21

988 143 65
                                    

Haluan saada muitakin kavereita, kuin Liam, joten päätän kerätä kaiken rohkeuden ja menen koputtamaan Benin huoneen ovelle. Ben avaa sen yllättymättä minun näkemisestä ja päästää minut sanaakaan sanomatta sisään.

"Moi Ben", tervehdin ja astun huoneeseen. Istun lattialle, Ben istuu minua vastapäätä.

"Hei", Benjamin vastaa. Ovi avataan ja Gael sekä Jack tulevat sisään. Huomaan, ettei Jack vaikutakaan enää niin hyvännäköiseltä tai kiinnostavalta. Ei ainakaan yhtä hyvännäköinen se ole, kuin Liam.

"Ai sulla on jo näköjään muutakin seuraa täällä", Jack naurahtaa. Jack istuu Benin viereen ja Gael sängylle.  Ovi avautuu uudestaan ja Bruno astuu sisään.

"Tiesittekö, että tänne tulee uus jätkä viideksi päiväksi ja että Alex lähti hakemaan sitä lentokentältä?" Bruno kysyy innoissaan. Hän istuu myös lattialle, Benin toiselle puolelle.

"Miks Alex aina hakee kaikki ja vie kaikki?" Gael kysyy, muiden lauseita en erota siitä hirveästä puhesekamelskasta.

"Miksi tänne tulee uusi jätkä?" minä kysyn, mutta kukaan ei varmaan edes kuullut kysymystäni.

"Miksi vaan viideksi päiväksi?" kysyy Ben hämmentyneenä, kun kaikki viimein rauhoittuvat hiukan ja puheesorina hiljenee. Bruno vilkaisee Benjaminia hiukan kummastuneena.

"Koska tää retki loppuu viiden päivän päästä", Bruno kertoo. Ben tarttuu kiinni Jackin kädestä, kuin se olisi hänen ainoa tuki ja turvansa.

"Ei voi loppua!" Ben huutaa. "Mä jään tänne"

Tavallaan olen samaa mieltä Benjaminin kanssa, koska en halua lähteä täältä takaisin, missä kaikki muistuttaa siskostani. En halua hyväksyä aidosti sitä faktaa, että Emily on poissa.

Ovi avataan ja Andrew astuu sisään.

"Arvasin, että Bruno on taas Benin seurassa!" Andrew huudahtaa voitonriemuisena ja tulee sisään huoneeseen, istuen sängylle.

Ovi kerkeää hädintuskin sulkeutua, kun se aukeaa uudestaan. Tällä kertaa sen avasi Liam. Olen helpottunut nähdessäni Liamin, koska hän tuo minulle turvaa tämän ihmisjoukon sekaan.

"Anteeks, mä vaan mietin et mihin kaikki meni. Voinko mäkin tulla sisään?" Liam pyytää. Gael antaa sille luvan tulla, joten se sulkee oven perässään ja tulee istumaan mun viereen.

"Mä etsin sua", hän kuiskaa korvaani ja suutelee minua poskelle. Naamastani tulee varmasti punaisempi kuin ylläni oleva paita. Kukaan ei kuitenkaan kiinnitä huomiota.

"Olin hankkimassa kavereita", kuiskaan takaisin.

"Enkö mä riitä?" Liam kuiskaa leikillään. Naurahdan hänelle.

"Tarvin lisää, en voi roikkua sussa kokoajan kiinni", selitän kuiskaten.

"Millainenkohan se uus jätkä on?" Gael kysyy innoissaan.

"Mikä uus jätkä?" Andrew kysyy, saaden Liamin kuuntelemaan kiinnostuneena.

"Tänne tulee uus jätkä!" Gael ilmoittaa innoissaan.

"Mitä jos se on hirveä kusipää?" kysyn varovasti.

"Se on varmasti ihana. Todella kiltti ja hurmaava. Sellainen kohtelias ja upea", Gael haaveilee. Musta tuntuu, ettei sen haaveet käy toteen.

"Tai sitten se on joku hirveän ruma ja hitaalla käyvä kala", ehdotan. Ei minulla ole mitään sellaisia vastaan, kunhan se ei vaan ole ilkeä.

"Ehkä ei nyt sentään", Liam puuttuu keskusteluun. Kuuluu ääni, kun aulan ovi aukeaa ja kaikki jähmettyvät paikoilleen.

"Kaikki aulaan!" kuuluu Alexin huuto. Gael pinkaisee kaikkein nopeiten pystyyn ja säntää aulaan. Me kävellään aulaan, jossa seisoo poika, joka ei vastaa mun odotuksia.

"Pidetäänpäs nimikierros", Alex käskee. "Lähdetään Brunosta"

Käännän katseeni pois pojasta, jonka ilkeän näköiset viirusilmät tuijottavat Benjaminia.

"James", mutisen oman nimeni Brunon jälkeen, yrittämättä edes sanoa mitään vitsiä.

"Eric", jätkä sanoo nimensä vuorollaan, joka on hiukan minun jälkeeni.

"Ben", Benjamin esittäytyy ja Eric luo hänelle virneen. Huomaan, ettei Jack pidä tuosta yhtään.

"Sinä, vihreä jätkä, voitko näyttää mulle paikkoja?" Eric pyytää virne kasvoillaan. Ben hymyilee väkinäisesti, hänestä huomaa ettei hän erityisemmin pidä ajatuksesta.

"Joo, tottakai", Ben myöntyy. He lähtevät yläkertaan.

"Voitte palata huoneisiin!" Alex ilmoittaa. "Paitsi Gael, joka jää tähän keskustelemaan mun kanssa"

Gael huokaisee.

Me mennään portaat ylös. Ben ja Eric tulevat vastaan ja kävelevät portaat alas. Seuraan Liamia hänen huoneeseen, johon on tullut Ericin tavarat.

"Joudutko sä oikeasti nukkua sen kanssa samassa huoneessa? Näitkö sen silmät? Sehän raiskaa sut kun nukut", valitan, sillä kyseinen yksilö saa minut hermostuneeksi.

"Jos ehdotetaan huonevaihtoja Alexille?" Liam ehdottaa. Ajatus kuulostaa hyvältä. Me mennään portaiden yläpäähän, mutta kun nähdään jotain, mitä meiän ei olis kuulunut nähdä niin me paetaan takaisin huoneeseen.

"Ehkä me kysytään myöhemmin. En ainakaa viittis häiritä", Liam naurahtaa.

Rakas sydän, älä päästä häntä lähelleWhere stories live. Discover now