"Kaikki alakertaan!" Alex huutaa. Joudun pakottaa itseni raahautumaan ylös sängyltä. Kiskon hupparin ylleni, tungen hupun päähäni ja varmistan peilistä, ettei kuulokkeet näy. Onneksi minulla on myös Bluetooth nappikuulokkeet. Laitan musiikin hiljaiselle.
Saavun aulaan, josta puuttuu Ben, Gael, Bruno ja Andrew. Pian Ben ja Gael saapuvatkin ja Andrew tulee heidän perässään.
Hän syö leipää ja tiputtaa kurkun viipaleen lattialle. Hän vilkaisee sitä, mutta jatkaa syömistä.
"Eikö täällä saa enää rauhassa syödä?" se mutisee.
"Jos me ootettais hetkeä milloin sä et söis, niin me ei päästäis ikinä lähtemään", huomautan.
"Käyn etsimässä Brunon jostain, oottakaa tässä", Alex käskee. Hän lähtee kävelemään poispäin meistä.
"Mä voin auttaa", Gael huikkaa hänen peräänsä. Alex kääntyy ja näyttää hämmentyneeltä.
"Okei", se suostuu.
He lähtevät yhdessä kävelemään pois aulasta. Huomaan, että Ben juttelee Liamin kanssa. En voi estää mustasukkaisuutta valtaamasta koko kehoani. Miksi hän juttelee Liamille? Keskustelu päättyy kuitenkin onneksi nopeasti, mutta Ben menee juttelemaan seuraavaksi Jackille saaden minut uudestaan mustasukkaiseksi. Onneksi Jack kuitenkin menee juttelemaan Andrew'lle.
Gael, Bruno ja Alex tulevat viimein ja me päästään lähtemään. Pitkän kävelymatkan jälkeen me saavutaan niitylle ja mä olen varmaan ainoa, jonka tekisi mieli jatkaa kävelyä.
"Miks vitussa mä tuhlasin mun jalkalihaksia tälläsee?" Jack mutisee ärsyyntyneenä.
"Me pidetään täällä piknik", Alex kertoo. Jack mutisee jotain epäselvää. Mielestäni piknik kuulostaa ihan ok:lta.
"Saadaaks me ruokaa?"Andrew kysyy tyhmänä, annan tilaisuuden sanoa jotain hauskaa valua käsistäni ja pysyn hiljaa.
"Joo saatte, nyt voitte tehä jotaa keskenänne, tuolla on lampi, voitte mennä sinne sillä välin, kun mä laitan jutut valmiiks", Alex ehdottaa ja viittoo lammelle päin. Lähden kävelemään kohti lampea ja Liam liittyy seuraani.
"Mä en kyllä jaksa liikkua yhtään mihinkään", Gaelin ääni ilmoittaa takaani, mutta en käänny katsomaan.
Istun lammen reunaan ja Liam istuu viereeni. Benkin tulee istumaan ja lopulta Brunokin.
"Arvatkaa mitä?" Bruno kysyy, silmät kiiluen pahaenteisesti. Jack ja Andrew, saapuvat paikalle.
"Mitä?" Ben kysyy. Bruno kaivaa nahkatakkiaan, vetää sisätaskustaan kaksi litran pulloa. Miten nuo edes mahtuivat sinne?
"Onks tää viinaa?" Andrew huudahtaa. Bruno nyökkää hänelle hymy kasvoillaan.
"Kultsi, sä oot mahtava!" Andrew huudahtaa hypähtäen ilmaan. Se kumartuu antamaan pusun Brunon poskelle. Oho. Hiljaisuus täyttää lammen ja Bruno on punastunut kauttaaltaan.
"Etkö sä ja Jack..?" Liam kysyy hiukan hämmentyneenä kääntyen katsomaan Andrew'ta.
"Pitkä juttu, mutta ei", Andrew selittää. Tunnen oloni ylpeäksi, kun tiedän enemmän näistä asioista, kuin esimerkiksi Bruno.
"Ei kai Alex nää?" Bruno kysyy, pitäen pulloja takkinsa suojassa. Alex juttelee Gaelin kanssa jotakin.
"Ei", Ben raportoi, kuin mikäkin salainen vakooja. Bruno avaa pullon, ottaa kulauksen ilme värähtäen vain vähäsen. Hän ojentaa sen Benille, joka irvistäen ottaa huikan.
"Mistä sait tän?" Liam kysyy uteliaana, ottaen itse pullosta ja antaen sen mulle. Ihanaa alkoholia. Se polttelee kurkussani, kun ojennan pullon Jackille.
"Se jääköö salaisuudeksi", Bruno toteaa ja vinkkaa silmäänsä.
Pullot tyhjenevät hyvää vauhtia. Vähitellen tunnen olevani rentoutuneempi, kuin aikoihin. Olen enemmän tai vähemmän humalassa, mutta olo on niin hyvä.
"Mitä eroa on Juudaksella ja junalla? Junat tulee liian myöhässä ja Juudas liian ajoissa", nauran ja kerrankin Liam nauraa vitsilleni. Hän näyttää hyvältä, kun hän nauraa.
"Mistä sä tiiät kuinka nopeasti Juudas tulee?" kysyy Liam sammaltaen. Kohautan olkapäitäni.
"Montako virhettä voi tehdä kerralla? Kolme"
"Mä en tajunnut"
"Kolmoset", selitän ja Liam nauraa viimein. Tunnen ylpeyttä. Kuulen naurua ja käännyn katsomaan pusikkoon, jossa Andrew ja Bruno makaavat päällekkäin.
"Syömään!" Alexin ääni huutaa ja mä lähden hoipertelemaan pois lammelta. Meinaan kaaduta selälleni lampeen, mutta Liam tulee tuekseni nopeasti.
"Kuule Liam, sä oot aika hot!" ilmoitan sen enempää miettimättä ja häpeää tuntematta. Liam nauraa.
"Se ei ollut vitsi", sanon hiukan pettyneenä hänen reaktioonsa. Yhtäkkiä olenkin hirveän hellyydenkipeä.
"No kiitos, säkin oot aika" Liam vastaa vinkaten silmäänsä. Punastun, jostain kumman syystä. Me päästään Alexin luo, joka nyrpistää nenäänsä.
"Ootteko te juonut?" Alex kysyy vihaisena.
YOU ARE READING
Rakas sydän, älä päästä häntä lähelle
Romance"Painu vittuun, mä en tarvii sua. Okei? Mene." "James, mä vaan.." "Enkö mä käskenyt jo sun häipyä?" Jamesin sydän on saanut särkyä jo kaksi kertaa, hän ei enää uskalla luottaa sitä kenenkään käsiin. Voiko toinen ihminen auttaa Jamesin takasin oikeil...