"Ootko okei?" Bruno kysyy Beniltä. Benjamin nyökkää.
Gael tulee huoneeseen raottaen ovea varovasti.
"Oho, mikä kokous täällä on?" hän kysyy hämmentyneenä ja istahtaa lattialle Brunon viereen.
"Ootko kertonut Gaelille?" kysyn Beniltä, koska en halua lipsautella vahingossa jotain väärää.
"Benjamin suuteli mua ja Jack suuttu sille", Bruno selittää. Benjamin vilkaisee Brunoa selvästi ärtyneenä.
"Voi ei", Gael sanoo varovasti. "Ootko kunnossa?"
"Joo", Ben mutisee keskittyen piirtämiseen. Hän ei ole käyttänyt kertaakaan pyyhekumia sitä tehtäessä. Benjamin rypistää paperin, sinkauttaa sen kohti roskista ja se lentää ohitse. Gael menee kiltisti noukkimaan paperin ja laittamaan sen roskikseen.
"Hei Ben, sano joku ihminen ketä inhoot?" pyydän, sillä haluan yrittää piristää häntä. Tulee hetken hiljaisuus, kun Ben miettii.
"Yksi Lenny", Ben sanoo viimein.
"Mitä yhteistä on sun epäonnistuneella piirustuksella ja Lennylla? Kumpaakin tehtäessä kumi oli hukassa", heitän, joka saa Benjaminin nauramaan. Mietin, nauraako hän vain säälistä, vai oliko se oikeasti hauska juttu? Jokatapauksessa ainakin joku nauroi, Gael vain naurahti ja Bruno pyöräytti silmiään.
"Mutta aiheeseen, mitä ajattelit tehdä nyt tän asian kanssa?" Bruno kysyy. Ben kohauttaa harteitaan.
"Ostat sille suklaata! Kaikki tykkää suklaasta, paitsi no mä en syö maitosuklaata, koska oon vegaani, mutta suklaata kumminkin", Gael ehdottaa. Tai sitten vain jätät sen rauhaan?
"Tai sitten vainoat sen ovella koko yön, kunnes se antaa anteeksi", Bruno ehdottaa. Toi ei ainakaan oo hyvä idea.
"Juudas häätäisi mut heti", Ben sanoo, hän on aivan oikeassa.
"Mun mielestä sun pitäisi antaa sille aikaa", kerron mielipiteeni. "Jätä se hetkeksi aikaa miettimään asioita, yritä myöhemmin uudelleen"
"Alex muuten käski sanoo, et huomenna pitää olla yhdeltä oleskeluhuoneessa", Gael huomauttaa yhtäkkiä. Mieleni tekisi huokaista, en jaksa yhtään mitään yhteisiä toimintaa.
"Ei taas yhteistä toimintaa", Bruno valittaa, kuin lukien ajatukseni.
"Yhteiset toiminnat on kivoja", Gael ilmoittaa. Mä kyllä uskallan olla erimieltä. Mielummin jäisin sänkyyni koko loppu elämäkseni makaamaan.
"No ehkä sulle, ku siellä on sun iki-ihana Alex", Bruno kiusaa. Gael punastuu.
"En tiedä mistä sä puhut", Gael mutisee. Mitä mulla on jäänyt ohitse? No leikitään nyt sitten, että olen huomannut säpinää muidenkin, kuin Brunon ja Andrew'n välillä.
"Tykkäätkö sä Alexista?" Ben kysyy hiukan järkyttyneenä. Bruno luo häneen huvittuneen katseen.
"Nytkö vasta huomasit?" Bruno kysyy naurahtaen.
"En tietenkää tykkää Alexista, Brunolla on vaan jotaa omaa hauskaa", Gael kertoo.
"Joo ja Benhän ei tykkää Jackista eikä Bruno Andrew'sta, kerro jotaa muuta ilmiselvää", huokaisen. Bruno älähtää.
"Mä en tykkää Andrew'sta!"
"Niinhän sä väität", naurahdan. Bruno näyttää erittäin murhaavalta. Samoin Gael.
"No entä ite? Varmaan tykkäät sitte Juudaksesta ku heität siitä läppää niin paljon!" huudahtaa Gael. Naurahdan uudestaan, tietäisitpä vaan Gael.
"Joo, mä meen aina puutarhaan itkemään nii Juudas tulee lohduttaa ja halaa mua", ilmoitan nauraen, vaikka vitsi on täysin totta mutta vain Liamin kohdalla.
"Pedofiiliaa", Bruno kuiskaa päätään pudistellen, mutta virnuillen.
"Ajatelkaa Alex ja Juudas olis aika hyvä shippi", Bruno ehdottaa. Hyi. Näytellen oksentavani.
"Hyi ei ikinä! Alex on sellanen hyvännäköinen, huolehtiva.." Gael aloittaa selittämisen, mutta lopettaa kesken kaiken.
"Niin, että kuka ei tykkää Alexista?" Bruno kysyy naurahtaen. Gael ottaa tyynyn ja heittää sen suoraan päin Brunon naamaa. Bruno heittää sen takaisin.
"James, entä sä? Kenestä sä tykkäät?" Bruno utelee.
"Mä en tykkää Alexista, ihan näin varmistuksena", Gael sanoo väliin.
"En mä oikein tiiä tykkäänkö kenestäkään", pohdin ääneen. Paitsi Jackista, mutta ehkä on parempi antaa Benin pitää Jack.
"Tykkääthän sä nyt ees vähäsen jostakin?" Bruno inttää. Vedän syvään henkeä, Liamin kasvot näyttäytyvät mielessäni.
"En kenestäkään kaveria enempää", ilmoitan. Bruno näyttää epäileväiseltä, kuin ei uskoisi sanojani.
"James Nathaniel Bien, onko sulla ja Liamilla juttua?" kysyy Bruno vakavasti.
"Mistä sä tiedät mun toisen nimen?" kysyn järkyttyneenä. Bruno virnistää.
"Vastaa kysymykseen!" se käskee.
"Ei meillä oo mitään juttua", ilmoitan, miettien sitä hetkeä, kun Liam meinasi suudella minua.
"Ai ei?" Bruno kiusaa.
YOU ARE READING
Rakas sydän, älä päästä häntä lähelle
Romance"Painu vittuun, mä en tarvii sua. Okei? Mene." "James, mä vaan.." "Enkö mä käskenyt jo sun häipyä?" Jamesin sydän on saanut särkyä jo kaksi kertaa, hän ei enää uskalla luottaa sitä kenenkään käsiin. Voiko toinen ihminen auttaa Jamesin takasin oikeil...