Tom:
Ik zit op mijn kamer. Ik verveel me. Duncan is vandaag met zijn moeder iets aan het doen, en Darwin moet naar het ziekenhuis voor een update. Kim is met Sky naar de stad. Dus ik ben lonely.Misschien kan ik verder gaan met ons feest plannen. Het is natuurlijk wel zaterdag pas, maar wat kan ik anders doen? Dus ik loop naar beneden. Mijn vader zit op de bank een boek te lezen.
'Hoi pap! Zijn de dingen al geregeld voor dat strandhuis?' vraag ik. Hij kijkt op.
'Oh, hoi Tom. Nee, nog niet. Ik zal ze nu bellen'.
Hij pakt de telefoon en toetst een nummer in. Na wat gepraat legt hij hem weer neer.
'Geregeld. Een uur 's ochtends tot zes uur 's avonds'.
'Oki, mooi! Dank u wel'.En dan verveel ik me weer. Zucht. Ik loop maar weer eens naar boven. Ik ga op mijn bed zitten. Misschien is Duncan alweer thuis? Het is al wel zeven uur 's avonds.
U:
Hoi :)En nu wachten. En wachten. En wachten. En...
Bluup
Yay, een melding!Duncan:
Hjellow :)
Ik ben net thuis
Hoe is jouw leven?U:
Saai :(
Ik verveel me kapot
Entertain mij!Duncan:
ENTERTAINMENT
Tada
GeentertaintU:
Volgens mij is dat geen woord
Nah maakt niet uit
Hoe was het met je moeder?Duncan:
Leuk
Ik heb haar verteld dat ik verkering heb
Ze is erg blij voor me
En ze wil je een keer ontmoeten :)U:
Tjonge
Klinkt officieelDuncan:
Hahah nee hoor
Mijn moeder is chillU:
Ah, oki
Heb je recent nog van je vader gehoord?Duncan:
Neh
Gelukkig :)
Ik moet gaanU:
Oki, doei 💙Duncan:
Byee 💙En hij is weer weg. Nou, dat was leuk. Voor vijf minuten. Ik laat me weer op mijn bed vallen en kijk naar het plafond. Met een zucht denk ik terug aan de afgelopen dagen. Het is toch allemaal erg goed uitgekomen zeg. Ik heb nu een vriendje, Kim en Sky zijn eindelijk samen en Darwin... Nou ja, Darwin heeft Chloë. Chloe lijkt me wel aardig, maar volgens mij zijn ze niet verliefd of zoiets.
Na een tijdje hoor ik een deur open en dicht gaan, en daarna een luid:
'HALLOOOOOOO!' door de stem van mijn zus.
'HALLOOOOOOO!' roep ik terug, en ik ga bovenaan de trap staan.
'Hoe was het?'
'Oh, echt geweldig! Is mam al thuis?'
'Nee, nog niet. En we hebben nog niet gegeten'.Ik loop naar beneden, en ga op de bank zitten. Kim ploft tegenover mij neer en begint meteen een heel verhaal te vertellen over hoe geweldig deze geweldige dag wel niet was. Ik knik en gooi er af en toe een 'Hmmhmm' doorheen zodat het lijkt alsof ik luister, wat ik eigenlijk niet helemaal doe.
Terwijl ik luister naar een pratende Kim, drijven mijn gedachten weer eens af naar Duncan. Ik kan een kleine glimlach niet onderdrukken, maar Kim merkt het niet. Een van de voordelen dat zij nu ook zo enorm verliefd is. Ze denkt constant aan Sky, en ze praat ook constant over haar, en ze is ook constant bij haar. Kort samengevat, op dit moment is het haar hele leven. Ik snap het wel, het is allemaal nog nieuw, en ze is natuurlijk hartstikke blij dat het eindelijk een keer gebeurd is. En ook al is het soms een beetje irritant, ik ben ontzettend blij voor haar, en gun haar de hele wereld.
'En Tommy, hoe was jouw dag?'
Ik schrik op uit mijn gedachten. Ze kijkt me met een grijns aan.
'Uhm... Saai. Iedereen was de hele dag weg'.
'Ook Duncan?'
'Ja, ook Duncan'.
'Ahaaaa...'
Ik kijk haar geïrriteerd aan.
'Ik dacht net even dat je klaar was met zeuren daarover' zucht ik. Ze glimlacht ondeugend terug.
'Je weet toch dat ik daar nooit van mijn leven over zal stoppen lieve Tommy?'
'Ook niet als het uit gaat?'
'Het gaat niet uit' zegt ze kortaf.
Ik grinnik. 'Nee, inderdaad, hopelijk niet' zeg ik terwijl ik mijn hoofd schud.'Sowieso niet. Heb je trouwens al aan pap of mam gevraagd of dat strandhuis al geregeld is?' vraagt ze dan nieuwsgierig.
'Jup, het is geregeld, en we kunnen deze zaterdag vanaf een uur 's middags tot zes uur 's avonds doen wat we willen in het strandhuis' zeg ik vrolijk.
'Oh, geweldig! Ik heb er echt zo enorm veel zin in!' roept Kim blij, en ze doet een klein dansje. Ik grinnik zacht en sta op.'We eten laat vandaag' merk ik op.
'Ja, mam zou al thuis moeten zijn. Misschien is er file'.
Na een tijdje begint mijn vader toch maar met eten klaarmaken, en uiteindelijk komt mijn moeder ook weer thuis. 'S avonds praten we nog verder over ons feest in het strandhuis.'Het is omdat onze echte Valentijnsdag werd verpest door Max. Dus nu vieren we onze eigen! Het is vooral voor Tom en Duncan, maar de rest mag ook komen'.
Met opgetrokken wenkbrauw kijk ik haar aan, en ze seint met haar ogen richting onze ouders en schudt dan haast onmerkbaar haar hoofd. Ik knik net zo onmerkbaar terug, maar ze ziet het wel, en dan zucht ze.
'Eigenlijk...' begint ze zacht. Mijn ouders kijken haar vragend aan.
'Uhm... Ik ben ehm... Ik ben biseksueel'.Het is een paar seconden doodstil, en dan zegt mijn moeder: 'Aha, en heb je ook al een grote liefde?'
Kim knikt vrolijk.
'Ik weet alleen niet of zij het al heeft verteld, dus ik weet niet...'
'Het is Sky, of niet soms?' onderbreekt mijn vader haar. Ze wordt vuurrood, en knikt.
'Maar ik weet dus nog niet of Sky het aan haar ouders heeft verteld, dus het zou fijn zijn als jullie er niet over praten'.Onze ouders knikken, en we gaan verder met ons eten. Ik heb waarschijnlijk echt de coolste ouders van onze straat.
~ 03-04-2018 ~
Muuhhhh ik moet weer naar huis :(
JE LEEST
Dark Green
Teen Fiction[Dit boek bevat LGBTQ+, als je daar tegen bent, lees dit dan alsjeblieft niet] Skyler Mason heeft een simpel leven. Samen met haar tweelingbroer Darwin gaat ze naar school, krijgt ze vrienden en leeft ze gewoon haar leven. Tot opeens een lid van ha...