6

970 148 61
                                    

Pallo tulee kohti ja syöksyn sivulle. En ole tarpeeksi nopea, pallo livahtaa ohitseni maaliin. Kiroan ääneen, kun potkaisen pallon takaisin Liamille.

"Sä oot torjunut melkein kaikki, ei se haittaa jos välillä pääsee läpi", Liam toteaa. Hän ei ymmärrä. Kyllä se haittaa.

Minun on pakko todistaa itselleni, etten ole niin surkea, kuin luulen olevani. Pakko todistaa itselleni, että pystyn tekemään enemmän, kuin miltä minusta tuntuu.

Liam potkaisee palloa uudestaan, tällä kertaa saan pallon kiinni, mutta en tunne ylpeyttä. Liam kehuu minua, mutta syötän pallon hänelle takaisin.

Torjun seuraavankin. Se ei kuitenkaan riitä. Mikään ei riitä.
Vedän syvään henkeä.

"Tauko?" Liam ehdottaa. Myönnyn hiukan vastahakoisena. Istun maahan hiukan hengästyneenä, vaikka olin vain ollut maalivahtina kokoajan.

Ehkä pitäisi kuntoilla enemmän. Liam tulee istumaan viereeni.

"Sä torjut hyvin", hän kehuu.

"Kiitos", vastaan, vaikka en ole täysin samaa mieltä. "Oon yhtä hyvä maalissa kuin Emily uimisessa"

"Osaako Emily uida?" Liam kysyy naurahtaen. Pudistan päätäni.

"Ei, se on ihan toivoton siinä", vastaan. Samassa mulle tuleekin hirveä ikävä Emilyä ja alkaa itkettää, mutta annan suuni muotoutua hymyyn.

"Jatketaanko?" kysyn muka iloisena, mutta Liam ei näytä innokkaalta.

"Me ollaan tehty tätä yli tunti", Liam valittaa. Huokaisen, ei se edes ole paljon, mutta ymmärrän Liamin turhautumisen.

"Okei no lopetetaan tähän"

Puhelimeni pirahtaa soimaan. Vilkaisen näyttöä, laitos soittaa.

Tekisi mieli lyödä luurit, mutta sen sijaan vastaan puhelimeen.

"Moi", sanon tyynesti. Liam tuijottaa minua.

"Annie tässä moi, niin soittelin vaan kysyäkseni kuulumisia? Miten on mennyt? Miten oot pärjännyt ilman niitä psykologi aikoja?"

"Ihan hyvin ja en mä niitä tarvi", väitän, vaikka oikeasti tuntuu, että kaikki menee vain huonommin ja huonommin.

"Sepäs on kiva kuulla! Oisko sulla jotain asiaa mistä haluaisit puhua?" Annie kysyy.

"Ei", sanon ehkä hiukan epävarmana, mutta Annie ei edes huomaa epäröintiäni.

"Okei. Ootko saanut kavereita sieltä?" Annie kysyy ystävällisesti. Ihan ku sitä oikeasti kiinnostaisi.

Haluaisin jutella lempiohjaajani kanssa, mutta en uskalla kysyä onko hän edes töissä nyt.

"Tavallaan", sanon katsoen Liamia.

"Kiva juttu! Mä kumminkin lopettelen jo, mutta sano vaan jos sulla oli vielä jotain asiaa."

"Ei mulla oo mitään. Moikka"

"Moikka ja pidä kivaa", Annie huikkaa, ennenkuin lopettaa puhelun.

Sepäs oli pitkä puhelu. Hörppään vesipullosta vettä, haluaisin niin kovasti pelata vielä. Sen takia, että haluaisin kehittyä paremmaksi. En kuitenkaan voi pakottaa Liamia pelaamaan kanssani.

Me viedään pallo varastoon ja palataan sisälle.

"Tuutteko totuutta ja tehtävää?" Bruno kysyy meiltä. Vilkaisen Liamia, ennenkuin nyökkään.

"Mä meen pyytää muita, paitsi Ben on Gaelin mukaan kipeä", Bruno ilmoittaa ja juoksee portaat ylös. Mä ja Liam mennää jo edellä istumaan oleskeluhuoneeseen.

Pian Bruno tulee muiden kanssa, paitsi Jack ja Ben puuttuvat.

"Jack tulee kohta", Bruno kertoo ja istuu sitten vasemmalle puolelleni, jättäen pullon keskelle.

Bruno päättää pyöräyttää ekana ja pullo osuu Andrewiin.

"Totuus vai tehtävä?"

"Totuus", Andrew vastaa itsevarmana, hymyillen hieman ylimielistä hymyä.

"Kuka täällä on rumin?" Bruno kysyy. Nyt jonkun tunteita tullaan loukkaamaan.

"Juudas", Andrew vastaa rennosti. Mä en olisi edes tajunnut, että ohjaajat voidaan laskea. Jos minun olisi pitänyt vastata, olisin yrittänyt olla loukkaamatta ketään ja se olisi ollut mahdottomuus.

Andrew pyöräyttää pulloa ja se osuu minuun. Valitsen tehtävän. Jack saapuu samassa paikalle ärtyneen näköisenä ja änkeytyy tyhjään väliin huppu päässään.

"Pussaa sitä, joka on hyvännäköisin", Andrew käskee. Katseeni liikkuu kaikissa.

Andrew on mielestäni hyvännäköinen mustilla hiuksillaan. Gael on enemmänkin söpö, sellainen pikkuinen, jota pitää suojella. Jack taas on kiehtova, ehkä hiukan mystinen. Bruno on myös hyvännäköinen, kun sen oranssien hiuksien päällä on musta lippis ja nahkatakki sopii sille. Lucas on myöskin jotenkin söpön näköinen, vaikka ei hän Gaelia voita. Pakko kyllä sanoa, että Lucas näyttäisi hiuksien kanssa paljon paremmalta.
Liam taas on hyvännäköinen myös, mutta kai olen jo tottunut hänen hyvännäköisyyteen tai jotain, koska en enää kiinnitä siihen huomiota, mutta nyt kun rupean miettimään, niin yhtäkkiä huomaan Liamin olevan aivan järkyttävän hyvännäköinen.

Liam on ehdottomasti hyvännäköisin, mutta minusta tuntuu, että hän järkyttyisi, jos suutelisin häntä. Ehkä menettisin yhden harvoista kavereistani. Siispä päätän suudella Jackia.

Joku oma hömppä kommentti:

Muistatteko jo kuka on kuka? 😂

Mä muistan!!

Onko suosikkihahmo vaihtunut? 💚

🎀Vanileea🎀

Rakas sydän, älä päästä häntä lähelleWhere stories live. Discover now