3

1.2K 151 56
                                    

Matkat menevät nopeasti, mä ja Liam vaihdetaan ihan perus kuulumisia ja muuta vastaavaa.

Auto kaartaa ison valtavan kartanon pihaan, mä tuijotan sitä hiukan hermostuneena. Mä haluan pois jo nyt enkä oo kerennyt viettää täällä yötäkään.

Päästyämme ovista sisään eteiseen, joka on muuten valtava, olen jo aivan poikki ja haluan vain nukkumaan.

"Me päätettiin tehä tämmöinen kiva ratkaisu huonejakoihin, istukaa alas", Juudas käskee. Jokainen istuu alas, minä hiukan epäileväisesti.

"Menkää rinkiin", opastaa Alex ja rinki muodostuu joten kuten.

Juudas kaivaa laukustaan pullon keskelle. Pullonpyöritystä?

"Mä pyöräytän tätä pulloa nyt, sitten jos se osuu vaikka Alexiin, niin Alex aloittaa tän jutun. Alex pyöräyttää pulloa ja jos se osuu Andrewiin, niin Alex ja Andrew jakavat huoneen. Sitten minä pyöritän uudestaan, ja jos se osuu vaikka Jackiin, niin sama toistuu", Juudas selittää. Kuuluu mutinaa ja Liamin innokas huudahdus. Mä nyökkään. Juudas pyöräyttää pulloa.

Sen osuu Liamiin. Liam pyöräyttää pulloa. Toivoisin saavani Liamin, koska hän on sentään ainut tuttuni täällä. Hän on tuki ja turvani uudessa paikassa.

"Jaaha, Liam pääsee Alexin kanssa samaan huoneeseen, mutta ohjaajaa ei lasketa huonetoveriksi, vaikka kahteen huoneeseen tuleekin ohjaajat. Pyöräytä uudestaan", Juudas hölisee. Liam pyöräyttää pulloa. Ikäänkuin aika hidastuisi, mutta sitten se osuu pettymykseksi Lucakseen.

"Lucas, Liam ja Alex on samassa huoneessa", ilmoittaa Juudas kuuluvalla äänellä.

Hermostus vaan lisääntyy. Kenen kanssa oikein jaan huoneen?

Juudas pyöräyttää uudestaan, tällä kertaa se osuu Beniin.

"Vauhtia, haluun jo nussimaan mun huonekaverin kanssa!" heitän vitsin ilmaan ja Andrew purskauttaa cokikset suustaan lattialle. Andrew käy hakemassa rätin ja pyyhkii nolona cokista lattialla. Eikö toi ollut jo lähellä naurua?

"Mä voin olla sun huonekaveri, baby", Andrew ehdottaa minulle, vinkaten vielä silmäänsä. Hyi, ei ikinä.

Toivon vaan, etten saa Andrew'a. Benillä näyttää kuluvan ikuisuus pullon pyörittämisessä.

"Miten käsketään viittomakielellä pyörittämään pulloa?" kysyn kyllästyneenä. Ben kokoaa itsensä ja pyöräyttää pulloa, sen osoittaa Gaeliin.

"Gael ja Ben ovat samassa huoneessa!" huudahtaa Juudas. Pyöräytän silmiäni. Juudaksen huuto sattuu korviin.

"Voisitko sanoa vielä vähän kovempaa?" kysyn sarkastisesti. Juudas ignooraa huuteluni.  Hän ottaa pullon ja pyöräyttää. Se osuu Jackiin, joka tarttuu pulloon hetkeäkään empimättä. Pullo osoittaa kohti minua. En ainakaan saanut Andrew'a.

"Mä voin tulla teiän kanssa, joten huoneparit ovat Jack, minä ja James. Kaikki alkaa J:llä, aika hassua", naurahtaa Juudas. Kukaan muu ei naurahda. Samaistun salaisesti Juudakseen, paska vitsi, kukaan muu ei naurahda. Niin käy mulle kokoajan.

"Joten jäljelle jää Andrew ja Bruno", Alex sanoo. Ei kyllä kateeksi käy Brunoa, vaikka toisiaan vilkaisivatkin siihen malliin, että heillä voisi jopa olla juttua.

Juudas kertoo meille huonenumerot ja mä juoksen Liamin kanssa ekana yläkertaan. Saan ensimmäisenä purettua tavarat.

"Totuutta ja tehtävää?" Liam tulee kysymään huoneen ovelta.

