Taputin käsiäni yhteen ja hymyilin Dracolle. Tuo oli saanut siepin nappattua ja nyt piteli sitä kädessään. Ryntäsin katsomosta alas nopeasti, koska tajusin kuinka nopeasti aika oli kulunut. "mulla alkaa loitsutunti" huudahdin pojalle ja lähdin juoksu jalkaa kohti loitsujen luokkaa.
Harry ja Ron nojailivat seinää vasten hieman kauempana muista. Nuo juttelivat jostain ja vilkuilivat välillä minua kohti. Olin varma, että he haukkuivat minut pystyyn, koska olin kaveraanut Malfoyn kanssa.
Lipetit tuli ja avasi luokan oven. Yritin mennä ensimmäisten joukossa luokkaan, jotta saisin hyvän istumapaikan.
Kun lopulta, jokainen oli päässyt haluamaansa paikkaan tunti voitaisiin aloittaa. "kröhm" Lipetit yskäisi saadakseen oppilaiden huomion. "Tänään minun olisi pitänyt opettaa teille yksi lempi loitsuistani, mutta tiedättehän että tanssiaiset ovat kolmen viikon päästä, joten tänään jaetaan tanssiparit" Lipetit kertoi.
Luokassa alkoi puheen sorina ja kaikki juttelivat kenet haluaisivat parikseen. "Puuskupuhit ja Korpinkynnet tulevat minun ja Verson kanssa, Luihuiset ja Rohkelikot McGarmivan ja Kalkaroksen kanssa, jotka odottavat teitä luokan ulkopuolella, noniin menkääs nyt siitä" professori lisäsi ja hoputti meitä ulos luokasta. Kävelin vastahakoisena McGarmivan luo, vieressäni käveli Lavender Brown ja tuon kyljessä Parvati Patil. Kuulin huhun, että Parvati haluaisi Harryn parikseen ja Lavender Ronin. Naurahdin pienesti ääneen, koska kuvitelma päässäni Harrysta ja Ronista tanssimassa valssia oli naurettava. Nauruni kuitenkin lakkasi, kun näin Kalkaroksen tuimat kasvot.
"Kuten Lipetit teille kertoikin, tänä vuonna puuskupuhit saavat parit korpinkynnestä ja luihuset rohkelikosta" McGarmiva sanoi. Muiden kasvoille kapusi pettyvä ilme. "Professori, onko totta ettei paria voi saada omasta tuvasta" Lavender Brown kysyi huolestunena, pelkäen että joku saa parikseen Ronin. McGarmiva vain nyökkäsi ja jatkoi - "totta se on, tänä vuonna halusimme tehdä jotain joka poikkeaa perinteistä. Muutama oppilas pyöräytti silmiään.
"Tulkaa, jaamme parit suuressa - salissa" Kalkaros sanoi ja lähti johdattamaan oppilaita perässään. Aivan tuon kannoilla maleksi Draco Malfoy ja Vincent Crabbe.
"Rohkelikot tänne riviin, noniin alkakaa tulla" McGarmiva sanoi ja luihuiset tekivät samalla tavalla Kalkaroksen ohjeistuksella.
"Olemme suunnitelleet parit valmiiksi, joten kun kuulet nimesi kulje parisi kanssa tuohon pöytään istumaan" tuo vielä lisäsi osoittaen läheiseen pöytään.
"Jaahas katsotaan ensimmäinen pari on, Weasley ja Bulstrode, seuraava Parkinson ja Potter, Brown ja Gregory, Patil ja Vincent, Malfoy ja Granger" lista jatkui vielä pitkään, mutta kun kuulin nimeni sydämmeni pomppasi kurkkuun asti.
Vilkaisin Dracoa joka näytti niin turhautuneelta kuullessaan että joutuu tanssimaan minun kanssani. Sehän oli vain osa hänen egoaan eikö?
Kävelin pöytää kohti, poika hieman takanani. Istuduin ja yllätyin, kuinka Draco istui aivan viereeni. Punastuin hieman, sillä tunsin kuinka jalkamme koskettivat toisiaan pöydän alla. Halusin sanoa, jotain jotta rikkoisin hiljaisuuden mutta Draco ehti ensin. "noh, osaatkos tanssia valssia" tuo kysyi. "no oon mä joskus opetellut, mutta kauan aikaa sitte" sanoin ja se oli totta. Jästi koulussa, meillä oli disco ja siellä oli pakko tanssia. Jätin sen kuitenkin mainitsematta.
