🌻🌻🌻
"Hubby.. Jaga diri.. Honey sayangkan Hubby tau. Sayang sangat! Baaaaaaanyak!"
"Hubby jangan sedih-sedih tau! Jangan cengeng sangat! Macam budak-budak! Heheheh!"
"Honey pergi dulu.. Hubby jaga diri baik-baik. Honey sayangkan Hubby. Bye. I love you."
"Honey!"
Terjaga sahaja Adham dari tidurnya, dia terus bangun dari baringannya. Aisyah yang sedang lena di atas katil didekatinya. Tangannya menggigil secara tiba-tiba saat menyentuh pergelangan tangan Aisyah untuk memeriksa nadinya.
"Tolong, sayang.. Jangan tinggalkan saya.." kedua-dua matanya dipejam rapat. Peluh mula membasahi wajahnya. Tangannya semakin menggigil hebat.
"Hubby buat apa ni?" bersuara sahaja Aisyah, serta-merta tangannya berhenti menggigil. Matanya dibuka seluasnya. Terpampang wajah Aisyah yang kelihatan hairan serta penuh tanda tanya.
"Hubby okay tak ni?" tanpa menjawab soalan Aisyah, dia terus memeluk tubuh Aisyah erat. Pipi Aisyah diciumnya berkali-kali.
"Alhamdulillah.. Terima kasih, Ya ALLAH.." semakin hairan Aisyah dengan perangai Adham. Pelukan itu dibalasnya. Pipi Adham diciumnya juga, cuba untuk menenangkan suaminya itu.
"Kenapa ni? Tell me.."
"Hah.. Hubby takut.. Hubby mimpi honey tinggalkan hubby.. Hubby takut."
Pipi Adham diusap lembut oleh Aisyah.
"I'm here.. With you.. Don't scare. I'm fine.." Adham hanya mengangguk. Pipi Aisyah diciumnya berkali-kali. Kehilangan sesuatu yang kita sayangi dapat menjadikan kita gila. Out of our mind. Sangat-sangat.
"Honey tak bosan ke?" Adham menyoal setelah dia duduk di atas sebuah kerusi. Segala jenis hos yang ada dekatnya dikemaskan lagi.
"Bosan jugalah.. Tapi ada hubby terus honey tak bosan. Hehe." kepala Aisyah diusapnya lembut. Kasihan dia melihat isterinya itu. Apabila melihatkan keadaan isterinya yang sekarang ini, mudah sahaja air matanya mengalir.
"I love you, no matter what happen." Aisyah menganggukkan kepalanya.
"I know it. I love you too." setitis air mata Aisyah mengalir keluar. Sakit di kepalanya tiba-tiba sahaja menyerang.
"Sa-sakit.. Awak.."
Melihatkan Aisyah yang kesakitan itu, terus Adham berlari keluar dari wad itu dan mendapatkan abang iparnya.
"Zam! Aisyah!"
Mendengarkan nama Aisyah disebut, Azam terus berlari menuju ke wad adiknya. Adham yang baru sahaja mahu masuk ke dalam sudah ditahan oleh seorang jururawat. Dia hanya menurut. Dari luar, dia hanya melihat Azam yang sedang merawat Aisyah dan jelas kelihatan air matanya juga tidak berhenti mengalir.
"Adik! Adik bertahan ya, sayang.. Demi Ad. Demi abang, umi, walid dan semua orang ya, sayang? Kesian abang tengok Ad kat luar tu, sayang. Tolong, adik.."
Aku terduduk mendengarkan setiap perkataan yang dikatakan oleh Azam. Aku redha Ya ALLAH. Aku redha.. Aku redha..
Air mataku semakin banyak yang mengalir. Sakit namun aku harus terima.
"Ad.."
Wajah walid dan daddy menyapa pandanganku. Segera aku memeluk dua orang lelaki itu. Air mataku semakin galak mengalir.
"Walid.. Daddy.. Hiks! I can't."
"Hey.. My boy.. Don't cry.."
Suara Madam menyapa halwa telinganya. Terus dipeluknya neneknya itu erat. Belakangnya ditepuk berkali-kali.
YOU ARE READING
[C]Mrs. Faiq
Fanfic(awal-awal saya nak beritahu ni .. buku ni was written by me years ago macam tu.. penulisan dia sangatlah.... childish i guess and typo everywhere since I'm not be able to edit this book lagi .. nnt kalau i dah selesai ngan my 2 books tu, saya urus...