"Joo!" huudahdan ja Jack myöskin antaa myöntävän vastauksen. Liam menee pyytämään muita, sillä välin, kun mä meen jo aulaan istumaan.

Pian kaikki on jo paikalla paitsi Gael ja Ben.

"Mä laitan Gaelille directissä viestin", Bruno ilmoittaa ja naputtelee puhelintaan. Pian Gael tulee.

"Et sitten sanonut Benille?" kysyn turhautuneena. Gael näyttää vaivaantuneelta, joka saa minut miettimään, olinko turhan ilkeä.

"Mä laitan sille viestin", Jack ilmoittaa. Lopulta onneksi Benkin saapuu paikalle.

"Sieltähän meiän kaikkien odottama illan tähti saapuu!" huudahdan, mutta kukaan ei naura.

"Totuutta ja tehtävää?" Benjamin kysyy hiukan ehkä yllättyneenä.

"Joo, koska kaikki muut täällä on hyvännäköisiä paitsi Lucas, ei siis mitenkään pahalla Lucas", totean ajattelematta sen enempää. Vasta kun saan Lucasilta vihaisen katseen, tajuan, ettei olisi pitänyt sanoa noin.

Jack mutisee jotain niin hiljaa etten kuule.  Andrew syö taas, tällä kertaa suklaata. Bruno on puhelimella. Haron hiuksiani, Benjamin vilkaisee minua.

Gael hymyilee hänelle. Lucas tuijottaa vihaisesti pulloa ja sydäntäni viiltää, miksi mä oikeasti menin sanomaan niin? Nyt en uskalla edes pyytää anteeksi. Lucas varmaan vihaa mua.

"Kuka aloittaa?" Andrew kysyy kuuluvalla äänellä.

"Mä voin", Liam huikkaa ja pyöräyttää pulloa.  Se osuu Benin kohdalle ja kaikki kääntyvät tuijottamaan häntä.

"Totuus vai tehtävä?" Liam kysyy, Ben näyttää siltä, kuin haluaisi kadota.

"Tehtävä", Benjamin vastaa hetken mietittyään. On hetken hiljaisuus.

"Pussaa Gaelia", Liam käskee. Gael ei näytä tyytyväiseltä ehdotukseen, mutta ei lähde karkuun, kun Ben suutelee häntä hellän näköisesti.

Ben pyöräyttää pulloa, sen osoittaa kohti Jackia.

"Totuus vai tehtävä?" Ben kysyy epävarmana.

"Totuus", Jack vastaa, kuulen sen hädintuskin.

"Kuka täällä on kiinnostavin?" Ben kysyy vilkuillen jostain syystä ympärilleen.

"Andrew", Jack toteaa rennosti. Andrew tekee kädellään ilmaan jonkun merkin, jonka voi tulkita voitonriemuiseksi.

Vilkaisen Liamia, hän hymyilee minulle. Käännän nopeasti katseeni pois.

"Mä haluun nukkumaan", Bruno sanoo yhtäkkiä. Ben nousee ylös.

"Mä myös", hän sanoo. He molemmat lähtevät.

"Mä lähen kävelylle", totean nopeasti ja ryntään pois huoneesta. Juoksen pihalle, hapuilen siellä hetken, kunnes löydän ilmeisesti jonkun puutarhan. Nojaan yhteen puuhun ja käännän katseeni kohti taivasta.

Miksi en vain voi pitää suutani kiinni? Loukkasin varmasti Lucasta, olen hirveä ihminen.

"James, ootko okei?" Liam kysyy tullen luokseni. Käännän vihaisena katseeni häneen.

"Häivy", sanon töykeästi.

"James.. "

"Jätä mut rauhaan!" huudan. Hän perääntyy luotani askelia. "Mene pois, mä haluan olla yksin"

Silmäni säkenöivät, kun katson häntä. Hän ei tee elettäkään lähteäkseen.

"Anna mun olla!" karjaisen. Liam viimein luovuttaa ja lähtee. Annan jalkojeni lakata kantamasta, itseni lysähtää maahan. Älä ikinä näytä sun oikeita tunteita, pakko työntää kaikki pois.

Joku oma hömppä kommentti:

Tämä luku on tönkkö? Vähän. Paljon. Vähän.

En tiedä. Tönkkö ainakin vähän.

🌎Vanileea🌏

Rakas sydän, älä päästä häntä lähelleWhere stories live. Discover now