Skyler:
'Vier kaartjes' zeg ik, en ik geef het meisje een twintigje. Ze stopt hem in een kistje en geeft me de vier kaartjes.
'Dank je wel' zeg ik met een glimlach, en ik draai me om. Tom en Kim zijn een beetje aan het ruziën, en Darwin zit op zijn telefoon.
'Oi! Kaartjes!' roep ik, en meteen kijken ze op. Ze pakken allemaal hun portomonnee en ik deel de kaartjes uit.
'Thanks Sky, ik betaal je terug' zegt Kim vrolijk.
'Neh, hoeft niet. Hierbij betaal ik je terug voor die ene keer dat we naar de Mac gingen'.
'Oh, oki!'
Ik draai me naar Tom en Darwin.
'Van jullie wil ik wel terugbetaling' zeg ik, en ze zuchten en geven me een vijfje.'Oh nee. Sky, verstop me' zegt Kim opeens. Ze duwt me voor haar neus, en ik zie al snel waarom. Er komt een jongen langs, met rood haar en donkergroene ogen. Hij ziet mij, en loopt meteen op me af.
'Kim, ik zie je wel' zegt hij geïrriteerd.
'Kimberly' bijt Kim terug, en ze stapt achter mij vandaan.
'Luister, ik weet dat ons verleden ingewikkeld is, maar...'
'Ingewikkeld? Jij ging vreemd!'
Ik voel me een beetje ongemakkelijk.
'Kim...'
'Het is Kimberly Max. Kim is alleen voor vrienden'.
Hij kijkt wanhopig naar mij voor hulp, maar ik kijk expressieloos terug. Hij is vreemdgegaan, dus hij verdient haar niet. Hij is Kim niet waard.
'Ik wilde vragen of je me nog een kans wil geven. Ga naar het Valentijnsfeest met mij, en dan...'
'Ik ga al met Sky'.
Hij klapt zijn mond dicht en kijkt me vuil aan. Ik glimlach liefjes terug.
'Ja, maar dat is alleen maar vriendschappelijk. Ik bedoel...'
'Wie zegt dat?'
Ik kijk haar verbaasd aan, maar ze kijkt smekend terug, dus ik besluit mee te spelen en haar hand vast te houden. Max kijkt ons walgend aan, en ik voel mijn wangen een beetje rood worden.
'Ik had beter van je verwacht Kimberly. Ik kan niet geloven dat jij zo'n...'
Hij zwaait een beetje met zijn hand in de richting van onze handen.
'Zo'n persoon zou zijn'.
'Bedoel je lesbisch?' vraagt ze droog. Hij wordt een tintje roder.
'Mijn broer is homoseksueel trouwens, ik dacht dat je dat wel wist'.
Hij kijkt woedend naar mij, en ik lach terug.
'Duidelijk heb ik niks meer met jou te maken, ik ga weg' sist hij, en hij draait zich om en stormt weg.Kim zucht opgelucht en ik laat haar hand weer los.
'Ik weet niet wat ik ooit in hem zag. Klootzak'.
Ik haal mijn schouders op.
'Ik heb hem nooit gemogen' zeg ik, en ze grinnikt.
'Ik dus wel. Volgens mij vond ik zijn rode haar gewoon leuk' zegt ze dan, en dan gaat de bel. Ze loopt naar het Engelslokaal, en ik haal onbewust mijn hand door mijn haar, dat net zo rood is als dat van Max.To amplify:
Versterken.
To realise:
Realiseren.Eeeeeennnn klaar.
Ik kijk even rond, en zie dat Darwin compleet is vastgelopen. Had hij ook moeten leren. Ik heb zelf ook niet geleerd, maar ik ben van nature al goed in Engels. Het omgekeerde is zo bij wiskunde.
Tom zit enthousiast alles in te vullen, en Kim schrijft af en toe iets op bij een paar woorden. Ik wou dat ik haar kon helpen, maar dat is te gevaarlijk. Dan worden we sowieso gesnapt, en dan krijgen we allebei een één. Dus ik wacht geduldig tot het uur voorbij is. Als Tom ook klaar is, beginnen we briefjes naar elkaar te gooien, zonder dat de leraar het merkt. Uiteindelijk krijg ik er eentje met:
Ey Sky, gekke vraag misschien, maar kan je alsjeblieft aan Kim vragen of ze stopt met praten over Duncan? Het is namelijk echt niet wat ze denkt dat het is, en ze blijft maar doordrammen.
Ik vouw hem weer dicht en knik naar Tom, die opgelucht zucht en zijn duim opsteekt.'Hij vindt het dus echt heel irritant' zeg ik nog een keer, en Kim zucht.
'Maar ben jij niet ook nieuwsgierig dan?'
We zitten bij wiskunde, en ik zit weer naast Kim.
'Ja, duhh, maar hij zei dat het niet gaat over dat Duncan verliefd op hem is. Dus stop er nou maar gewoon over'.
Ze mompelt iets, en knikt dan kort. Ik por Tom in zijn rug en fluister: 'Ik heb het gevraagd, maar ik weet niet zeker of ze echt luistert...'
'Alsnog bedankt' zegt Tom terug. De les begint, en ik zucht geïrriteerd. Ik haat wiskunde.Tijdens de les stoot Kim me aan. Ik kijk haar vragend aan.
'Na school afspreken? Kunnen we kiezen wat we gaan dragen naar het feest'.
'Oh, ja, oké. Bij mij of bij jou?'
'Bij mij? Dan kunnen we misschien ook nog even wat gaan drinken onderweg'.
Ik denk even na, en knik dan.
'Ja, is goed. Naar de Mac?'
'Oki!'
We gaan verder met ons werk, en ik glimlach even kort in mezelf. Vanmiddag gaat vast wel leuk worden.~ 25-02-2018 ~
Ik heb iets gemaakt 😏😏😏
It's da squaaaadddd 💙❤
JE LEEST
Dark Green
Teen Fiction[Dit boek bevat LGBTQ+, als je daar tegen bent, lees dit dan alsjeblieft niet] Skyler Mason heeft een simpel leven. Samen met haar tweelingbroer Darwin gaat ze naar school, krijgt ze vrienden en leeft ze gewoon haar leven. Tot opeens een lid van ha...