🌻🌻🌻
"Honey.. Nak apa-apa tak? Hubby nak ke kafeteria sekejap." Adham bertanya kepa Aisyah sebaik sahaja dia melangkah keluar dari tandas.
Aisyah menggelengkan kepalanya. sambil berkata, "tak ada apa-apa. Kenyang. Hehe.." Aisyah tersengih ke arah Adham.
"Okay. Hubby keluar sekejap je tau. Jangan pergi mana-mana. Jangan buat hubby risau.."
Aisyah menggelengkan kepalanya. "Tak. Honey tak akan buat hubby risau.. Nanti hubby nangis lagi.. Dah banyak dah air mata Hubby tu mengalir sebab honey."
Adham berjalan mendekati Aisyah lalu dia melabuhkan punggungnya pada birai katil AIsyah. Wajah isterinya itu direnung lama dengan senyuman manis yang tidak pudar dari bibirnya.
"Hubby nangis sebab hubby sayangkan honey, sebab hubby cintakan honey sangat-sangat." Satu ciuman hangat hingap pada tangan kanan Aisyah.
"I love you no matter what happen.."
Merah wajah Aisyah kerana malu setelah mendengarkan ayat yang diungkapkan oleh Adham itu.
"Eh.. Dia blushinglah.. Comelnya.."
Pipi Aisyah yang merah itu dicubit oleh Adham.
"Tadi kata nak pergi kafeteria. Pergilah.."
Badan Adham ditolaknya. Adham terus bangun dari duduknya.
"Hubby keluar sekejap je. Nanti hubby datang semula. byebye.." Aisyah hanya memandang Adham yang melangkah keluar dari wad yang menempatkan dia. Dia menghela nafas lega.
"Dia ni betul-betul seksa jantung aku.." Aisyah berkata sendirian.
"You are my wife.. Forever will be my wife.. Wherever you are, whenever you are, even you already leave me here, I will always loving you 'till the end of my age.. I love you.."
Kata-kata manis yang dilontarkan oleh Adham semalam sebelum dia tidur terngiang-ngiang di telinganya. Jari-jarinya dimainkan satu sama lain.
"Saya takut saya tak dapat nak bahagiakan awak." Dia berkata sendirian. Kepalanya ditundukann dan secara tiba-tiba kepalanya berdenyut-denyut.
"Doktor!!!!!!" Kuat suaranya menjerit. Namun belum sempat dia hendak menjerit buat kali kedua, dia sudah pengsan tidak sedarkan diri.
(Faiq Adham's)
Setelah setengah jam aku berada di kafeteria, akhirnya aku naik ke tingkat atas menuju ke wad Aisyah. Tetapi, langkahku terhenti saat ternampak ahli keluargaku serta ahli keluarga isteriku berkumpul di hadapan wad Aisyah, dan kenapa mummy dan umi menangis? Aku melajukan langkahku mendekati mereka.
"What happened?" Soalku saat aku menghentikan langkahku.
"Ad.. Doktor kata keadaan Aisyah dah semakin lemah."
"Le-lemah? Tapi.. Macam mana? Salah Ad sebab tinggalkan dia tadi.."
Aku jatuh terduduk di atas lantai. Aku tak kuat. Air mataku mengalir laju membasahi wajahku yang pastinya sudah memerah.
"Ad.. Janganlah cakap macam tu weyh. Adik aku tak suka." Azam berkata kepada aku. Belakang badanku digosok-gosoknyanya perlahan cuba menenangkan
"Apa yang jadi, weyh?" Aku bertanya.
"Tadi jururawat yang lalu depan bilik Aisyah kata dia dengar Aisyah menjerit panggil doktor. Dia masuk je, dia nampak Aisyah dah pengsan. Doktor kata keadaan dia dah makin lemah. Dah tak boleh nak aktif macam sebelum ni dah. Doktor kata lagi, lebih baik Aisyah stay aje kat hospital. Tapi nak tunggu kau juga. Setuju ataupun tak."
YOU ARE READING
[C]Mrs. Faiq
Fanfic(awal-awal saya nak beritahu ni .. buku ni was written by me years ago macam tu.. penulisan dia sangatlah.... childish i guess and typo everywhere since I'm not be able to edit this book lagi .. nnt kalau i dah selesai ngan my 2 books tu, saya urus...