Skyler:
Ik loop over het schoolplein. Darwin mag nog thuisblijven deze week, maar ik moet gewoon naar school. Dus nu zit ik naast Kim op een bankje. We praten een beetje over van alles en nog wat, en in de verte zie ik Tom en Duncan samen praten en lachen. Ik staar ze even aan, en zie dat Duncan zijn arm om Tom heen legt en hem een kusje op zijn wang geeft, voordat hij opkijkt en ziet dat ik ze aankijk. Tom kijkt ook op, en in die ene seconde van oogcontact gaat er een heel gesprek tussen ons voort, vooral "laat Kim dit alsjeblieft niet zien ooit vertellen we het wel maar op dit moment lijkt het me niet handig om haar te laten ontploffen". Ik glimlach breed naar ze, en dan pak ik Kims arm vast.'Kom, we gaan... Ergens anders heen' zeg ik.
'Oh... Oki' zegt ze zacht, en ze loopt mee. Ik kijk nog een keer om naar Tom en Duncan, en ik geef ze een knipoog. Dan draai ik me weer terug naar Kim, en ik merk dat ik nog steeds haar arm vasthoud. Zij merkt het ook, want ze kijkt er naar met grote ogen en ze heeft een lichte blos op haar wangen. Ik laat los, en ze lijkt uit haar gehypnotiseerde staat te komen.'Is er iets Kim?' vraag ik zacht, en ze schudt haar hoofd. Maar ze doet vreemd, vreemder dan anders. Dus er moet wel iets zijn.
'Okeee... Maar als er iets is kan je het altijd zeggen, dat weet je wel' zeg ik nog voor de zekerheid. Ze knikt en glimlacht zwak.
'I know' mompelt ze, en ze kijkt me aan.Ik kijk terug, en er is even een vreemd staarmoment tussen ons. Dan kucht ze, en ze draait zich om en loopt weg.
'Wacht, Kim!'
Ik ren achter haar aan, diep verward en een beetje misselijk. Waarom zou ik niet weten, maar er zit een vreemde knoop in mijn maag.Aan het einde van de dag zitten we weer eens met zijn allen op Darwins kamer. Kim zit naast hem en vraagt hem duizend vragen over Chloë.
'En is ze aardig?'
'Ehm... Ja hoor, we zijn goede vrienden'.
'Vrienden?'
'Vrienden'.
'En heeft ze verder een vriend, of een vriendin?'
'Nee, volgens mij niet... Waarom, geïnteresseerd?'
Hij kijkt haar met een plagerige grijns aan, en ze wordt knalrood.'Nee... Nee, echt niet, ik uhm...'
Ze kijkt even om, naar mij, houdt een seconde oogcontact en draait zich terug naar Darwin.
'Ik vroeg het me gewoon af, voor het geval jij je nog erg alleen voelde...'
'Kim' zeg ik zacht. Ze kijkt me vragend aan.
'Ik heb het al geprobeerd. Volgens mij is dit echt een speciaal geval waarbij het echt alleen vriendschap is' zeg ik. Ze zucht en glimlacht.
'Oki, ik stop al'.Ik kijk opzij, naar Tom en Duncan. Ze zitten naast elkaar, en kijken elkaar af en toe even aan.
'Ik vraag me af of er verder nog iets interessants gebeurd is' zeg ik dan, en ik kijk Tom uitdagend aan. Die weet meteen wat ik bedoel, want zijn wangen worden rood.
'Neh, niet echt' zegt Duncan. Hij werpt me een dodelijke blik toe, die ik beantwoord met een brede grijns.
'Aha, tja. Soms denk je dat je dingen ziet, en dan blijkt dat toch niet zo te zijn' zeg ik, en ik haal mijn schouders op.
'Wat bedoel je?' vraagt Kim argwanend.