"en mäkään, oo mikään synnynnäinen tanssija" Draco totesi ja naurahdin. Nojasin kättäni vasten ja pidin toista kättä sylissäni. Yhtäkkiä Draco laittoi oman kätensä käteni päälle ja siirsi käsiämme pöydän alle, ettei kukaan näkisi. Hymyilin pienesti. Tunsin kuinka tuo silitteli sormellaan kättäni. Se sai kylmät väreet kulkemaan läpi kehoni, mutta nautin siitä silti.
Silloin tein jotain mitä ei saisi peruutettua, mutta onnekseni kukaan ei nähnyt. Painoin pääni Dracon olkapäätä vasten ja pidin sitä siinä hetken. Istuimme pöydän loppupäässä, joten emme jääneet siitä kiinni. Loppujen lopuksi en kuullut kokonaista lausettakaan McGarmivan puheesta. Keskityin vain Dracoon, joka ei minua kuitenkaan haitannut.
Olimme matkalla kohti rohkelikkotornia, kun joku tarttui minua olkapäästä ja vetäisi minut pois ihmis lauman keskeltä. Harry ja Ron. "mitä nyt ja kello on jo muutenkin aika paljon haluaisin mennä opiskelemaan" sanoin oudosti. "Me nähtiin sut ja Malfoy" Ron sanoi ällönä. Nostin kulmakarvojani ja sanoin "mitä sitten, me ollaan kavereita ja sitä paitsi mä oon nähny miten muhinoit sen Lavenderin kanssa." Ron ei tiennyt että tiesin heidän suhteestaan, joten se oli minun salainen aseeni tässä keskustelussa.
Ron punastui täysin ja lähti juoksu jalkaan kohti lihavaa leidiä. "Harry, et sanonut mitään meijän keskustelun aikana, mikä on" kysyin. "äh, ei mikään, sain vaan niin huonon tanssiparin etten ehkä kestä" tuo naurahti ja teki oksennus refleksiä. Naurahdin itsekkin. "Hei Harry" sanoin vielä ja Harry pysähtyi. "ne meijän, sä tiiät, suudelmat, merkkasko ne sulle jotain" kysyin äkkinäisesti. Harry pudisti päätään. "ei oikeastaan ja älä kerro tätä Ronille, mut mä oon Ginnyn kanssa yhdessä" Harry sanoi virne kasvoillaan. Naamalleni nousi väkisin hymy. Olin yrittänyt saada heitä yhteen jo koko lukuvuoden. "Ron varmaan tietää jo, mut oon ihastunu Draco Malfoyihin" sanoin katsoen suoraan Harrya.
Harry nyökkäsi - "joo niin tietääkin, me oikeastaan arvattiin se sun käytöksestä, koska ainaku Malfoy mainittiin muutuit ihan punaiseksi tai rupesit änkyttämään jotain"
"Tiedän" sanoin nauraen. Nousimme Harryn kanssa viimeisetkin portaat ylös ja sanoin lihavalle leidille tunnus sanan. "satuvalot".
Loppu illan pänttäsin taikuuden historian kokeseen ja kirjoitin muistiin panoja muistiin panoistani. Kello oli yksi, kun sain viimein kouluhommat lopetettua. Avasin hiukseni ponnarilta ja kömmin sänkyyni. Koukkujalka hyppäsi sänkyni jalkopäähän. "nox" sanoin vielä haukotellen ja taikasauvani valo sammui.
{words 806}
kiitos kun luit ja muista voutata! Hyvää pääsiäistä!💕🐥
YOU ARE READING
I can't make you love me /// Dramione fan fiction
Teen FictionDramione // Fanfiction // Luihuinen ja Rohkelikko, puhdasverinen ja jästisyntyinen, eihän heidän suhteestaan tulisi mitään? Hermione ja hänen ystävänsä viettävät viidettä vuotta Tylypahkassa. Tästä vuodesta tulee aivan erilainen mitä edellisimmistä...