🌻🌻🌻
"Allah! Aisyah!"
Adham terus mendekati Aisyah. Risau dia melihat akan keadaan Aisyah yang sedang muntah darah. Terlalu bangak cecair merah pekat keluar dari mulutnya.
"Hanz!!! Panggil doktor! Now!"
Lantang suara Adham memberi arahan.
"Hubby.. It's hurt."
Kedua-dua mata Aisyah terpejam kerana sakit yang dia rasa.
"Tunggu. Sekejap lagi doktor datang. Sabar ya.."
"I-ibu."
Adham mengalihkan pandangannya kepada Aif yang sedang menangis.
"Hei.. Aif kesayangan babah. Jangan nangis, my boy. Jangan takut. Jangan nangis ya, sayang."pujuknya. Aif terus mengelap wajahnya yang basah dek kerana air matanya yang mengalir.
"Okay.. Aif tak nangis. Ibu.. Ibu kenapa?" perlahan sahaja suara Aif menyoal.
Aisyah membuka matanya dan memandang wajah Aif.
"Ibu tak apa-apa, Aif. Aif jangan risau." balas Aisyah. Lebih banyak darah mengalir keluar dari mulutnya.
"Your nose.." darah ya g mengalir keluar dari hidung Aisyah segera Adham lap dengan menggunakan lengan baju tshirt berlengan panjang ya.
"Ha.. I can't."
Adham membongkokkan badannya. Kedua-dua tangannya menggenggam erat lututnya digunakan sebagai penahan.
"Doktor.. Where is doctor!?" suara Adham secara tiba-tiba meninggi.
Tidak lama kemudian, seorang doktor wanita, doktor yang merawat Aisyah masuk ke dalam wad bersama beberapa orang jururawat. Adham melangkah keluar bersama Aif yang berada di dalam dukungannya.
"Ad. Bertenang. Sabar. Doakan supaya dia tak apa-apa."
Nasihat Hanz hanya dibalas dengan anggukan dari Adham. Dahi Aif diciumnya lama.
'Ya Allah.. Engkau lindungilah isteriku. Engkau selamatkanlah dia, Ya Allah.'
Drrt!~
Telefonku yang berada di dalam poket seluarku bergetar. Aku menyeluk poketku lalu mengeluarkan telefonku.
Grand-mère, Mon Amour❤
Translate: "grandmother, my love"Ternyata ia panggilan dari nenek Adham, merangkap ibu kepada Datin
Fatimah. Segera dia menjawab panggilan tersebut."Bonjour mon cher.."
Translate: "hello, my dear""Ya.. Bonjour ma grand-mère aussi.."
Translate: "ya.. Hello my grandmother too""Comment allez-vous, mon petit-fils?"
Translate: "how are you, my grandson?""Pas bien. Ma femme est balade. Je m'inquiète pour sa condition."
Translate: "Not fine. My wife is sick. I'm worrying about her condition."Adham meraup wajahnya. Aif diberikan kepada Hanz. Lalu dia duduk di sebuah bangku yang disediakan di hadapan wad Aisyah.
"Seriusement? Personne ne m'en a parlè."
Translate: "Seriously? No one has told me about this.""Je suis désolé, grand-mère"
Translate: "I'm sorry, grandmother.""Je viendrai en Malaisie. Avec ton grand-père."
Translate: "I will come to Malaysia. With your grandfather.""But.. Por quoi? Maman me dit que tu n'es pas en bonne santé."
Translate: "But.. For what? Mummy tells me that you're not healthy.""Je veux te recontrer."
Translate: "I want to meet you.""Tuan Adham?"
Adham mengangkat kepalanya memandang doktor yang merawat Aisyah. Dia memberi isyarat untuk menunggu sebentar.
"Grand-mèrè. Je te parlerai plus tard. Je veux parler avec le docteur."
Translate: "Grandmother. I will talk to you later. I want to talk withe the doctor.""D'accord."
Translate: "okay."Panggilan tersebut ditamatkan oleh nenek Adham, Madam Greck. Adham bangun dari duduknya dan mendekati doktor yang merawat Aisyah.
"Isteri saya macam mana?"
"Puan Aisyah kurang berehat dan keadaan dia semakin teruk. Jadi, lebih baik biarkan dia berehat selama beberapa jam supaya dia cukup berehat."
Adham melepaskan keluhan berat.
"Gunakan waktu yang berbaki dengan sebaiknya. Pihak kami sudah tidak mampu berbuat apa lagi selain berserah kepada Allah. Doakan dia banyak-banyak."
"Ya. Terima kasih doktor."
Doktor tersebut mengangguk dan beredar.
"Ad. Kenapa dengan nenek?"
Hanz bertanya kepada Adham sebaik sahaja doktor wanita tadi pergi.
"Nenek tanya khabar je. Then nenek kata nak datang sini dengan atok. Anytime aje diorang boleh sampai. Nanti kalau diorang sampai, kau tolong jemput diorang kat airport. Boleh?"
Hanz hanya mengangguk. Adham hanya memandang Aisyah yang sedang lena dibuai mimpi dari pintu sahaja. Tidak mahu mengganggu kesayangannya itu.
'Kesian awak.' desis hati Adham.
🌻🌻🌻
Done new chapter.. Maaflah chapter ni pendek je.. Tak menyeronokkan. Sorry.Nanti next chapter saya buat panjang-panjang, insyaallah.
Vote+comment
YOU ARE READING
[C]Mrs. Faiq
Fanfic(awal-awal saya nak beritahu ni .. buku ni was written by me years ago macam tu.. penulisan dia sangatlah.... childish i guess and typo everywhere since I'm not be able to edit this book lagi .. nnt kalau i dah selesai ngan my 2 books tu, saya urus...