'Oh, blijkbaar is het gewoon niks' zeg ik. Darwin kijkt me verward aan, en ik knik met mijn hoofd in de richting van Tom en Duncan, zonder dat Kim het ziet. Zijn ogen worden groter, en ik knik om te bevestigen wat hij nu waarschijnlijk denkt. Hij kijkt naar Tom, die verward terugkijkt.Kim heeft de hele tijd niks door, want die is naar haar schoot aan het staren. Ik kijk haar even aan, en constanteer dat er wel degelijk iets aan de hand is. Meestal zou ik er niet echt veel om geven, maar in dit geval wel. Misschien moet ik na deze middag vragen of er iets is. Ze kijkt op, en kijkt me aan. Meteen kijk ik weer weg, hopend dat ze niet denkt dat ik haar aanstaarde. Of eigenlijk, dat ze niet doorhad dat ik haar aanstaarde.
'Ik heb zin in wat drinken' kondigt Darwin dan aan.
'Ik haal het wel' roep ik meteen. 'En Duncan gaat met me mee'.
Hij kijkt me geïrriteerd aan, maar ik sta bij mijn besluit. Nadat iedereen heeft opgenoemd wat ze willen, sleur ik hem mee de gang op. Als we beneden zijn, kijk ik hem verontwaardigd aan.'Luister, ik wilde het vertellen, maar...'
'Maar ik wist niet hoe de persoon de me constant hielp om dit te laten kunnen gebeuren zou reageren? Kom op Duncan, je weet toch dat ik heel erg blij zou zijn?'
Hij haalt zijn schouders op.
'Ik wist niet hoe Tom het zou vinden...'
'Oh, je bedoelt mijn beste vriend waar ik al langer contact mee heb dan jij' zeg ik droog. 'Ik snap dat je niet wil dat Kim of Darwin het meteen te weten komt, maar ik heb je constant geholpen en met je gepraat, ik verwachtte wel dat je iets zou zeggen'.'Oké, oké, het spijt me. Maar als jij en Kim nou bijvoorbeeld...'
'Ik ben er best wel zeker van dat ze op jongens valt' zeg ik zacht. En meteen is mijn humeur geswitcht.
'Betekent niet meteen dat ze niet op meisjes valt toch?'
Ik kijk hem verbaasd aan.
'Ze zou biseksueel kunnen zijn. Ze is immers wel de drielingzus van Tom'.
Ik denk even na. 'Misschien... Maar ik wil nergens vanuit gaan. Maar stel je voor dat het toch zo blijkt te zijn dat ze mij ook leuk vindt, dan beloof ik het dat ik het aan jou ga vertellen'.
Hij glimlacht. 'Mooi zo. En nu moeten we drinken inschenken'.Als we weer boven komen, kijkt iedereen meteen Duncan aan. Darwin kijkt vrolijk, Tom kijkt schuldig en Kim kijkt alsof ze op het punt staat te ontploffen.
'Tom...' begint Duncan.
'Sorry, ze zetten me onder druk' zegt Tom zacht. Ik glimlach tevreden.
'Dus hij heeft het verteld?' vraagt Duncan. Kim knikt wild.
'Dit is zo GEWELDIG! TOMMY IS VERLIEFD' jubelt ze. Tom wordt knalrood en Duncan grinnikt alleen maar. Hij gaat naast Tom zitten en geeft hem een glas drinken, waarna hij een arm om hem heen slaat en hem tegen hem aan trekt. Tom wordt nog een tintje roder, maar glimlacht wel en gaat tegen Duncans schouder aan zitten.Kim stuitert enthousiast piepend op en neer, en kijkt me af en toe aan met een overenthousiaste blik, alsof ze me nog duizend keer probeert te vertellen dat Tom en Duncan nu echt bij elkaar zijn. Ik glimlach gewoon vaag terug. Ik ben al blij dat ze vrolijker is dan vanochtend.
~ 29-03-2018 ~
Sorryyy dat ik gisteren ben vergeten om te updaten :( Ik was erg hard bezig met YouTube en niks doen.
JE LEEST
Dark Green
Teen Fiction[Dit boek bevat LGBTQ+, als je daar tegen bent, lees dit dan alsjeblieft niet] Skyler Mason heeft een simpel leven. Samen met haar tweelingbroer Darwin gaat ze naar school, krijgt ze vrienden en leeft ze gewoon haar leven. Tot opeens een lid van ha...