Luku 11

823 53 4
                                    

Muodonmuutos tunnit menivät nopeasti ja eläinten muutos pikareiksi on mielestäni hauskaa. Harry ja Ron olivat kuitenkin erimieltä.

"fauna lasitus" sanoin ja rotta muuttui pikariksi. Hymyilin vähän. "oikein hieno, neiti Granger, kymmenen pistettä rohkelikkolle" McGarmiva sanoi ja yritin olla peittelemättä ylpeyttäni.

Seuraavat tunnit kuluivat yhtä nopeasti, kuin Ron syö hänen ruokansa.

-mul on seuraavaks yrttitietoa, entäs teillä?

-ennustusta ja Ronilla kans sitä, Harry sanoi hiljaa.

Nyökkäsin ja vilkutin kättäni pojille. Lähdin kävelemään kohti kasvihuoneita, jossa seuraava tunti olisi.

Pihalla mua vastaan tuli ihanin poika, jonka tiedän. Draco. Pojan platina blondit hiukset olivat siistillä keskijakauksella ja tuon harmaat silmät tuijottivat minua. Hymyilin pienesti. Draco ei liikahtanutkaan. Hän vain seisoi paikoillaan.

Otin muutaman askeleen lähemmäksi poikaa. Se oli virhe liike.

Pansy asteli Dracon viereen ja katseli minua halveksuen. "kuraverinen, älä tuijotta sun saastasil silmil mun poikaystävää"

poikaystävää?

Vilkaisin kysyvästi Draco, joka oli edelleen hiljaa. "t-totta se on, me-me-me seurustellaan" tuo sanoi epävarmana.

En voinut sille mitään, en vain voinut. Kyyneleitä rupesi vuotamaan silmistäni ja sydämeni särkyi. Eikä se koskaan korjaantuisi. Juoksin mahdollisiman kauas kaikesta. Halusin kadota maanpäältä.

Juoksin alas venevajaan, jossa tiesin ettei ollut ketään.

Istahdin likaiselle penkille ja rupesin itkemään. Painoin pääni polviini. Itkin silmäni pois päästä.

Ensimmäistä kertaa skippasin tunteja, joka tuntui niin pahalta, mutta en voinut sille mitään. Suljin silmäni ja yritin miettiä sitä hetkeä, kun minä ja Draco suudeltiin. Se oli täydellistä ja elämä tuntui täydelliseltä hänen kanssaan. En olisi arvannut, että tuo ikinä olisi alkanut Pansyn kanssa- niin paljon kun hän tyttöä vihaakin.

Olin valmis muuttamaan venevajaan, en halunnut enää ikinä, siis IKINÄ nähdä sitä kusipää petturia.

Vilkaisin rannekelloa, joka näytti puoli viittä. Puolen tunnin päästä, tunnit ovat ohi.

Askeleiden ääntä kuului vajan ulkopuolelta. Nousin varovasti seisomaan. Kaivoin sauvani kaapuni sisältä.

-k-kuka siellä, sanoin.

Ovi aukosta astui sisään vaalea hiuksinen lyhyt tyttö. Luna Lovekiva.

-hermione, ootko kunnossa, Luna kysyi.

Jostain syystä tuon rauhoittava ääni, sai minut lopettamaan nyyhkyttämisen.

-joo, oon mä, kuinka niin, kysyin ja toivoin, että tuo ei huomannut kyyneleitäni.

-oot itkenyt, sen näkee.

En jaksanut enää väittää vastaan. Kerroin kaiken, Rääkyvästä Röttelöstä tähän päivään asti. Luna oli ainoa jolle saatoin avautua, hän ei tuominnut tai halveksinut.

En tuntenut ketään muuta Korpinkynttä, mutta mielestäni olisi korkea aika tutustua heihin.

"Luna, voidaanko me lähteä täältä, on jo aika kylmä" kysyin hetken päästä.

"joo mennään vaan ja muista voit aina puhua mulle, oon aina sun tukenas Hermione" tyttö sanoi hymy huulillaan.

En saanut sanaa suustani, joten halasin vaan häntä ja hymyilin. Draco ei ollut enää ajatuksissani. Toivon myös ettei koskaan tulisi uudestaan ajatuksiini.

Nousimme mäkeä pitkin takaisin Tylypahkaan. Samalla mietin, mitä sanoisin tekosyyksi, että en ollut tunneilla.

"neiti Granger, tietoni mukaan et ollut tänään kahdella viimeisellä tunnilla, onko tämä totta" Dumbledore kysyi huolestuneesti. "kyllä on" sanoin hiljaa. "olen hieman pettynyt, olet parhain oppilaamme kautta aikojen.. mistäs nyt kiikastaa" Dumbledore sanoi.

"uhm tota, se on, no henkilökohtasta" totesin. "ahaa, no ei kai sinua haittaa, jos katson mieleesi. Muista haluan vain tietää mikä sinua vaivaa" Dumbledore sanoi oudolla äänensävyllä. Nyökkäsin pienesti ja katselin jalkojani.

"Noniin, nyt sitten ymmärrän, Draco Malfoy vai?"

"j-joo" sopersin. "Et ole varmaan iloinen, kun joudut kuulemaan tämän, mutta saat viikon jälki-istuntoa, Dumbledore selitti.

eihän se oo pahaa, pelkkää jälki-istuntoa

-viikon jälki-istuntoa, Draco Malfoyn kanssa"

Kun Dumbledore sai sanottua lauseensa loppuun, pääni suoraan sanottuna räjähti. "viikko jälki-istuntoa Dracon kanssa, miksi?" Kysyin melkein huutaen. "hän hyökkäsi oppilaan kimppuun ja kyseinen oppilas loukkaantui" kuului selitys.

Nyökkäsin ja olin lähtemässä pois päin. "Ja neiti Granger, jälki-istunto alkaa joka päivä 17.30" kuului vielä Dumbledoren ääni perääni.

Astuin ulos, oli alkanut jo hämärtyä. Harry ja Ron olivat varmasti ihmeissään, kun olin ollut poissa niin kauan.

Eteis-hallissa ei ollut ketään. Olin liian väsynyt kävelemään portaat ylös, mutta vaihto ehtoja ei ole.

Taulut puhuivat keskenään, kun tallustelin pitkin portaikkoa.

"satuvalot" huokaisin lihavalle leidille. "nepä ne" tuo hihkaisi pirteänä.

"Hermione, missä olet ollut" Harry huudahti niin, että kaikki oleskelu huoneessa olevat kääntyivät katsomaan minua. "pitkä juttu, mut mua väsyttää, meen nukkumaan" sanoin nopeasti ja yritin päästä pälkähästä. "hermione, odota" Harry huusi ja lähti perääni kohti makuusaleja.

Yhtäkkiä Harry otti minua kädestä kiinni ja vetäsi mut poikien makuusaliin.

"noniin, täällä ei oo muita, missä oot ollu ja haluun rehellisen vastauksen kiitos" Harry intti.

"voin kertoa sulle yhellä ehdolla, lupaa että oot silti mun kaveri" sanoin tiukasti. Harry naurahti hieman, mutta lopetti kun näki ilmeeni. Poika nyökkäsi.

"sillon lomalla, menin Dracon kanssa Tylyahoon ja no me suudeltiin siellä ja ollaan me suudeltu useammankin kerran...." aloin selittämään.

Harry ei yrittänyt keskeyttää minua ollenkaan. Lopuksi hän vain tuijotti minua oudosti. "ja-ja toi on sit totuus, vai" Harry varmisti. Nyökkäsin varovaisesti.

"entäs se ku me pussattiin" Harry sanoi yhtäkkiä hiljaisuuden jälkeen. Tunsin punastuvani päästä varpaisiin.

"Ha-harry" ehtisin aloittaa, ennen kuin se tapahtui uudestaan. Toisaalta, se ei ollut Draco tai kukaan muu. Vaan Harry.

Suutelimme Harryn kanssa uudestaan.

[words 860]

kiitos kun luit ja muista voutata😉 mitäs luulette, syntyykö Hermyn ja Harryn väliin mitään vai saako Hermy ja Draco sovittua välinsä? Muutes haluun nyt kertoo, et täs tarinas Ginny ja Neville niinku tykkää toisistaan, et ei Harry ja Ginny niinku yleensä;) sit kans Harrylla on tunteita Hermione kohtaan yms. Eli täs on vähä harmione x dramione fiiliksii🙂

I can't make you love me /// Dramione fan fictionWhere stories live. Discover now