraagt ze nieuwsgierig.
'Waarschijnlijk is het net als bij oorbellen, behalve dat het iets langer pijn blijft doen'.
'Ooeehh. Hey, Sky, denk je dat het mij leuk zou staan?'
Skyler kijkt verbaasd op. Ze ligt op haar rug dwars over Darwin heen, die op zijn buik op Toms bed ligt. Tom ligt zelf op de grond, en ik zit tegen de muur op mijn matrasje met Kim die voor me grondig mijn neus bekijkt, maar zich nu naar Skyler draait.
'Neh, niet doen joh. Je ziet er al geweldig uit'.
'Hm, thanks' zegt ze, en ze draait zich weer naar mij.
'Was je niet veel te jong?' vraagt ze vervolgens.
'Het mocht van mijn moeder, en van de tattooshop als een ouder ermee instemde'.
'Woowww...'
'Oké Kim, genoeg gestaar. Hij is geen dierentuindier' zegt Darwin dan.
'Okeeeeee, is goed'.
Ze gaat weer normaal zitten, en we praten verder over allerlei dingen die ik later weer vergeet.

~ 25-02-2018 ~

Fun fact: ik publiceer dit terwijl ik kippensoep eet.

Dark GreenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu