Luku 13

790 48 2
                                    

"hmm, itseasiassa mulla on pari tanssiaisiin" sanoin vaikka se ei ollut totta.

"enpäs usko, ei kukaan pyytäis sua" Draco väitti. Nostin hieman kulmakarvojani ja tuijotin häntä oudosti.

"mä meen Harryn kaa" vastasin. En ollut menossa Harryn kanssa, enkä halunnutkaan mennä hänen kanssaan.

"ei varmaa itselläskää oo paria" totesin. En halunnut puhua Draco ilkeästi, mutta jos ottaa huomioon kaikki ilkeät asiat mitä hän on sanonut minulle, tämä on pientä.

"ei oo vielä, mut aijoin kysyä yhtä tyttöä, se on tosi spesiaali ja kaunis" Draco kehuskelin ja tuon katse harhaili muualle.

Naurahdin pienesti. "ai niinku ketä, jotai Millicentii tai Pansya" sanoin. Samaan aikaan tunsin punastuvani ja kuinka sydämeni alkoi sykkiä.

entäs jos hän pyytää minua

"se spesiaali tyttö olet, sinä" tuo kuiskasi. "D-draco sä tiiät, et en voi tulla sunkaa tanssiaisiin" kuiskasin takaisin.

"mut miks Hermione, miks, oikeesti kerro mulle"

Purskahdin itkuun. Silloin pojan hellä käsi pyyhkäisi kyyneleet kasvoiltani ja hymyili. Hymyilin takaisin. "oot tosi kaunis" Draco sanoi.

Ovi avautui ja Matami Pomfrey astui sisään. "noh noh herra Malfoy, tyttö tarvitsee lepoa, menehän nyt" matami tiuskaisi.

Draco käveli pois ja jäin sängylleni makamaan. "olisi parempi, että jäät tänne yöksi, käykö se?" Kuului kysymys. Nyökkäsin vaivaantuneesti.

Elämä Tylypahkassa kulki hitaasti eteenpäin ja en tiennyt mitään elämästä sairaalasiipien ulkopuolella.

Hetken kuluttua valot sammuivat ja vaivuin syvään uneen.

"d-draco, mitä sä täällä teet" Poika käveli vierelleni katon reunalle. "en kestä tätä enää"

"mitä sä tarkoitat" kysyin huolestuneen sävyyn. Vilkaisin varovasti poikaa jota rakastin. Tuo tuijotteli yli reunan samalla kun tuuli puhalsi hänen hiuksiinsa. "ehkä meijän kannattais mennä takaisin sisälle" ehdotin. Poika pudisti päätään ja sanoi "mä jään tänne ja hermione muista, mä rakastan sua, tuun aina rakastamaan. Vaikka nyt teenkin tämän" Draco kapusi yli kaiteen ja vilkaisi minua ikään kuin viimeisen kerran. Purskahdin itkuun. Draco hyppäsi yli laidan kohti kivikkoa ja maata.

"eiiiiii Draco älä, älä hyppää" huusin. Tajusin heränneeni kamalasta painajaisesta. Olin hiestä märkä ja huokailin. "hermione, ootko kunnossa" pieni punatukkainen tyttö kysyi. "joo oon mä, näin vaan painajaista. Huokaisin syvään.

"m-mitä sä teet täällä, sairaala siivessä" kysyin nousten samalla istuma asentoon. "kuulin Harryltä ja Ronilta, että olet täällä" tyttö sanoi. "mut nythän on yö" sanoin kummasti.

"no nii onkin, hyvää yötä hermione" Ginny sanoi ja lähti pois.

"ei toki yhtään outoa" totesin itselleni ja painoin pääni tyynylle.

"neiti Granger, herätys, otahan lääkkeesi" Matami Pomfreyn kova ääni herätti minut aamulla. Hieroin silmiäni ja seuraavalla sekunilla, lusikka oli jo suussani.

"voit lähteä, muista sitten ilmoittaa jos olosi heikkonee" Pomfrey sanoi ja samalla petasi vuodettani. Nyökkäsin ja lähdin kävelemään kohti suurta salia aamupalalle.

Kello oli kahdeskan, joka tarkoittaisi että minulla on tunti aikaa ennen ensimmäisiä tunteja.

Salin kova puheensorina kantautui korviini jo muutaman metrin päästä.

Kävelin pöytien ohi yrittämättä katsoa luihuisten pöytään. Harry, Ginny ja Ron istuivat vierekkäin pöydän ääressä jokainen syömässä leipää. "hei" huudahdin, mutta nuo eivät kuulleet.

^ovat varmaan vihaisia minulle^ ajattelin samalla kun kaadoin teetä mukiini. Istuduin hieman kauemmas muista.

"Ginny hei, tuu tänne, mulla ois asiaa" huudahdin hänelle. Ginnyn pää kääntyi ja hän nousi pois pöydästä.

"ai hermione, en huomannutkaan sua" Ginny totesi vilkuilen samalla Harryyn ja Roniin. "miten niin et huomannut, vilkutin ja huusin teidän nimiä, mutta ette reakoineetkaan" sanoi hieman pettyneenä. "ai, no anteeks" Ginny sanoi oudosti. "mut hei meijän tai siis mun, Harryn ja Ronin täytyy lähteä huispaus harjoituksiin" Ginny lisäsi. "no voinko mä tulla kattoo, mul ei oo tunteja kun vasta tunnin päästä" ehdotin.

Ginny vain kohautti olkapäitään ja käveli pois poikien perässä. Nousin itsekin pois pöydästä ja pyyhkäisin silmäkulmaani. En halunnut itkeä tämän takia, mutta minut jätettiin täysin ulkopuolelle.

"hermione?" Käännyin katsomaan ja siinä hän seisoi Draco Malfoy tuijottaen minua. "mitä asiaa" sanoin yrittäen välttää katsekontaktia pojan kanssa. "Kuulin sun ja Ginnyn keskustelut, jos haluut voit tulla kattomaan meijän huispaus treenejä" tuo ehdotti pieni hymy huulillaan. "ne on rohkelikon treenien jälkeen" Draco lisäsi vielä. Nyökkäsin ja hymyilin pienesti.

"joo, mä tuun" Lupasin. "hei, mitä sulla on seuraavaks" kysyin hetken päästä. "öh, taikuuden historiaa, en tiedä miksi mä valitsin sen" Draco naurahti raapien päätään. "niinpä, mullakin on sitä, mut Binns on ihan oikei" totesin. "jos sanot niin"

"Hei, mun pitää mennä käymään Dumbledoren luona, nähään sit ensitunnilla" totesin, -toivottavasti.

"torakkaterttu" sanoin ja patsaan tilalle ilmestyi portaat. Kävelin portaat hitaasti ylös, odottaen että Dumbledore istuisi työhuoneessaan.

"Neiti Granger, mikäs tuo teidät tänne" Albus sanoi tyynellä äänellään. "niin, olisko mahdollista että voisin vaihtaa tuntieni paikkoja" kysyin varovasti. "ja mistä tälläinen into, neiti Granger"

Tiesin vastauksen, halusin enemmän yhteisiä tunteja Dracon kanssa. En kuitenkaan viitsinyt sanoa niin, joten jouduin keksimään jonkun tekosyyn.

"äh, tota, no siis, mä haluaisin opiskella enemmän ja luihusessa on yksi työpari jonka kanssa pystyn hyvin opiskelemaan" selitin. Dumbledore nosti kulmakarvojaan. "olen pahoillani neiti Granger, en pysty vaihtamaan tuntiesi paikkoja. Mutta jos oikeasti haluat enemmän tunteja luihusen kanssa, liity heidän kaksintaistelukerhoon, sinne ovat kaikki tervetulleita"

"harkitsen asiaa" sanoin hieman pettyneenä ja lähdin pois.

"ei, ei, ei, ei" mutisin itselleni samalla kun valitsin kirjastosta kirjaa. Nappasin hyllystä kasoittain kirjoja, jotka liittyivät taikuuden historiaan. Loppu kokeet olisivat pian täällä ja haluan päästä läpi hyvällä arvosanalla.

Ehtisin lukea noin 60 sivua ennenkuin tajusin, kuinka nopeasti aika oli kulunut. Otin mahdollisimman monta kirjaa käteeni ja sulloin ne Prillin pöydälle. Tuo kuittasi ne lainatuiksi ja lähdin nopeasti kulkemaan kohti rohkelikko tornia.

Viskasin kirjani sänkyni päälle ja lähdin kohti taikuuden historian luokkaa. Oveen nojaili Draco, joka piti kirjoja rintaansa vasten. "hei" huikkasin pojalle. "ai moi, missäs sä oot ollu, näytät aika räjähtäneeltä" Draco sanoi naurahtaen. Naurahdin itsekkin ja jatkoin "joo tiedän, tuli vähän kiire kun lähdin pois kirjastosta" Samaan aikaan suoristin kaapuani.

[words 922]

kiitos kun luit💙 voutatkaa ja kommentoikaa mp🌙

I can't make you love me /// Dramione fan fictionWhere stories live. Discover now