🌟2

1.3K 63 1
                                    

🌻🌻🌻

Ting!

"Selamat datang!"

Aku melangkah masuk ke dalam Cafe Yun. Antara cafe yang kerap aku kunjungi.

"Eh, Adham! Awal habis kerja harini."

Aku tersenyum ke arah seorang pekerja di cafe itu yang merupakan rakanku, Dani. Dia mendekati meja yang aku duduki.

"Sekejap. Senyum kau tu... Kau kena pecat lagi,kan?"

"Bingo! Pandai rupanya kawan aku ni.. Bersyukur sangat aku kena pecat.."

"Kau ni.. Buang-buanglah sikap kau tu. Jadi lepasni kau nak buat apa?"

Aku menjungkitkan kedua-dua bahuku.

"Aku pun tak tahulah.. Nanti sajalah aku fikir."

Ya.. Aku masih berfikir. Aku bingung..

"Oh ya. Jadi apa hasil pencarian kau tu? Jumpa tak?"

Aku menggelengkan kepalaku.

"Tak. Belum lagi.. Payahlah.. Pening aku. Aku ni bukannya reti bab-bab orang perempuan ni. Berkawan dengan diorang pun tak pernah. Lagilah payah.."

"HAHAHAHA!"

Aku menjegil tajam mataku ke arah Dani. Dia ni.. Bukannya nak support.

"Ish, kau ni! Boleh pula kau gelakkan aku. Aku tampo kang! Bersepai gigi kau kat lantai tu kang!"

Kataku berbaur merajuk. Apa? Ingat orang perempuan je ke yang boleh acah-acah merajuk dengan kawan-kawan?

"Alolololo.. Iyolah.. Maaf-maaf. Habistu? Kau nak buat-

"Ad. Ini kau punya favourite hot chocolate."

Huluran itu aku sambut. Nyum. Nyum.

"Aku gerak dululah.. Apa-apa rojer."

Dani hanya mengangguk.

Sewaktu aku berjalan keluar dari cafe itu, tanpa sengaja aku terlanggar bahu seorang wanita berpurdah. Segera aku meminta maaf kepadanya. Dia hanya mengangguk dan aku terus berlalu pergi.

Entahlah.. Tapi, aku rasa nak jumpa dia lagilah.. Aku tertarik.

"Faiq Adham. Enough!"

Aku terus berlalu pergi dari situ menuju ke rumah. Tak ada mood nak jalan-jalan. Humph!

🌻🌻🌻

Ting! Tong!

Loceng rumah ditekan. Aku hanya membiarkannya. Mungkin tetamu mummy atau mungkin daddy.

Tok! Tok!

"Ya, masuk!"

Aku bersuara memberi kebenaran orang di luar untuk masuk. Aku memandang ke arah pintu bilikku.

"Tuan muda. Hanz datang nak berjumpa dengan Tuan Muda."

Aku tersenyum ke arah pembantu rumah ini. Aku mengangguk.

"Suruh dia masuk bilik saya."

Tidak lama selepas itu, Hanz melangkah masuk ke dalam bilikku. Pintu bilikku ditutup dan serentak itu Hanz mendekatiku.

"Ada apa? Bos buat hal lagikah?"

Dia tergelak kecil.

[C]Mrs. FaiqWhere stories live. Discover now