🌟10

893 38 5
                                    

🌻🌻🌻

"Awak.. Ada nampak kaca mata saya tak?"

Aisyah terus mendekati Adham. Kaca mata berbingkai bulat seperti Harry Potter yang berwarna perak milik Adham dihulurkan.

"Ini ha.. Awak ni.. Dah siap, kan? Jom. Semua dah tunggu kat bawah dah."

Tangan kiri Adham digenggam erat oleh Aisyah lalu ditariknya suaminya itu keluar dari bilik milik mereka berdua.

"Siap pun. Lama sangat kat atas tu kenapa?"

Mendengarkan soalan dari Puan Husnina, umi kepada Aisyah, Aisyah terus memandang ke arah Adham yang lebih tinggi darinya.

"Abang Adham sibuk cari kaca mata dia. Dia letak kat atas tilam, tapi dia cari kat atas meja-meja, dalam bilik mandi."

Adham tersengih menayangkan barisan giginya yang putih.

"Dah. Jom gerak. Nanti lambat pula."

Beberapa buah kereta berjenama digunakan untuk menuju ke Hotel Dylan, di mana majlis persandingan Adham dan Aisyah berlangsung. Sepanjang perjalanan, keadaan di dalam kereta yang dinaiki oleh Adham dan Aisyah hanya senyap. Tiada topik yang hendak dibualkan gamaknya.

🌻🌻🌻

Ketibaan dua merpati sejoli itu menjadi tumpuan sepenuhnya. Dengan Adham yang kelihatan segak memakai tuxedo merah bercorak dipadankan dengan seluar slack hitam, manakala Aisyah pula kelihatan begitu anggun, menawan dengan baju wedding dress yang kembang pada bahagian bawahnya, dipadankan lagi dengan tudung shawl labuh berwarn merah berhiaskan manik-manik berwarna putih padanya dan begitu juga dengan purdah yang sentiasa tersarung kemas pada wajahnya. Warnanya pula semestinya sepadan dengan Adham.

Dengan lengan kanan Aisyah yang diselitlan pada celahan lengan Adham, mereka berdua berjalan mendekati pelamin yang dihias mewah dengan bertemakan ala-ala Princess and her Prince Charming.

"Hati-hati."

Pinggang Aisyah dirangkul dengan tangan kirinya. Perbuatan Adham itu membuatkan Aisyah berasa malu.

"Dengan Saya pun nak malu ke? Gigit kang pipi tu." Aisyah menjeling tajam wajah Adham sambil senyuman manis diberikan.

"Apa? Nak ke?"

Laju Aisyah menggeleng kepalanya. Mata mereka berdua kini fokus pada tetamu yang hadir. Ramainya.. Kata mummy jumlah semuanya macam.. 2000? Ramainya.

Acara yang seterusnya berjalan dengan lancar, seperti yang diharapkan.

🌻🌻🌻

(Aisyah POV)

Sudah 10 minit Adham tinggalkan aku. Entah ke manalah dia pergi ni..

"Aisyah.. Kenapa ni? Risau semacam je mummy tengok."

Aku tersenyum nipis ke arah mummy. Kepalaku aku geleng.

"Tak ada apalah.. Emm.. Mummy. Abang Adham.. mana?"

Mummy tersenyum mengusik ke arahku.

"Cari Ad rupanya.. Entahlah. Mummy pun tak tahulah, Aisyah.. Dari tadi tak nampak langsung dia."

"Oh. Okeylah.."

[C]Mrs. FaiqWhere stories live. Discover now